overdrevet ømhed under læggen


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

holder for tiden ca. 10 dages pause fra VL pga. problemer med min skulder... Meeeen da jeg ikke bare gider sidde lave ingenting, tænkte jeg jeg kunne løbe en lille tur på en 1/2 time. nu skal der siges jeg ikke løber til dagligt så kondien er nok ikke den bedste.. :bigsmile:

MEN da jeg kom hjem fra turen, ja faktisk også det sidste sykke af turen, begyndte det at gøre ondt i læggen, eller rettere betegnet under læggen... da jeg så kom hjem og gik rundt gjorde det overdrevet ondt . så jeg tænkte at det var en god ide at strække min læg ud... men det var ikke her problemt var.. det er under læggen det gør herre nas. nogen der har prøvet noget lign. er det bare musklen der er krampet sammen eller hvad?? "føles" nemlig ikke som mælkesyre...

morten

Link to comment
Share on other sites

hej

der er gået ca. en time fra jeg kom hjem fra løbeturen, og kan snart ikke støtte på mine ben mere :devil:

har sgu aldrig haft noget lignende når jeg har løbet. når jeg trykker på musklen under læggen og over achilles scenen er den meget øm...

Morten

Edited by olesen82
Link to comment
Share on other sites

Problemet er sansynligvis at der kommer for meget blod til musklen og det presser på fashcien (stave), det kan gradvist trænes op. Du bør blot stoppe når det bliver alt for uuholdeligt. Men hvis du har smertetærskel som en jægersoldat bør du nok passe lidt på, læste det sagtens kunne koste achillen hvis man var så syg at kunne ignorere det.

Link to comment
Share on other sites

hej

brygte et par le coq sportif, så svaret er nok nej. vidste ikke skoene kunne være skyld i det :crazy:

nå men mine ben er satme tunge i dag.... :devil: håber sgu det går over, da jeg skal stå op hele dagen....

olesen

Le coq sportif er jo langt fra en løbesko (ingen støtte), og hvis du har middel->svær pronation i dit løb, kan det være årsagen til dine nu ømme læg.

Få tjekket dit løb for pronation, og køb et par sko herefter. Evt. hold en mindre pause med løbet.

Link to comment
Share on other sites

Der kan være mange grunde til smerten. Men højst sandsynligt at du ikke har løbet før og kaster dig ud i 30 min. (det plejer ikke at være fornuftigt, hvis man ikke er vant til at løbe). Og så selvf. skoene, løbesko kan ikke erstattes!

Link to comment
Share on other sites

Le coq sportif er jo langt fra en løbesko (ingen støtte), og hvis du har middel->svær pronation i dit løb, kan det være årsagen til dine nu ømme læg.

Få tjekket dit løb for pronation, og køb et par sko herefter. Evt. hold en mindre pause med løbet.

hej

hvad er pronation?? og det er forresten ikke læggen der er øm, men musklen under læggen, der "går ned til" achilles scenen!!

og den er ikke øm hgvis jeg bare bøjer foden, men føærst når jeg stytter på foden...

har løbet jævnligt før, og som sagt aldirg haft problemer af den slags....

olesen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share