holland-elfenbenkysten


peter-2200
 Share

Recommended Posts

3-1 til Holland.

Spillemæssigt vil de sikkert spille lige op (og med ret godt spil). Men effektivitetsmæssigt da vil Holland trække det længste strå.

En hurtig scoring vil åbne op for matchen. I modsat fald kan det med lidt uheld blive entaktisk og dermed lavtscorende affære 0-0, 1-0 eller 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er udmærket bevidst omkring, at der sker dommerfejl i fodbold.

Men når det gang på gang sker, at Elfenbenskysten bliver snydt ikke så lidt endda, så kan man ikke lade være med at få dårlig smag i munden.

Holland har flere tilskuere og tilfører VM mere økonomi end Elfenbenskysten vil være i stand til ved videre deltagelse.

Kan der være nogle interessenter på spil med interesser, som ikke er fodbolden værdig? Jeg har ikke svaret på spørgmålet.

Men sikkert er det, at det ikke var det bedste fodboldhold der vandt denne kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er udmærket bevidst omkring, at der sker dommerfejl i fodbold.

Men når det gang på gang sker, at Elfenbenskysten bliver snydt ikke så lidt endda, så kan man ikke lade være med at få dårlig smag i munden.

Holland har flere tilskuere og tilfører VM mere økonomi end Elfenbenskysten vil være i stand til ved videre deltagelse.

Kan der være nogle interessenter på spil med interesser, som ikke er fodbolden værdig? Jeg har ikke svaret på spørgmålet.

Men sikkert er det, at det ikke var det bedste fodboldhold der vandt denne kamp.

Helt enig. Dommere generelt har tendens til at favorisere de "store" og rige lande/klubber. Både på klubplan og landsholdsplan. Det er klamt og det er direkte synd for de små og fattige nationer.

Vi ser det gang på gang. De stærke lande med med en stærk lobby i ryggen, spiller 12 mand på banen! Desværre.

Spillemæssigt har jeg medlidenhed med Elfenbenskysten. Anden kamp i streg de taber med 2-1, og i begge opgør havde de fortjent mindst et uafgjort.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have set det her Hollandske hold, mener jeg at de kan gå langt. Holdet har en balance der ikke har været tilstede ved tidligere slutrunder.

Hvem siger iøvrigt at Holland skal forbi Brasilien for at gå i finalen. Brasilien (med fede Ronaldo) skal først lige forbi Tjekkiet eller Italien i 1/8-finalen.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have set det her Hollandske hold, mener jeg at de kan gå langt. Holdet har en balance der ikke har været tilstede ved tidligere slutrunder.

Hvem siger iøvrigt at Holland skal forbi Brasilien for at gå i finalen. Brasilien (med fede Ronaldo) skal først lige forbi Tjekkiet eller Italien i 1/8-finalen.

Du mener ikke seriøst, at nogle af de nævnte hold har klassen til at slå Brasilien ud.

Link to comment
Share on other sites

Du mener ikke seriøst, at nogle af de nævnte hold har klassen til at slå Brasilien ud.

Jo, hvorfor ikke! Begge hold spiller som hold, hvilket man ikke kan sige at Brasilien gør i øjeblikket. Herudover er Brasilien handicappet af at de skal spille med Ronaldo og Adriano.

Link to comment
Share on other sites

Du mener ikke seriøst, at nogle af de nævnte hold har klassen til at slå Brasilien ud.

Et hold som Tjekkiet, ville med en klar Koller, sagtens kunne gå hen og overraske mod en nation som Brasilien. Lad nu være med at overvurdere holdene fra start af, Tjekkiet er et bedre hold end Kroatien, som det kun lykkedes Brasilien at slå 1-0. Så den der forudtagenhed er ikke god, og specielt ikke i den her sammenhæng.

Bud på mulige finalister:

1. Argentina (spillede drømmefodbold mod et chanceløst Serbien montenegro mandskab)

2. Spanien (spillede ligeledes drømmefodbold mod Ukraine)

3. Brasilien (de er gode, men slap nu lige af)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share