Kreatinkur


ewok
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt, at det er ved at være et udtømt emne, men jeg bliver lige nødt til at bringe det op igen ;o)

Når man tager kreatin, hvor lang tid skal man så fortsætte, inden man holder pause, og hvor lang skal pausen være?

Link to comment
Share on other sites

Dette spørgsmål og lignende har været oppe og vende 100 gange og vi er aldrig blevet enige.

Jeg kan kun tale af egen erfaring. Jeg bruger det 2 mdr on og 1 md off. Jeg tager en loading fase selvom den egentlig er unødvendig hvis man har lidt tålmodighed. Dernæst tager jeg 5g om dagen. Nogle vil sige du kan nøjes med mindre, men det får jeg ikke nogle resultater ved, så derfor er min dosis 5g - det virker :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun støtte dit svar ff.

5 gram er også den mængde jeg anbefaler. Det giver ikke bedre resultater at indtage mere. Jeg anbefaler normalt at man tager det uden loadingfase, da der er noget der tyder på, at det nok går hurtigere at få fyldt op med en loading fase, men at det er nemmere at vedligeholde høje niveauer på længere sigt, hvis man ikke bruger loading fase.

Og ja, 2-3 mdrs. brug og derefter min. 1 måneds pause.

Link to comment
Share on other sites

Jast -> Man kan godt differentiere i forhold til vægten, men det betyder i praksis ikke noget. 5 gram er i forvejen 100 % mere end hvad litteraturen viser er tilstrækkeligt til maksimal effekt. En standard person i fysiologien vejer 75 kg. En gut på 100 kg har derfor en margen på lidt under 100 % og en gut på 50 kg lidt over 100 %. I praksis får alle tilstrækkeligt, nogen med en større margen end andre, men ingen får risikabelt meget med denne dosering. Derfor er 5 gram en god anbefaling.

Trille_ -> Jeg forstår ikke hvad du mener - hvad har BH med det her at gøre?

Desuden er søgefunktionen midlertidigt slået fra pga. nogle load-problemer på databasen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share