Mellemmåltider - Diæt!


essensen
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det kunne være en glimrende ide hvis folket på MOL delte ud af sine kulinariske kundskaber (eller mangel på samme :tongue: ) - og skrev nogle nemme (eller svære) mellemmåltider - som er fattige på kcal og rige på protein, - som vel lidt er essensen i et mellemmåltid på diæt! Det kan også være opskrifter på transport-egnet måltider, som netop også er en fordel at kunne under diæt-perioder! Kort sagt - las os hjælpe hinanden med at have det nemmere på diæt :wink:

Jeg kan lægge ud med dette mellemmåltid som godt nok er tyv-stjålet fra Lungbrush :bigsmile: ;

Kvark

en skvat flydende sød

og lidt essens (eksempelvis vanilie)

lidt mælk

- masser af proteiner og det smager faktisk rigtig godt :smile:

Bring em' on!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke er på diæt....men jeg kan stadig svagt erindre da jeg var :tongue: . Mine mellemmåltider ku' fx være:

Hårdkogte æg (smid æggeblommen væk) / Fiberkiks med 6% ost / ostestænger / tun blandet med hytteost og diverse grønsager (forårsløg og tomat er rigtig lækkert - og faktisk mere frokost end mellemmåltid). :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder måske lidt ½underligt, men følgende blanding er intet mindre end genial på rugbrød (og under diæt):

2 dåser tun

1 dåse makrel

200 g. ananas

50/50 kvark / cheasy yoghurt

krydderier efter behov.

Ovennævnte er self. ikke til ét måltid, men kan snilt strække sig over 4-8 måltider, afhængig af mængden

Personligt synes jeg det er en ideel måde at gøre tunen "fyldig" på. :4mewantfood:

Se evt. den pinned opskriftstråd for yderligere opskrifter.

Link to comment
Share on other sites

Mini meals og culturaer :4thumbup: Krydderboller med ost/kød/peberfrugt, Æbler, bananer, digestive kiks. Små simple ting, det behøver ikke være så indviklet :wink: Jeg plejer så at have en shake stående jeg lige nipper lidt protein af sammen med, så det ikke kun er kulhydrater der ryger ned.

Skal lige siges at jeg ikke gider bruge så meget tid på at lave mad :tongue:

Edited by JON
Link to comment
Share on other sites

Mini meals og culturaer :4thumbup: Krydderboller med ost/kød/peberfrugt, Æbler, bananer, digestive kiks. Små simple ting, det behøver ikke være så indviklet :wink: Jeg plejer så at have en shake stående jeg lige nipper lidt protein af sammen med, så det ikke kun er kulhydrater der ryger ned.

Skal lige siges at jeg ikke gider bruge så meget tid på at lave mad :tongue:

whut - det kan du ikk mene :bigsmile: Spiser du virkelig digestive kiks, mini meals og krydderboller (gør jeg godt nok også, - men kun efter træning) på diæt! Hvis du er blevet i så god form af det er du umenneskelig :w00t::tongue:

Vuffi:

Se evt. den pinned opskriftstråd for yderligere opskrifter.

Den er skam tjekket, - men det er jo hovedsagligt lidt større måltider der er at finde i tråden, og ikke mellemmåltider som jeg efterlyser her :smile:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share