Har mistet lysten til træning :-S


banan911
 Share

Recommended Posts

Hey Mol'er

Nu har jeg efterhånden trænet 1 1/3 år og er gået fra en vægt på 59 til 71 (sikkert med et par kg fedt også :4mewantfood: ) Det er jeg rigtig glad for da jeg altid har været en tynd splejs der aldrig rigtig har dyrket nogen form for sport og nu har jeg faktisk fået nogle muskler på kroppen. Problemet er nu at jeg er kørt lidt fast, og fremgangen er heller ikke så stor længere. Det er faktisk så galt at jeg lidt har mistet lysten til træning :crazy:

Jeg har kørt efter et program som intruktøren strikkede sammen i centeret, og har mere eller mindre kørt efter det 3 gange om ugen lige siden jeg startede.

Programmet ser sådan her ud (Alle øvelser er med 3 sæt af 8 gentagelser og i maskiner med mindre andet er nævnt.):

Seated row

Front pulldown

Back extension

Chest press

Biceps cable curl

Triceps cable pushdown

Shoulder press

Leg extension

Seated leg curl

Seated leg press

Incline crunch på mavebænk

Dragon flags (så godt som jeg nu kan)

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme igang med et nyt program, så jeg får lysten igen, og måske lidt mere fremgang. Jeg er kørt fast i de samme og mange øvelser hver gang. Jeg er også lidt igang med at se på et nyt program, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg vil helst kun træne 3 gange om ugen, da jeg simpelthen ikke kan få tid til mere, men når man kun kan træne 3 gange om ugen skal man så træne fullbody eller kan man dele op og træne forskelligt hver gang? Får man nok ud af det og er det en god ide med mit træningsgrundlag? Og kan jeg dele det op, hvilke muskelgrupper er så mest hensigtsmæssige at træne sammen, når jeg har 3 dage om ugen til rådighed?

Håber I kan komme med lidt starthjælp så vil jeg prøve at poste et forslag :4thumbup:

PS. Træner primært for masse

Edited by banan911
Link to comment
Share on other sites

Hvis lysten får et knæk må man jo finde ud af hvad der er grunden, så man kan få den tilbage igen.

Hvis dit program har været for fast og ensformigt er det en mulighed at køre freestyle en periode eller i hvert fald finde et markant anderledes program. Det første kræver en del erfaring (og disciplin) at gøre fornuftigt, så det vil jeg måske ikke anbefale i dit tilfælde. Jeg tror du vil få mest ud af at finde et komplet program og www.T-nation.com plejer at være leveringsdygtige i solide og alligevel alternative programmer lige til at gå i krig med. Lad være med at ændre en masse for at tilpasse "dine" behov, med mindre der virkelig er en god grund, f.eks. skader der forhindre visse øvelser eller meget specifikke mål.

Jeg kan udmærket forstå hvorfor du er kørt sur i dit nuværende program.

Hvis du alligevel vælger at brygge noget selv, så er der efter min mening tre oplagte valgmuligheder med tre ugentlig træninger:

  1. fullbody med de samme øvelser hver gang
  2. fullbody men med forskellige øvelser på hver af de tre dage, for bryst kunne det f.eks. være bænkpres dag 1, incline bænk dag 2 og low incline db bænk på dag 3 osv.
  3. 2-split hvor en dag køres to gange og den anden en gang. ugen efter modsat. Splittet kan være Bryst-Skulder-Triceps og Ryg-Ben-Biceps (mave og læg valgrfrit), eller det kunne ganske enkelt være underkrop (inkl mave) en dag og overkrop den anden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med det her :blush:

  1. 2-split hvor en dag køres to gange og den anden en gang. ugen efter modsat. Splittet kan være Bryst-Skulder-Triceps og Ryg-Ben-Biceps (mave og læg valgrfrit), eller det kunne ganske enkelt være underkrop (inkl mave) en dag og overkrop den anden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med det her :blush:

Ok, det gik lidt stærkt

Dag 1:

Bryst

Skulder

Triceps

Mave

Dag 2:

Ryg

Ben

Biceps

Læg

----------------

Uge 1:

Mandag - dag 1

Tirsdag

Onsdag - dag 2

Torsdag

Fredag - dag 1

Lørdag

Søndag

Uge 2:

Mandag - dag 2

Tirsdag

Onsdag - dag 1

Torsdag

Fredag - dag 2

Lørdag

Søndag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share