Protein kost


Joen Sode
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er i denne situation at jeg løber ganske meget, særligt om sommeren hvor jeg intenser min løbetrænning til ca 9km hver dag kommer jeg til at lide af tunge ben.

Jeg er i tvivl om hvad dette skyldes, jeg er klar over at en del af skylden selvfølgelig er normal restitoin af musklerne, men jeg har nu løbetrænet i hen ved 3år så jeg tror at jeg snar må være over dette stadiet.

Jeg er også vegetar og jeg frygter derfor at mine tunge ben skyldes mangel på protein, er der nogle som kender nogle mad produkter som har et højt indhold af protein som jeg kan begynde at spise i større mængder for at holde min muskel opbygning oppe?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Først vil jeg lige sige at ved kredsløbstræning er kroppen mellem 24 til 48 timer om at restituere.. og da 9 km. er en rimlig lang distance.. selvfølgelig alt efter hvor lang tid du er om det.. prøv at indlægge 1-3 hviledage om ugen.. eller på hviledagene træne noget andet end ben (kredsløB) evt. styrke af overkrop.... Men det er også rigtig at du som vegetar ikke er sikker på at få alle de proteiner du har behov for.. især hvis du ikke er opmærksom på det.. Men der er mulighed for at få proteiner... bønner og den slags.. samt du kan købe soyamælk og soya proteinpulver....

Sæt dig ind i det... det er vigtigt for din krop...

Tine

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt træne dig op til at løbe hver dag, men jeg mener ikke du skal løbe den samme distance ved samme intensitet hver dag. Meget ensidig træning i samme tempo kan godt give tunge ben. Prøv at løb med vekslende intensitet, så du har både hårde og lette dage.

Prøv at løbe en restitutionstur om ugen, hvor du løber langsomt - dvs ved relativt lav puls. Personligt foretrække jeg nu - også i perioder, hvor jeg løber meget - at have en dag om ugen, som enten er hviledag eller hvor jeg laver anden let træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share