Tager på af træning


Ibi
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i et godt stykke tid og har intensiveret min træning (kombineret styrke og konditionstræning ca. 4 gange om ugen) inden for de sidste 2 måneder, men jeg taber mig ikke (mere). Tvætimod har jeg taget ca. 3 kg på :unhappy: Jeg ville ellers godt tabe mig 4-5 kg...

Vil jeg blive ved med at tage på, eller vil jeg begynde at tabe mig igen på et tidspunkt?

Link to comment
Share on other sites

Eller også kan det være en forøget muskelmasse og blodmængde som følge af din træningsintensivering. :wink:

Hr. K

Nemlig. Eller.. du træner for lidt. Eller.. du træner ikke hårdt nok. Eller.. du skal kigge mere på din kost. Eller.. alle tænkelige kombinationer af ovenstående! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i et godt stykke tid og har intensiveret min træning (kombineret styrke og konditionstræning ca. 4 gange om ugen) inden for de sidste 2 måneder, men jeg taber mig ikke (mere). Tvætimod har jeg taget ca. 3 kg på :unhappy: Jeg ville ellers godt tabe mig 4-5 kg...

Vil jeg blive ved med at tage på, eller vil jeg begynde at tabe mig igen på et tidspunkt?

måske du skulle kigge mere på hvordan din krop har forandret sig i stedet for hvor mange kilo du har tabt/taget på.

jeg har taget 5-7 kilo på siden jeg begyndte at træne i tidernes morgen men er da meget mere tilfreds med min krop nu end dengang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i et godt stykke tid og har intensiveret min træning (kombineret styrke og konditionstræning ca. 4 gange om ugen) inden for de sidste 2 måneder, men jeg taber mig ikke (mere). Tvætimod har jeg taget ca. 3 kg på :unhappy: Jeg ville ellers godt tabe mig 4-5 kg...

Vil jeg blive ved med at tage på, eller vil jeg begynde at tabe mig igen på et tidspunkt?

jaman det du skulle ha gjort inden du startede med at træne var at få målt din fedtprocent ... det er det eneste som fortæller om du "taber" dig. ... det er så her at BMI-index og styrketræning er to uforlignlige størrelser ... en veltrænet BodyBuilder med en fedtprocent på 5 % vil ifølge BMI være svært overvægtig .. ! :blink:

mange som starte på vægttab via styrketræning ... taber sig ikke ret meget ret vægtmessigt da muskelmassen stiger ... krop får bare en bedre form ...

muskler vejer 20 % mere end fedt og fylder 50 % af fedt ... så man kan sagtens blive "mindre" men komme til at veje det samme end mere .....

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i et godt stykke tid og har intensiveret min træning (kombineret styrke og konditionstræning ca. 4 gange om ugen) inden for de sidste 2 måneder, men jeg taber mig ikke (mere). Tvætimod har jeg taget ca. 3 kg på :unhappy: Jeg ville ellers godt tabe mig 4-5 kg...

Vil jeg blive ved med at tage på, eller vil jeg begynde at tabe mig igen på et tidspunkt?

Brug målebåndet og spejlet i kombination med vægten.. og som det er sagt andre steder.. kig på din kost.. Vægten bør ikke stå alene som måleredskab for vægttab i kombination med øget træning...

Link to comment
Share on other sites

Massefylde for muskelmasse er tæt 1.100 mens den for fedtvæv er tæt på 0.900

det giver så at muskler vejer 22% mere end fedt ... er der ikke rigtigt ? :cool:

... hvad så med rumfang ? .... 1 kg musker har et mindre rumfang da det er tungere og mere tæt end fedt ....

Link to comment
Share on other sites

det giver så at muskler vejer 22% mere end fedt ... er der ikke rigtigt ? :cool:

... hvad så med rumfang ? .... 1 kg musker har et mindre rumfang da det er tungere og mere tæt end fedt ....

Øhh... den fangede jeg ikke lige.

At 1kg muskler er tungere end fedt, hvordan skal det forståes???

Link to comment
Share on other sites

Bær over vande med mig for jeg er ikke matematiker, men betyder det ikke at det ligger meget tæt på de 20% som det blev foreslået tidligere?

<-->

det giver så at muskler vejer 22% mere end fedt ... er der ikke rigtigt ?
Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Som den opmærksomme læser sikkert har bemærket, opponerede Stubbe tilsyneladende tidligere mod at muskler skulle være ca. 20% tungere end fedt. Stubbes egne tal bekræfter åbenbart at dette skulle være tilfældet. Deraf min undren. Med mindre selvfølgelig Stubbe ville præcisere at det skulle være 22% og ikke 20%, men det har jeg ikke fantasi til at forestille mig da det ville være unødigt flueknepperi. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Øhh... den fangede jeg ikke lige.

At 1kg muskler er tungere end fedt, hvordan skal det forståes???

Densiteten (massefylden) for muskelmasse er højere end for fedt, derfor fylder muskelmasse mindre end fedt.

Du kan måske sammenligne det med guld og fjer. 1 kg guld fylder mindre end 1 kg fjer... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Øh jeg er godt nok elendig til matematik, men hvis muskler har en massefylde der er 20 eller 22 procent højere ned fedt, så vil et kg. muskler fylde 20 eller 22 % mindre end et kg fedt. 1 kg muskler-er vil altså være 20 eller 22 % mindre end et kg fedt regnet i kubikcentimeter.

Link to comment
Share on other sites

Bær over vande med mig for jeg er ikke matematiker, men betyder det ikke at det ligger meget tæt på de 20% som det blev foreslået tidligere?
Nu var det selvfølgelig ikke de 20% jeg kommenterede, men derimod påstanden om at muskler fylder 50% mindre end fedt.
Link to comment
Share on other sites

Densiteten (massefylden) for muskelmasse er højere end for fedt, derfor fylder muskelmasse mindre end fedt.

Du kan måske sammenligne det med guld og fjer. 1 kg guld fylder mindre end 1 kg fjer... :4thumbup:

Ja densiteten er højere.

Men derfor vejer et kg af hvert stof pr definition stadig et kilo!

Link to comment
Share on other sites

Bær over vande med mig for jeg er ikke matematiker, men betyder det ikke at det ligger meget tæt på de 20% som det blev foreslået tidligere?

Jf. min lommeregner er musklers vægtfylde 22,2% højere end fedt, og fedts vægtfylde 18,18 % lavere end musklers.

Så fik vi vist nok det sat på plads.

Hyggelig tråd det har udviklet sig til.

Edited by persh
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share