Regnskabets time?


Tonser
 Share

Recommended Posts

Er det kun om natten energi balancen opgøres, om man taber sig eller ej? Eller kan kroppen smide "ekstra" energi ud i fedt depoterne i løbet af dagen?

Jeg er kommet til at tænke på dette pga af denne varme tid vi er i. Jeg laver stort set intet om dagen går bare og drikker vand, spiser lidt, måske tager jeg til stranden hvis det er på sit højeste. Først omkring kl 23-24 har jeg lyst til at gå eller løbe, og derefter på hovedet i seng. Men er det hensigtsmæssigt at gå og fede den hele dagen, og så dyrke cardio lige inden sengetid?

Link to comment
Share on other sites

A hvaffor en fisk?

Du tror da vel ikke at kroppen sidder og holder regnskab med dagens in- og output, og så når klokken slår 12 spontanforbrænder hvad der er regnet sammen til dagens underskud eller at du pludselig vejer et halvt kg mere :tongue:

Kroppen bruger hele tiden i løbet af dagen fra de forskellige energidepoter og fylder op som det nu er muligt.

Rent energimæssigt burde det ikke have nogen betydning hvornår i døgnet du løber dig en tur - 10km koster X antal kalorier for dit vedkommende uanset om du løber dem morgen eller aften. I forhold til søvnkvalitet kan det have en negativ virkning at have dyrket højintensitet cardio lige inden sengetid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share