Træningspause?


holte
 Share

Recommended Posts

Jeg har i de sidste tre uger, trænet stort set hver dag. Enten en til to timers holdtræning som highpuls, step, steppuls o.lign eller en times hold-spinning eller 5 km løb.

Nu tager jeg snart 14 dage på ferie, hvor det ikke bliver muligt for mig at træne i samme grad, eller slet ikke. Har højest mulighed for at dyrke lidt svøming i åbent hav!!

Sker der noget ved at jeg holder 14 dages pause eller er det farligt?

-Tager jeg eks. meget på, som følge af nedsat stofskifte., Vil mine muskler blive omdannet til fedt?

Alle mulige spørgsmå som sikkert lyder rigtig dumme! Men ikke desto mindre er jeg lidt bange for konsekvenserne af lige pludselig at stoppe træningen...

Jeg håber nogen af jer ved noget...

Tak..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i de sidste tre uger, trænet stort set hver dag. Enten en til to timers holdtræning som highpuls, step, steppuls o.lign eller en times hold-spinning eller 5 km løb.

Nu tager jeg snart 14 dage på ferie, hvor det ikke bliver muligt for mig at træne i samme grad, eller slet ikke. Har højest mulighed for at dyrke lidt svøming i åbent hav!!

Sker der noget ved at jeg holder 14 dages pause eller er det farligt?

-Tager jeg eks. meget på, som følge af nedsat stofskifte., Vil mine muskler blive omdannet til fedt?

Alle mulige spørgsmå som sikkert lyder rigtig dumme! Men ikke desto mindre er jeg lidt bange for konsekvenserne af lige pludselig at stoppe træningen...

Jeg håber nogen af jer ved noget...

Tak..

Muskler kan ikke blive omdannet til fedt..

Link to comment
Share on other sites

Sker der noget ved at jeg holder 14 dages pause eller er det farligt?

ja, du vil højst sandsynligt miste en lille smule kondi som vil være hentet igen i løbet af no-time.

Hvis din krop har været hårdt presset vil det være en kærkommen pause til at komme ovenpå igen.

NEJ, det er ikke farligt.

Du vil naturligvis forbrænde mindre fordi du ikke laver lige så meget, men det vil ikke sænke dit stofskifte som sådan.

Så hvis du spiser de samme mængder som derhjemme hvor du træner mere vil du tage lidt på, men stadig er det kun 2 uger vi snakker om.

med "stofskifte" tænker jeg på BMR, altså Basic Metabolic Rate, energiomsætningen før der er taget højde for aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share