kalorieforbrug


Gabria
 Share

Recommended Posts

Hej!

Mit spørgsmål går på det oplyste kalorieforbrug ved f.eks. 30 min. løb på løbebånd. Jeg synes generelt der er meget forskel på det kcal-tal maskinen oplyser efter endt træning og det tal jeg får ved indtastning i en udregner(jeg bruger pt. helsevagten) Dette er selv om jeg indtaster vægt, etc..

Er det generelt? Og hvor præcise kan nogen af delene i grunden være?

På forhånd tak! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget af det, der er præcist - ikke engang et pulsur, selvom du indtaster højde, køn, alder og vægt. Men bruger du det samme løbebånd eller pulsur hver gang, kan du selvfølgelig få en indikator for, hvorvidt du laver mere/mindre gang for gang.

At indtaste i en udregner siger sig selv, at det er meget upræcist. Men der er selvfølgelig også stor forskel på, om man løber i 30 min eller går en tur på samme tid - igen blot en indikator for, hvor meget de forskellige motionsformer forbrænder i forhold til andre.

Bruger selv pulsur hver gang jeg træner - det være sig både cardio og styrke. Jeg bruger for det meste pulsuret til at disciplinere mig selv. Man kan jo godt være i motionscenter i et par timer, men reelt have stået i alle hjørnerne og sludret med alle de andre motionister :laugh:

Kibo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share