Fullbody sets & reps?


Stang
 Share

Recommended Posts

Har læst en del materiale igennem på dette forum og andre steder, men er stadigt meget i tvivl om antallet af sets og reps når det kommer til fullbody!!!

Har altid trænet split program efter opskriften 4x10 (sets x reps).

Jeg vil nu til at træne fullbody og kan forstå at man her skal ændre på denne sets/reps struktur. Nogle steder står der 1 set x 10 reps og andre steder 5x5!! Hvad pokker skal man vælge??? Er der nogen der kort kan forklare princippet???

Link to comment
Share on other sites

Har læst en del materiale igennem på dette forum og andre steder, men er stadigt meget i tvivl om antallet af sets og reps når det kommer til fullbody!!!

Har altid trænet split program efter opskriften 4x10 (sets x reps).

Jeg vil nu til at træne fullbody og kan forstå at man her skal ændre på denne sets/reps struktur. Nogle steder står der 1 set x 10 reps og andre steder 5x5!! Hvad pokker skal man vælge??? Er der nogen der kort kan forklare princippet???

Jeg tror desværre du har misforstået noget af det du har læst. Man skal ikke vælge nogen bestemt set/reps struktur udfra om man træner split eller fullbody.

Antallet af set/reps fastlægger du ud fra hvad dit mål med træningen er- fx masse eller styrke, og udfra hvor meget du er vant til at træne

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge lidt på HST det er fullbody.

Der er en artikel om det på forsiden.

kan ikke lige se den artikel skulle forklare principperne bag valg af sæt og reps

Et par artikler jeg lige gravede frem:

the set/rep bible

thinking mans guide to sets and reps

Sidstnævnte har også en rigtig fin reference-liste, hvis du vil blive klogere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share