Svømning med Håndpadler ?


Stampe87
 Share

Recommended Posts

Hej All !!

Hva mener folk om Svømning med Håndpadler ???

Giver det noget eller er det bare pjat ?

Det er for nemt at spørge om det "giver noget"

Selvfølgelig giver det NOGET

Spørgsmålet er hvad du ønsker det skal tilføre din træning.

Er det i styrkesammenhæng?

Er det som teknisk element i svømmetræning?

Du må være mere præcis, hvis du vil have et brugbart svar!

Kan tilføje at jeg personligt bruger det som et minimum, da jeg mener skadesrisikoen ikke står mål med fordelene.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Hej

Svømmetræning med hånplader (hånpadler), er en super måde at styrketræne specifikt dine svømmetag. Men det kræver at du mønstrer svømmetag (crawl i dit tilfælde) tæt på 100%

Hvis ikke teknikken er på plads, vil det næppe give dig noget andet end en god skulderskade :-)

Hvis du alligevel vælger at benytte håndplader så vælg nogle forholdsvis små håndplader (ca. 1 cm breddere og længere end hånden), og lad være at bruge pullbuoy. Medmindre du mestrer teknikken, hvilket nok kræver at du har dyrket konkurrence svømning igennem nogle år....

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Hej

Svømmetræning med hånplader (hånpadler), er en super måde at styrketræne specifikt dine svømmetag. Men det kræver at du mønstrer svømmetag (crawl i dit tilfælde) tæt på 100%

Hvis ikke teknikken er på plads, vil det næppe give dig noget andet end en god skulderskade :-)

Hvis du alligevel vælger at benytte håndplader så vælg nogle forholdsvis små håndplader (ca. 1 cm breddere og længere end hånden), og lad være at bruge pullbuoy. Medmindre du mestrer teknikken, hvilket nok kræver at du har dyrket konkurrence svømning igennem nogle år....

God fornøjelse

Tusind tak for svaret ! ;)

Så må jeg hellere ned og købe míg et par :)

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share