Hvilke kosttilskud skal jeg tage?


Satchmo
 Share

Recommended Posts

Jeg er en gut på 18 år der lige har styrketrænet i godt en måned nu. Jeg træner udelukkende med håndvægte. Vejer 75 kg og er 185 cm høj. Så ved I det... jeg træner meget (synes jeg selv) målrettet, hver anden dag træner jeg hele overkroppen (2-3 timer) og dagene imellem løbetræner jeg. Det jeg meget gerne vil vide er, hvilke kosttilskud som I synes jeg skal tage. Jeg har selv tænkt på proteinpulver og kreatin??? Hva synes I ? Satchmo

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en gut på 18 år der lige har styrketrænet i godt en måned nu. Jeg træner udelukkende med håndvægte. Vejer 75 kg og er 185 cm høj. Så ved I det... jeg træner meget (synes jeg selv) målrettet, hver anden dag træner jeg hele overkroppen (2-3 timer) og dagene imellem løbetræner jeg. Det jeg meget gerne vil vide er, hvilke kosttilskud som I synes jeg skal tage. Jeg har selv tænkt på proteinpulver og kreatin??? Hva synes I ? Satchmo

hvis du ikke træner ben.

hvis du ikke ved hvor meget protein du ca. indtager dagligt.

hvis du ikke regelmæssigt tager på hvis målet er muskelmasse.

hvis du vejer 75kg og er 185 høj

Skal du IKKE bruge kosttilskud.

Du skal spise nok og træne. Når du vejer 85-90kg så kan du begynde at overveje det.

fra jeg var 15-18 tog jeg 11-12kg på uden et gram kosttilskud samtidigt med at jeg spillede basketball på eliteplan og lavede løbetræning 2gange om ugen oveni.

hvis jeg kunne holde til 30timers træning (4basketball træninger +6 løbetræning + kampe + ekstra træning for mig selv) og stadig træne ben, så kan du også.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter træning kunne du jo drikke noget proteinpulver, fx opblandet med juice. Eller med mælk og så også suppleret med en banan el. to.

Protein og kulhydrat umiddelbart efter styrketræning. Derudover så - som sagt tidligere - er det vigtigt at man spist ordentligt resten af tiden.

Link to comment
Share on other sites

hvis du udelukkende træner med håndvægte og i 2-3 timer af gangen, siger noget mig at du trænere mere muskeludholdenhed end noget der giver store muskler. derofr er det ikke smart at bruge kosttilskud... Hvordan ser din træning ud?
Han er lige startet med styrketræning. Og han træner en del timer. Så han får klart muskelvækst.

Derudover kan man vel indtage essentielle fedtsyrer og vitaminer uafhængigt af om man tager muskelmasse på eller ej.

Puritanisme…

Men hvorfor er det godt at følge denne filosofi?

Link to comment
Share on other sites

Han er lige startet med styrketræning. Og han træner en del timer. Så han får klart muskelvækst.

Derudover kan man vel indtage essentielle fedtsyrer og vitaminer uafhængigt af om man tager muskelmasse på eller ej.

Men hvorfor er det godt at følge denne filosofi?

Er det klart? Der er sgu pænt mange knajter der står derhjemme og træner med deres håndvægte ved 40RM... Det er sgu ikke noget der muskelvækst mere end de to første dage man gør det.

Og hvorfor skulle man indtage de ting du nævner, når man nu bare kan spise ordentligt? Og det iøvrigt ikke er nogle ting den gennemsnitlige dansker mangler, ihvertfald for vitaminer/mineralernes vedkommende?

Link to comment
Share on other sites

Hvad betyder "40 RM", 40 repetitioner? Det ser jeg ikke nogen grund til at antage at han gør ud fra hans indlæg. Og hvis det er tilfældet, kan vi vel starte med at fortælle ham at det er en dårlig måde at træne på. Han siger han træner målrettet. Hvis han gør det, og han har energioverskud, vil han også tage på i muskelmasse.

Mht om han har brug for vitaminer, han har vel et andet behov end den gennemsnitlige dansker. Jeg siger ikke at jeg ved at det er godt for ham at tage vitaminer, men du kommer med påstanden at det ikke hjælper ham. Så derfor spørger jeg om en begrundelse, eller en kilde der underbygger din påstand.

Mht det proteinpulver er det ret oplagt hvorfor man kan indtage det. Det er lettere og billigere end kød.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share