Kassein protein


Jast
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige hører om der er nogen kyndige personer der kan fortælle mig om kassein protein er et komplet protein (om det indeholde alle de essentielle aminosyrere)?

Jeg har spurgt om det før i andre tråde, dog uden svar. Dog formoder jeg der sidder en kyndig person derude og lurer med svaret :)

Er der forresten nogen der ved om det sælges som pulver/kosttilskud, isåfald hvor og til hvilken pris?

Link to comment
Share on other sites

om det indeholder de essentielle aminosyre kommer an på det enkelte cassein produkt.

det er godt at bruge for eksempel inden sengetid da det er langsomt opløseligt... ellers er whey,valle klart til at fortrække til for eksempel efter træning.

getbig.dk får snart noget rent cassein protein skriver de, jeg hved ikke hvornår.

om ik andet er der protec+ som jeg endnu ik har prøvet men den er en blanding af valle og cassein den kan du få hos bodycore.dk og gymgrossisten.dk

Link to comment
Share on other sites

til krikken som...var sulten ?? :)

har du nogen dokumentation for den påstand?

men, hvis din påstand er korrekt så vil jeg lige omformulere mit spørgsmål: indeholder kassein protein alle de essentielle proteiner i "større" mængder?

Med større mener jeg mængder der ikke er forsvindende små.

Men det er måske ikke så aktuelt når jeg spørger i kosttilskudsøjemed. Producenterne tilføjer bare en smule af de underrepæsenterede essentielle proteiner, for at gøre prolfilen pænere.....eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Hest->

Alt protein, hvad enten det er fra kød, mælk, planter indeholder alle aminosyrer, men i forskellig mængde! så spis varieret
Jeg tvivler - kraftigt!!! Hvis din påstand skulle være rigtig var der i princippet ikke behov for at opfinde et begreb som essentielle aminosyre.
Link to comment
Share on other sites

Rolig et øjeblik...det er faktisk ikke så svært, som nogen gerne vil gøre det til.....Der findes godt 20 aminosyrer, heraf er halvdelen essistentielle. Det betyder at kroppen skal have tilført disse og ikke kan danne dem udfra hvad vi ellers stopper ind..

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde en aminosyreprofil på Casein et sted!

Og til dem der hidser sig op med tvivl og påstand...smut ned på biblioteket og lån en ala biologi for begyndere el. sygepleje1 ?

Venligst

Hest

Link to comment
Share on other sites

Hermed har du en aminosyre profil på Micellar Casein, som nok regnes for at være det mest potente protein til dato:

An extremely high quality milk protein, produced by a proprietary process that does not denature the proteins.

PHYSICAL PROPERTIES TYPICAL ANALYSIS

Color: White to light cream Protein (as is):85.0%

Flavor/Odor: Clean Moisture: 5.0%

pH (10% solution): 7.1 Fat: 2.0%

Solubility Index 0.1 Lactose: <0.5%

TYPICAL AMINO ACID PROFILE

(g/100g protein)

Alanine: 2.6

Arginine: 3.6

Aspartic acid: 6.3

Cystine: 0.3

Glutamic acid: 20.0

Glycine: 2.4

Histidine: 2.7

Isoleucine: 5.4

Leucine: 8.2

Lysine: 7.3

Methionine: 2.5

Phenylalanine: 4.4

Proline: 10.1

Serine: 5.6

Threonine: 4.3

Tryptophan: 1.1

Tyrosine: 5.6

Valine: 6.4

:D

Link to comment
Share on other sites

Tak til Carina :) for profilen på Casein

Ca. halvdelen af de atten aminosyrer er esentielle...jeg mener det er Lysin, methionin, threonin, thryptofan, hisdidin, isoleusin, leusin, isoleusin fenylalanin, tyrosin..men jeg er ikke helt skråsikker...Aminosyrer virker populært sagt som byggesten i musklerne. De skal alle være tilstede i et vist forhold for at virke...ikke den samme mængde...Hvilket forhold? aner det ikke men mon ikke samme profil som den der er i humane muskler er i nærheden af det optimale....hvad siger Carina? ...aminosyreprofilen i menneskekød?...I fitness branchen spiser man også f.eks glutaminsyre og Arginin ikke fordi de er esentielle, men fordi de ikke indtaget og dannes i store nok mængder. Designerprotein ? man producerer alle aminosyrer syntetisk, men de er hujende hamrende dyre! optimalt vil være at beregne en aminosyre profil for ens kost også supplere med syntetiske aminosyrer....man kan også bare spise protein fra forskellige kilder, da man så er nogenlunde sikker på ikke at komme i alvorligt underskud på enkelte af aminosyrerne. Håber det forklarer..andre kan sikkert supplere

Hilsen

Hesten

Link to comment
Share on other sites

Hesten som...:

Jeg må blankt erkende at jeg har ikke før hørt at alle proteinkilder skulle indeholde alle essentielle aminosyrer. Da du er den første der påpegede det over for mig anser jeg det som en påstand (dette er ikke ment som noget negativt, men blot en udtalelse jeg ikke har set underbygget, men som meget vel kan være korrekt). Derfor spørger jeg naturligt nok efter lidt dokumentation. Du ville jo nok også gøre det samme, hvis du var i mine sko :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share