Motionister på doping!


Gnuen
 Share

Recommended Posts

Motionister doper sig mest

Kommer formentlig ikke bag på så mange?

Jeg er helt vild med dette afsnit:

Konsekvensen er i stedet, at de bliver indesluttede, får uren hud og bliver socialt afstumpede og aggressive, siger konsulent i Antidoping Danmark Jakob Berget til 24timer.
:blink::laugh:

Et af de underligste udsagn! Tror nu mere, at det er dedikationen til sporten, frem for evt. medikamenter, som gør at "almindelige dødelige" synes man kan virke socialt afstumpet?

Jeg kender dog ikke nogen, med ovst. problemer.

Link to comment
Share on other sites

:cool: det kommer helleikke bag på mig :dry: .... men det er jo igen fordi centerne ikke vil teste :sneaky2: .... det er "for dyrt" eller hvad nu deres undskyldning er :cool:

som jeg skrev i en anden tråd er der fx kun 3 centre i Odense som har aftale med ADD

http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=1345

OBBC

CCS

Fitness.dk

Jeg træner i Squash & Fitness i Odense ... og de ingen aftale med ADD ... "ledelsen" forsøger at luse krudthovederne ud med store plakater :laugh: ... hvor de truer med at bortvise folk på baggrund af mistanke :cool: ... så vit jeg ved er der ingen endnu som er blevet smidt ud for brug af doping ...

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er at den nuværende dopingkontrol er fuldstændig ubrugelig. Den eneste løsning er lovgivning, hvis man virkeligt mener at det er så vigtigt at motionister ikke fylder sig med medicin så skal man lave en lov der gør det lovpligtigt at centrene tilmelder sig ADDs kontrol. Der er ikke mange centre der gider at smide en ekstra udgift på 1000 kr om måneden hvis det ikke er "nødvændigt".

MTH bivirkningerne, tjaaa det ved jeg ikke så meget om men at fylde sig med preparater i doser der er 5-10 gange højere end de er beregnet til kan næppe være godt for kroppen. Social afstumpet ... jeg kender folk der har fået en ordenligt psykisk nedtur efter en kur.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Frihed under ansvar… Lad folk indtage hvad de vil, sålænge man ikke snyder andre (som i en konkurrence situation).

Det sørgelige opstår i at - ifølge min fuldstændigt personlige vurdering - 90% af de motionister der benytter steroider kunne opnå deres resultater ved at sætte sig ind i ordentlig kost og træning. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvem har økonomiske interesser i add? Der må jo være en årsag til almindelige motionister skal jagtes. Et samfundsproblem, siger man, men hvem er man? Siden add opstod, hvor mange tilfælde af død og sygdom relateret til doping har der været? Hvor mange er døde og blevet syge af overvægt,rygning,manglende motion,dårligt arbejdsmiljø førtidspensionering som følge, trafikdrab osv i samme periode.Men nogle har bestemt at det er et stort samfundsproblem, så man bare for at kunne træne og holde sig i form, skal trække bukserne ned foran et fremmed menneske, for at kunne afgive en urinprøve. Min grænse for samfundsmediediktatur er overskredet. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvem har økonomiske interesser i ADD? Det har ADD. Det virker på mig, som om deres vigtigste job er at legitimisere sig selv, og vise, hvor stort behov, der er for dem.

Det er bare meget svært at tage dem seriøst, når man ser deres skræmmekampagner, fordi de altid virker så usaglige og fuldstændigt overdrevne, at de fleste mennesker ikke tror på dem.

De har også bidraget til, at overbevise alle om, at alle som når bare nogenlunde resultater indenfor styrketræning er dopede.

Med hensyn til doping er jeg enig med Anders om frihed under ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Frihed og ansvar. I Danmark har vi frihed til at tjene penge ,frihed til at gå konkurs. Frihed til at overdrive værtshusbesøg,rygning, fed mad osv, frihed til at motionscykle, løbe vægttræne spise sundt. Men vil jeg træne i et center skal add selvfølgelig have penge for at bevise at jeg ikke har overtrådt deres regler. FED forretning. Jeg er jo kun en ganskelig almindelig motionist der vil træne i fred.Men da vi er mange er der jo penge i den forretning. ADD kan jo ikke leve af den smugle eliteidræt der er i Danmark.

frihed

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share