Kød


Performeren
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en sulten mand ;)

Jeg er begyndt at spise meget magert kød (= Masser af let protein og det gør mig mæt uden for mange kalorier) og kombinere det med noget kalorierigt fast mad ala rugbrød, pasta, boller og lignende.

Jeg tænker så når jeg nu spiser meget magert kød, så burde det vel ikke være dårligt for mit kolesterol tal vel. Altså det er ikke usund for mig at spise meget kød om dagen så længe det er magert?

Jørgen

P.S. Jeg sørger selvfølgelig for at spise nok kalorier, da jeg ikke vil tabe mig direkte, men bare generelt er meget sulten og styrketræner ved siden af :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du har dit kolesteroltal ned skal du ha fat i umættet fedt, gerne N3.

Men ellers bare spis forholdsvis sundt, og husk at spise fed fisk..

Problemet er at jeg ikke ved hvad forholdsvis sunds er, og vil gerne have indtaget den rigtige mængde protein i det mindste, og jeg skal ikke have kolesteroltallet ned, var bare bange for at når jeg spiste masser af kød (selvom det var mager) så røg mit kolesterol tal op?

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo tjekke fedtindholdet ud for forskellige slags kød på denne og så vælge det med mindst fedtindhold i

http://www.foodcomp.dk/fvdb_groupsearch.asp

En måde at få meget protein på uden at skulle tænke på sit kolesteroltal på, er at spise meget fisk. Magre fisk som sej er blandt de fødemner, der indeholder mest protein fra de fede fisk vil du få den gode kolesterol.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo tjekke fedtindholdet ud for forskellige slags kød på denne og så vælge det med mindst fedtindhold i

http://www.foodcomp.dk/fvdb_groupsearch.asp

En måde at få meget protein på uden at skulle tænke på sit kolesteroltal på, er at spise meget fisk. Magre fisk som sej er blandt de fødemner, der indeholder mest protein fra de fede fisk vil du få den gode kolesterol.

Super!

Tak for hurtige kompetente svar - det er jo fantastisk det her fora!

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share