5 dages comeback program.


Phindborg
 Share

Recommended Posts

Lige for at starte, så har jeg brugt søge funktionen. Det gav ikke noget resultat, så jeg tillader mig at starte et nyt emne.

Jeg søger ganske simpelt et 5-dages træningsprogram (man, tirs, ons, tors, fre). Programmet skal have fokus på masse. Der skal ikke kun være fokus på overkrop (disco programmer, nej tak :nonono: )

Jeg er 20 år. Vejer 69 kg og er 179 høj. Jeg har trænet før, hvilket giver mig en vis kendskab til de fleste øvelse, og selve udførelsen af dem. Men jeg har undgået træning de sidste 6 måneder. (stoppede ca 2. december 2005)

Min log findes her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=17318

Håber i kan komme med nogle gode forslag.

Og er der nogen spørgsmål, så bare fyr løs.

/Peder Hindborg

Edited by Phindborg
Link to comment
Share on other sites

Den mest successfulde opstart jeg har haft var 3 split.

12 reps x 2-4sæt pr øvelse.

hvis jeg ikke kunne tage 10reps i sidste sæt blev vægten sat ned.

Pauserne var korte. Typisk arbejdede jeg med antagonistiske supersæt (biceps-triceps, patkasse/ryg), squats/legcurls etc.

Det fungerede ganske fint. Jeg måtte virkeligt holde mig selv i ørerne for ikke at løfte for tungt (læs meget lette vægte blev brugt). Til gengæld var træningerne korte, fokuserede, og brændte mig ikke af selv om jeg trænede 3-6dage i streg hele tiden.

Husk at lave rotator cuff og høj reps hyper extensions som opvarmning og du er good to go :smile:

Link to comment
Share on other sites

1bens arbejde, dumbells og fuld rom er også en god idé i starten.

Får du lyst til at øge volumen på et tidspunkt, så lav mere øvre ryg (skulderblade) og mave/lænd træning.

Det giver et stærkt fundament for din senere fremgang og er klassiske fokusområder ved opstart/transition faser.

Link to comment
Share on other sites

20 rep breathing squat routine ....

Det er kun 3 gange om ugen. Træningerne er ikke så lange som i HST - og det dutter!

Programmet lyder meget godt.. bare ikke det jeg søger. Skulle helst kunne klare 5 dage om ugen, 20 rep breathing squat routine er så vidt jeg har forstået kun 3.

Link to comment
Share on other sites

Programmet lyder meget godt.. bare ikke det jeg søger. Skulle helst kunne klare 5 dage om ugen, 20 rep breathing squat routine er så vidt jeg har forstået kun 3.

Hva er grunden til det skal være 5 dage om ugen??

Hvis du nu kan opnå det samme eller bedre på mindre, er det så ikk mindst lige så godt??

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunden til det skal være 5 dage om ugen??

Hvis du nu kan opnå det samme eller bedre på mindre, er det så ikk mindst lige så godt??

Jo det er trodsalt rigtigt. Men hvis det bliver en del af hverdagen, så er det i mit hovede nemmere at gøre det til rutine. Og rutiner er for mig meget vigtig :blush:

Så hvis det kan lade sig gøre, at få et 100% udbytte igennem 5 dages træning. Så vil jeg meget gerne høre om det.

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg nede i centeret idag. Vil gerne lige have en kommentar om jeg har forstået det her med "antagonistiske supersæt" korrekt.

Mit program så sådan her ud:

12x30 kg bænk

8x45 kg pulldowns

12x40 kg bænk

8x45 kg pulldowns

12x35 kg bænk

8x40 kg pulldowns

12x35 kg bænk

8x40 kg pulldowns

12x30 kg bænk

8x30 kg pulldowns

6x12 kg DB skråbænk

8x30 kg seated rows

6x10 kg DB skråbænk

8x30 kg seated rows

6x8 kg DB skråbænk

8x30 kg seated rows

6x10 kg DB skråbænk

8x30 kg seated rows

6x10 kg DB skråbænk

Uden pause imellem nogen af sættene. Kun lige til at drikke en tår vand. Træningen tog vel omkring en 40 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share