Knorr Vie


BA007
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt lige over de nye produkt Knorr Vie i det lokale supermarked, og det lyder jo umiddelbart meget godt og ikke mindst nemt. Men jeg har ikke den store tiltro til produkter fra Knorr og noget siger mig at det måske ikke er så godt som de siger. Er der nogle der kender mere til produktet?

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at kigge på næringsindholdet og evt. ingredienslisten?

Det skal nok give et godt indtryk. Tiltro eller elj til Knorr, så SKAL det der står på emballagen være korrekt og det vil jeg æde en hat på det er.

Sådan af ren nysgerrighed - hvor kommer denne skepsis fra? Jeg mener ikke umiddelbart der er grund til at betvivle næringsindholdet på danske varer.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er noget "af det gode" ved grønsager ikke, at de fylder godt i sækken, uden at have for meget energi? Altså andet lige, må det tage mindre tid at fordøje Knorr drikken i forhold til en stak gulerødder.

I reklamen for produktet står den i et køleskab - gør den også det i supermarkedet? Hvis ja, har den ssv. beholdt hovedparten af vitaminerne og de-der-andre-nogen-jeg-ikke-kan-huske-navnet-på (phytophenoler eller noget i den dur), da den så har fået en mere nænsom varmebehandling end hvis den kan opbevares ved stuetemperatur.

Link to comment
Share on other sites

Er noget "af det gode" ved grønsager ikke, at de fylder godt i sækken, uden at have for meget energi? Altså andet lige, må det tage mindre tid at fordøje Knorr drikken i forhold til en stak gulerødder.

Det vil jeg da også mene. Grøntsager smager sgu genrelt lækkert når de er rå og friske! Og hvor kan man spise dejligt store portioner selv under cut :4thumbup:

Udtalelse om knorr vie fra forbrugerrådet:

http://www.forbrugerraadet.dk/breve/alle/brev208/brev/

Der skrives blandt andet:

Forbrugerrådet mener, at markedsføringen er vildledende, idet reklamerne forsøger at give budskabet af at 100 ml "shot" ernæringsmæssigt svarer til 200 gr. frugt, ved:
Emballagen: bærer følgende store påskrift "100 ml svarer til 200 gr. af det gode fra frugt og grønt", grafisk markeret af et grønt æble som kan minde om "6 om dagen" kampagnen. På pakningen er yderligere afbildet et æble + 2 gulerødder + 2 jordbær + 1 kirsebær, hvilket antyder at drikken tilsvarer denne mængde frugt. Herudover nævnes med småt: "Knorr Vie er produceret af mindst 200 gr. frugt og grøntsager, og er et supplement til dit daglige frugt og grøntindtag. Danmarks Fødevareforskning og Motions- og Ernæringsrådet anbefaler et indtag på 600 gr. frugt og grøntsager pr dag i Danmark". Forbrugeren skal således være særdeles vågen for at opfange budskabet om, at der blot kan være tale om et supplement til det daglige frugtindtag
Hermed lægger markedsføringen sig meget tæt op af Fødevarestyrelsen anbefalinger vedr. frugt og grønt indtag og " 6 om dagen kampagnen" og udnytter, at forbrugeren vil have svært ved at skelne.
Teksten er dobbelttydig og egnet til at vildlede forbrugeren m.h.p. at skabe en opfattelse af, at eet shot kan erstatte 200 gr. frugt ifbm. anbefalingerne.

Det lyder sgu ikke helt godt :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share