Kan det hjælpe ?


Sabbe
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg vil meget gerne tabe mig lidt, derfor vil jeg prøve at spise sundere..

Dagligt cykler jeg omkring 5 km. og ind imellem løber jeg ca. 3 km.

Min daglige kostplan, ser således ud:

Morgenmad:

En potion Corn Flakes

Middag:

Et stykke frugt

Blandet salat

Eftermiddag:

En potion havregryn

Aften:

Kartofler, kød osv.

Kan denne kostplan hjælpe til, at jeg taber mig lidt hurtigt?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg vil meget gerne tabe mig lidt, derfor vil jeg prøve at spise sundere..

Dagligt cykler jeg omkring 5 km. og ind imellem løber jeg ca. 3 km.

Min daglige kostplan, ser således ud:

Morgenmad:

En potion Corn Flakes

Middag:

Et stykke frugt

Blandet salat

Eftermiddag:

En potion havregryn

Aften:

Kartofler, kød osv.

Kan denne kostplan hjælpe til, at jeg taber mig lidt hurtigt?

På forhånd tak.

Det er groft sagt ikke hvad du putter i munden der gør udfaldet men hvor MEGET du putter i munden.

Det er kort sagt umuligt at vurdere når du ikke skriver mængder ned samt oplyser os om dit formodede ligevægtsindtag eller giver os informationer der kan lede os i nærheden af dette. Her ville generelle facts ikke være en dårlig ting: Køn, vægt, højde, aktivitetsniveau osv.

Kalorieunderskud = vægttab

Kalorieoverskud = vægtøgning

Link to comment
Share on other sites

Ja okay , kan jeg godt følge .

Men har ikke så meget styr på det , ved bare at jeg spiser omkring 950 g. havregryn om ugen . Er det for meget ?? :/ :crazy:

prøv det her det virker

07.00 morgen 60g havregryn+60 proteinpulver

09.00 formiddag 200g fedtfattig pålæg+ 8 stk. wasa delikatesse knækbrød

12.00 middag 1ds tun + blandet salat + 1 spk tisselolie

15.00 før træning ½ Kyllingeret

18.00 efter træning 60g havregryn+60 proteinpulver

21.00 aften ½ kyllingeret

Kyllingeret: 500g kylling skæres i tern og brunes med 1 løg. Tilsæt en rødpeber i tern + 1 squash i skiver samt 4 tomater i både. tilsæt lidt salt og kryderier efter smag evt. lidt hvidløg.

Cornflakes har et alt for højt glykemisk index til diæt. 6 måltider gør tricket det holder din forbrænding i gang og stabilisere dit blodsukker.

go' fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Steve O >> Virker? Hvordan virker det?

Det er jo fuldstændigt umuligt at svare så eksakt uden at kende personens forudsætninger...

Sabbe >> Det du skal gøre er at sætte dig ind i hvad der basalt set gør om man taber sig eller ej. At du f.eks spiser 950 g havregryn på en uge kan man som vejleder ikke bruge til noget som helst.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

prøv det her det virker

07.00 morgen 60g havregryn+60 proteinpulver

09.00 formiddag 200g fedtfattig pålæg+ 8 stk. wasa delikatesse knækbrød

12.00 middag 1ds tun + blandet salat + 1 spk tisselolie

15.00 før træning ½ Kyllingeret

18.00 efter træning 60g havregryn+60 proteinpulver

21.00 aften ½ kyllingeret

Kyllingeret: 500g kylling skæres i tern og brunes med 1 løg. Tilsæt en rødpeber i tern + 1 squash i skiver samt 4 tomater i både. tilsæt lidt salt og kryderier efter smag evt. lidt hvidløg.

Cornflakes har et alt for højt glykemisk index til diæt. 6 måltider gør tricket det holder din forbrænding i gang og stabilisere dit blodsukker.

go' fornøjelse

Jeg kan ikke spise så meget mad der, men gjorde jeg det ville jeg blive FEEEEED! :w00t:

Det eneste relevante i den plan der, er at udskifte cornflakes med havregryn, men jeg vil da gerne have en forklaring på at "det virker" :wink:

Vi tager den igen:

Kalorieunderskud = vægttab

Kalorieoverskud = vægtøgning

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke spise så meget mad der, men gjorde jeg det ville jeg blive FEEEEED! :w00t:

Det eneste relevante i den plan der, er at udskifte cornflakes med havregryn, men jeg vil da gerne have en forklaring på at "det virker" :wink:

Vi tager den igen:

Kalorieunderskud = vægttab

Kalorieoverskud = vægtøgning

Det er forholdsvis få kalorier, med et meget højt indhold af protein. Der er svært at spise sig fed i proteiner, da det kræver en meget stor omdannelses proces i kroppen at omdanne prorein til fedt. Selve omdannelsen bruger de fleste kalorier........... Har selv haft meget stor effekt af denne type diæt. og nej du bliver ikke feeeeeeeeeeed af at spise alt det mad. :4mewantfood: .......... Prøv at gi' det en chance og meld så tilbage. It works kørte efter samme princip til DM

Link to comment
Share on other sites

Steve O >> Virker? Hvordan virker det?

Det er jo fuldstændigt umuligt at svare så eksakt uden at kende personens forudsætninger...

Sabbe >> Det du skal gøre er at sætte dig ind i hvad der basalt set gør om man taber sig eller ej. At du f.eks spiser 950 g havregryn på en uge kan man som vejleder ikke bruge til noget som helst.

Rommel

Vil gerne give dig ret i at oplysningerne ikke er særlig brugbare, men nogle gange er man nød til at prøve noget har brugt denne til mange da den passer ret godt til mange atleter.

Link to comment
Share on other sites

Det er forholdsvis få kalorier, med et meget højt indhold af protein. Der er svært at spise sig fed i proteiner, da det kræver en meget stor omdannelses proces i kroppen at omdanne prorein til fedt. Selve omdannelsen bruger de fleste kalorier........... Har selv haft meget stor effekt af denne type diæt. og nej du bliver ikke feeeeeeeeeeed af at spise alt det mad. :4mewantfood: .......... Prøv at gi' det en chance og meld så tilbage. It works kørte efter samme princip til DM

Det er UMULIGT at få noget fornuftigt ud af at stikke en hvilken som helst person den samme kostplan og forvente at det virker 100% efter hensigten. At du har haft succes med den til DM kan man ikke rigtig lægge det store i.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er UMULIGT at få noget fornuftigt ud af at stikke en hvilken som helst person den samme kostplan og forvente at det virker 100% efter hensigten. At du har haft succes med den til DM kan man ikke rigtig lægge det store i.

Rommel

Det er ikke sikkert at det virker 100%, men tror det er en god start.

Antallet af måltider og fordelingen er i hvert fald ikke helt forkert. Går det for hurtigt kan han så tilsætte lidt mere og for langsomt cutte lidt af. Man er jo nød til at starte et sted. Det er jo ret svært at beregne det præcise kalorietal

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sikkert at det virker 100%, men tror det er en god start.

Antallet af måltider og fordelingen er i hvert fald ikke helt forkert. Går det for hurtigt kan han så tilsætte lidt mere og for langsomt cutte lidt af. Man er jo nød til at starte et sted. Det er jo ret svært at beregne det præcise kalorietal

Jamen hør nu her... :blink: Den kostplan du skitserer, som virker for dig.. virker jo for dig fordi den passer til en mandlig BB'er på X antal kg, med en høj træningsvolumen (dig ;)). Forventer du at nøjagtig den samme diæt vil virke på Sabbe, hvis Sabbe er en kvinde på X minus 50 kg, utrænet og med et aktivitetsniveau der lyder på 5 km cykling og 3 km løb "en gang i mellem"???? :crazy: Som de andre har sagt, så kan man altså ikke generalisere det så groft, at "fordi det virker for mig, virker det også for alle andre."

Når det så er sagt, kan det da godt være at ingredienserne i din diæt kan være udemærkede, men mængden skal altså korrigeres efter køn, alder, vægt og aktivitetsniveau.

Det er faktisk ikke så svært at regne sit kalorieforbrug ud, men det tager lidt tid. Man kan jo starte med at bruge kalorieberegneren her på MOL. Så tæller man de kalorier man indtager, ligger 500 cal under pr. dag. Gør man det, skulle man gerne smide ½kg om ugen. Smider man mindre, kan man konkludere, at ens kalorieforbrug ligger lidt under det man gik ud fra, smider man mere, forbrænder man mere.

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jamen hør nu her... :blink: Den kostplan du skitserer, som virker for dig.. virker jo for dig fordi den passer til en mandlig BB'er på X antal kg, med en høj træningsvolumen (dig ;)). Forventer du at nøjagtig den samme diæt vil virke på Sabbe, hvis Sabbe er en kvinde på X minus 50 kg, utrænet og med et aktivitetsniveau der lyder på 5 km cykling og 3 km løb "en gang i mellem"???? :crazy: Som de andre har sagt, så kan man altså ikke generalisere det så groft, at "fordi det virker for mig, virker det også for alle andre."

Når det så er sagt, kan det da godt være at ingredienserne i din diæt kan være udemærkede, men mængden skal altså korrigeres efter køn, alder, vægt og aktivitetsniveau.

Det er faktisk ikke så svært at regne sit kalorieforbrug ud, men det tager lidt tid. Man kan jo starte med at bruge kalorieberegneren her på MOL. Så tæller man de kalorier man indtager, ligger 500 cal under pr. dag. Gør man det, skulle man gerne smide ½kg om ugen. Smider man mindre, kan man konkludere, at ens kalorieforbrug ligger lidt under det man gik ud fra, smider man mere, forbrænder man mere.

Forestillingen om magiske fødevarer eller særligt hemmelige kostplaner, der bare "virker", er en integret del af det kurlegeri, som er en medvirkende årsag til den fedmeepidemi, som vi står midt i.

Man må altså forlange et minimum af personlig medvirken, hvis den slags spørgsmål skal tages det mindste seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Det er forholdsvis få kalorier, med et meget højt indhold af protein. Der er svært at spise sig fed i proteiner, da det kræver en meget stor omdannelses proces i kroppen at omdanne prorein til fedt. Selve omdannelsen bruger de fleste kalorier........... Har selv haft meget stor effekt af denne type diæt. og nej du bliver ikke feeeeeeeeeeed af at spise alt det mad. :4mewantfood: .......... Prøv at gi' det en chance og meld så tilbage. It works kørte efter samme princip til DM

Jo, jeg ville blive fed hvis jeg åd den mængde mad over en længere periode!! Jeg er en aktiv pige på omkring 55 kg, men mit ligevægtsindtag er ikke i nærheden af den mængde kalorier du skitserer, og da vi ved at en længere periode med kalorieoverskud = vægtøgning ja så vil jeg tage på!!

Pointen er som de andre forsøger at forklare at det er meget muligt at den mængde mad passer til DIG under cut, men at den langt fra sikkert vil passe til trådstarteren, da det som bekendt handler om kalorieunderskud når man vil tabe sig.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share