Proteinpulver


Simo
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg skal netop til at starte med proteinpulver, og påtænker selvfølgelig indtage det umiddelbart efter træning.

Mit spørgsmål er: Skal jeg også lave en shake på dage, hvor jeg IKKE træner?

VH Jesper!

Det vil da være en god ide' hvis du ikke får ret meget kød. Der er mange meninger om hvor meget protein man skal have om dagen, men holder selv mest til teorien om 2,85g pr. kg kropsvægt. dvs. vejer du 80kg * med 2,85g altså 228g protein om dagen i gaining perioderne. Virker i hvert fald for mig

Link to comment
Share on other sites

Det vil da være en god ide' hvis du ikke får ret meget kød. Der er mange meninger om hvor meget protein man skal have om dagen, men holder selv mest til teorien om 2,85g pr. kg kropsvægt. dvs. vejer du 80kg * med 2,85g altså 228g protein om dagen i gaining perioderne. Virker i hvert fald for mig

OK, tak for tippet :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det vil da være en god ide' hvis du ikke får ret meget kød. Der er mange meninger om hvor meget protein man skal have om dagen, men holder selv mest til teorien om 2,85g pr. kg kropsvægt. dvs. vejer du 80kg * med 2,85g altså 228g protein om dagen i gaining perioderne. Virker i hvert fald for mig

jeg går udfra du har lavet en regnefejl... 2,85g er da en pænt sjat! normalt er det anbefalede her på sitet 1,5-2 g per kilo og sundhedstyrelsen siger 1- 1,5 for sportsudøvere. alt over 2 synes jeg personligt er overkill. fedt og kulhydrat er også vigtige elemtener!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Overvejer også at begyndte på noget protein-pulver.

Hvordan er blandings-forholdet mellem protein-mælk/vand?

Hvis nogen har lyst så må I gerne sende en PM om hvor I køber jeres pulver henne, tak :4thumbup:

Læs anbefaling på bøtten :smile: Og reguler hvis du er utilfreds :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg går udfra du har lavet en regnefejl... 2,85g er da en pænt sjat! normalt er det anbefalede her på sitet 1,5-2 g per kilo og sundhedstyrelsen siger 1- 1,5 for sportsudøvere. alt over 2 synes jeg personligt er overkill. fedt og kulhydrat er også vigtige elemtener!

En del parametre spiller ind, i denne sammenhæng. Tror såmænd ikke det er en regnefejl, har selv benyttet mig af det i fordumstid, og hvis bulk er målet er 2,85g tilstrækkeligt. Til gængeld vil 2 g. IKKE være i underkanten heller, men jeg ser ikke megen idé i, at gå under den grænse, så vidt muligt.

Det er selvfølgelig givet at aktivitetsniveau skal medregnes. Hvis du løber to gange dagligt og træner fullbody tre gange ugentligt, eller sågar 2-split fire gange ugentligt; skal man ikke være bange for, at indtage over 2,5g protein dagligt.

Forholdene mellem protein, kuhydrat og fedt skal selvfølgelig stadig være proportionalt afbalancerede, som Apprenti også nævner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share