Dårlig kropsholdning


dissing
 Share

Recommended Posts

Jeg søger nogle folk der kan hjælpe mig til at få nogle ideer til hvad jeg ska gøre for at bedre min krops holdning, og folk som selv har samme problem/erfaring og evt succes med forskellige øvelser m.v.

Jeg spiller meget håndbold og styrketræner som supplement dertil, og det er nu sådan at jeg har fået meget store problemer med nakken, jeg har både besøgt massør og kiropraktor men er blevet opgivet i begge tilfælde. Nu var der en klog mand der nævnte min kropsholdning, mine skuldre sidder meget fremad, nakken er tilbøjelig til at kigge ned og krummer en smule i ryg/lænd.

Er ved at være ret desperat og klar til at prøve hvad som helst, det hæmmer mig meget i hverdagen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg søger nogle folk der kan hjælpe mig til at få nogle ideer til hvad jeg ska gøre for at bedre min krops holdning, og folk som selv har samme problem/erfaring og evt succes med forskellige øvelser m.v.

Jeg spiller meget håndbold og styrketræner som supplement dertil, og det er nu sådan at jeg har fået meget store problemer med nakken, jeg har både besøgt massør og kiropraktor men er blevet opgivet i begge tilfælde. Nu var der en klog mand der nævnte min kropsholdning, mine skuldre sidder meget fremad, nakken er tilbøjelig til at kigge ned og krummer en smule i ryg/lænd.

Er ved at være ret desperat og klar til at prøve hvad som helst, det hæmmer mig meget i hverdagen!

Jeg har to løsninger på det problem. Det ene er 12 måneder i Livgarden, der fik vi igen og igen banket ind i os at vi skulle rette ryggen, når vi marcherede.

Hvis ovenstående ikke er en mulighed ( :laugh: ), så kan jeg anbefale MBT sko eller sandaler. Morten har tidligere lavet en anmeldelse af dem på forsiden. Eftersom designet ikke ligefrem er særligt tidssvarende, har jeg selv kun købt et par sandaler som jeg går i inden for husets fire vægge. Men, de er helt kanon til at styrke bugmuskulatoren og rette op på éns holdning, også når man ikke har dem på.

hvis de lavede dem i et lidt mere fikst design, ville jeg ikke gå i andet.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne evt gå til mensendieck nogle måneder. Mensendieck handler om korrekt kropsholdning og brug af kroppen. Du får lagt et program som du bruger derhjemme.

Ellers er en fysioterapeut også et rigtig godt bud.

Edited by Bord
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarerne, lad endelig flere forslag komme til. Patterne frem, det er fuldstændig korrekt, men det er så meget lettere sagt end gjort, det er både hårdt fysisk og psykisk.

Søger stadig nogle øvelser, styrke/stræk hvad end der kan hjælpe..

De af jer som har haft samme problem , hvor lang tid har i brugt på at rette op?, hvad har i gjort, hjælp det ved evt problemer (såsom mine nakkeproblemer)

Og til Bord, hvad er en mensendieck ?

Disse MBT, hvor findes de og hvad går det ud på ?

'

P¨¨å forhånd tak :D

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarerne, lad endelig flere forslag komme til. Patterne frem, det er fuldstændig korrekt, men det er så meget lettere sagt end gjort, det er både hårdt fysisk og psykisk.

Søger stadig nogle øvelser, styrke/stræk hvad end der kan hjælpe..

De af jer som har haft samme problem , hvor lang tid har i brugt på at rette op?, hvad har i gjort, hjælp det ved evt problemer (såsom mine nakkeproblemer)

Og til Bord, hvad er en mensendieck ?

Disse MBT, hvor findes de og hvad går det ud på ?

'

P¨¨å forhånd tak :D

Har du overhovedet kigget på de artikler jeg refererer til :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fra Reeves log:

Mht. din skulder bør du prøve at lave lidt genoptræning af den, se:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=280rotator2

(rotatorcuff)

L-lateral raises og Low Pulley External Rotation syntes jeg er gode

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=314nean2

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=315nean2

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=462481

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=472224

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=535872

(neanderthal no more, holdningskorrektion)

Jeg har selv kørt programmet og jeg syntes jeg er blevet rettet op! Husk at tage nogle billeder så du kan følge dit fremskridt.

-Axe

Link to comment
Share on other sites

Ja David, men jeg ved ik om det bare er mig, men ka desværre ikke finde noget på siden med det. Når ejg søger via deres søgemaskine finder det intet.. ?

Axethrower Skovdød har i sit seneste indlæg i DENNE tråd linket til næsten samtlige 'No more neanderthaler' artikler. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ja tak for dette :) jeg har siddet og kigget lidt nu her, og vil vende tilbage i morgen. Det ser for mig lidt indviklet ud lige umiddelbart, men det kommer nok os af mit manglende engelsk talent.. Kører allerede et håndbold program som jeg lige er begyndt på, men så er mit spørgsmål bare om jeg ska porøve at køre det fra t-nation og så om det virker, eller bare smide nogle af øvelserne ind..

Har maks 3 d age i ugen

Men vil imorgen allerede prøve at kontakte en fysioterapeut, selvom jeg før har været der og få "knækket" nakken.. Selvomjeg har brugt et par tusinde på fysioterapeut, kiropraktor og massør er der ikke nogen før nu der har haft nævnt min dårlig holdning. det er så åbenlyst nu jeg selv er blevet gjort opmærksom på det af min motionstræner

Link to comment
Share on other sites

Ja tak for dette :) jeg har siddet og kigget lidt nu her, og vil vende tilbage i morgen. Det ser for mig lidt indviklet ud lige umiddelbart, men det kommer nok os af mit manglende engelsk talent.. Kører allerede et håndbold program som jeg lige er begyndt på, men så er mit spørgsmål bare om jeg ska porøve at køre det fra t-nation og så om det virker, eller bare smide nogle af øvelserne ind..

Har maks 3 d age i ugen

Men vil imorgen allerede prøve at kontakte en fysioterapeut, selvom jeg før har været der og få "knækket" nakken.. Selvomjeg har brugt et par tusinde på fysioterapeut, kiropraktor og massør er der ikke nogen før nu der har haft nævnt min dårlig holdning. det er så åbenlyst nu jeg selv er blevet gjort opmærksom på det af min motionstræner

Det er blot et spørgsmål om at du konstant er opmærksom på at du skal rette dig op, samtidig med at du udfører programmet fra t-nation. Så skal du nok se resultater. Tag dig tid til at læse artiklerne, og hvis du har problemer med at forstå det skrevne skal du være velkommen til at spørge løs.

Link to comment
Share on other sites

Det er blot et spørgsmål om at du konstant er opmærksom på at du skal rette dig op, samtidig med at du udfører programmet fra t-nation. Så skal du nok se resultater. Tag dig tid til at læse artiklerne, og hvis du har problemer med at forstå det skrevne skal du være velkommen til at spørge løs.

Jeg prøver som en sindssyg, og jeg føler mig så dum når jeg skyder brystet frem selvom jeg ser helt normal ud .. det er helt uvant for mig.. Blev først gjort opmærksom sådan for alvor på mit problem her den anden dag så har ikke rigtigt givet det en chance endnu "bare at være opmærksom på at rette mig op".. det lyder utroligt hvis det ka hjælpe på mine problemer.. Men som sagt, er klar på hvad som helst, så jeg anstrenge rmig

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver som en sindssyg, og jeg føler mig så dum når jeg skyder brystet frem selvom jeg ser helt normal ud .. det er helt uvant for mig.. Blev først gjort opmærksom sådan for alvor på mit problem her den anden dag så har ikke rigtigt givet det en chance endnu "bare at være opmærksom på at rette mig op".. det lyder utroligt hvis det ka hjælpe på mine problemer.. Men som sagt, er klar på hvad som helst, så jeg anstrenge rmig

try harder!

har selv haft lidt samme problem. rygtræning og det at man konstant er opmærksom på sin kropsholdning hjalp for mig.

men tak for at have startet tråden. jeg var nemlig faldet tilbage til min "gamle" siddestilling. jeg er bredskulderet af natur så det ser meget underligt/dumt ud når jeg skyder skulderne frem, men når jeg skyder dem tilbage(neutral position) ser det ganske normalt ud, men der skal ikke meget til for at min nakke også kommer frem som en giraf!

men eftersom du har problemer med nakken burde motivationen være i orden. mit udgangspunkt er at der går mange andre med skulderne fremskudt og det ser sgu lidt dumt ud. samtidig spiller jeg trommer og mange slagere har/får problemer med ryggen fordi man nemt falder sammen, specielt hvis man spiller 2 timer i træk.

jeg ved ikke hvor lang tid det tog for mig at få bedre kropholdning, men som skrevet ovenstående kan jeg godt falde i og sidde som en pukkelrygget så det er noget man skal være obs på konstant.

du synes du ser dum ud. men du ser kun dum ud når ikke sidder sådan med skulderne "tilbage"

så try harder! og held og lykke med ryggen :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share