Reklame på Motiononline...


balkonmus
 Share

Recommended Posts

Når du registrerer dig i Motiononline så må du ikke reklamere i dine indlæg.

Men Motiononline.dk må gerne bruge skjulte reklamer i deres hjemmeside !

eTenzor er et rigtigt godt eksempel på den slags, på deres forside !!!

Men jeg tror ikke at brugerne af Motiononline hopper i fælden, selvom den er pakket ind i andre

seriøse emner....

Det virker ikke som om at Motiononline er troværdigt.

Link to comment
Share on other sites

En overvejende positiv anmeldelse af en cykel....Og?

Morten må skrive lige hvad han vil på MOL, idet han ejer lortet. :wink: Desuden synes jeg ikke at anmeldelsen påstår nogle umulige ting om produktet, som man ellers tit ser på andre sites. Rent fagligt er der altså ikke givet køb på noget IMO.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

En overvejende positiv anmeldelse af en cykel....Og?

Morten må skrive lige hvad han vil på MOL, idet han ejer lortet. :wink: Desuden synes jeg ikke at anmeldelsen påstår nogle umulige ting om produktet, som man ellers tit ser på andre sites. Rent fagligt er der altså ikke givet køb på noget IMO.

Rommel

Hej Romel.

Hvis du er ansat af Motioninline, så er du måske ikke den bedste til at kommentere min kritik, selvom du har 4571 indlæg. Læs reklamen !

Det hjælper ikke på Motiononline´s troværdighed, at du forsøger at udbedre deres troværdighed.

Skaden er sket, og forsiden er trykt.

Der skal skelnes mellem reklamer og " troværdige indlæg".

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved har Morten ikke nogen ansatte (Bortset fra mig (busted)) :tongue:

Seriøst, så kan jeg ikke se det 100% skandaløse i den "anmeldelse" af det cykel-helvede.

Man kunne spørge hvilke interesser du havde i at den artikel ikke fandtes, siden du nu vælger at bruge dit første indlæg i dette forum på at påtale det?

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Hej Romel.

Hvis du er ansat af Motioninline, så er du måske ikke den bedste til at kommentere min kritik, selvom du har 4571 indlæg. Læs reklamen !

Det hjælper ikke på Motiononline´s troværdighed, at du forsøger at udbedre deres troværdighed.

Skaden er sket, og forsiden er trykt.

Der skal skelnes mellem reklamer og " troværdige indlæg".

Rommel er ikke ansat af Motion-Online, selvom han har så mange indlæg. Det er jeg heller ikke. Vi tilhører bare gruppen af folk, der ikke har bedre ting at tage sig til :tongue:

Jeg er sikker på at Morten græder sig selv i søvne, når han læser at du ikke synes Motion-Online er troværdigt :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Når du registrerer dig i Motiononline så må du ikke reklamere i dine indlæg.

Korrekt, du må ikke reklamere for kosttilskud eller for firmaer/produkter du selv har økonomisk interesse i.

Det er blevet misbrugt nok til at vi har været nødt til at lave regler imod dette.

Men Motiononline.dk må gerne bruge skjulte reklamer i deres hjemmeside !

eTenzor er et rigtigt godt eksempel på den slags, på deres forside !!!

Hvis det er skjult reklame, er de da ikke særlig godt skjult.

Der findes flere produktanmeldelser på motiononline, gode som dårlige, da mange af disse produkter er en stor del af fitnessindustrien er det vigtigt med uafhængige anmeldelser af produkterne.

Er det ok med produktanmeldelser hvis de kun kritisere produktet, eller hvad mener du?

Men jeg tror ikke at brugerne af Motiononline hopper i fælden, selvom den er pakket ind i andre

seriøse emner....

Nej, det har du nok helt ret i, for MOL's brugere (de fleste af dem) er ikke så dumme endda.

Problemet er lidt, at hvis man endelig ville forsøge at booste salget af den omtalte cykel, så er det næppe brugere her på forummet, der kan gøre den store forskel. Det er center-ejerne rundt omkring i landet der skal overbevises.

Læs gerne her

Det virker ikke som om at Motiononline er troværdigt.

Der er heldigvis mange som ikke deler din holdning.

MortenZ har for øvrigt ingen lønnede ansatte - uanset antal indlæg (desværre :wink: ).

Vi er tre frivillige moderatorer (Arne, Henning Friis og undertegnede), der forsøger at holde skuden nogenlunde ovenvande, når MZ har travlt med andre ting, men det er såmænd det hele.

Mvh

MaxPower - glad bruger af MOL og moderator :smile:

Link to comment
Share on other sites

Balkonmus -> jeg har intet fået ud af at lave anmeldelsen af eTenzorcyklen. Som Maxpower skriver, så er produktanmeldelser en naturlig del af artiklerne på Motion-online, og da jeg er bejstret for træning, innovation og teknologi, så er det vel ikke mærkeligt at anmeldelsen er positiv. Cyklen er trods alt udviklet i samarbejde med DTU. Desuden mener jeg at anmeldelsen indeholder relevant information.

Jeg kan slet ikke se problemet. Hvad er det du er blevet stødt over?

Link to comment
Share on other sites

Når du registrerer dig i Motiononline så må du ikke reklamere i dine indlæg.

Men Motiononline.dk må gerne bruge skjulte reklamer i deres hjemmeside !

eTenzor er et rigtigt godt eksempel på den slags, på deres forside !!!

Men jeg tror ikke at brugerne af Motiononline hopper i fælden, selvom den er pakket ind i andre

seriøse emner....

Det virker ikke som om at Motiononline er troværdigt.

Efter at have læst dine tre indlæg igennem et par gange, kan jeg slet ikke finde nogen mening med dem. Hvad er det du vil?

Link to comment
Share on other sites

motion-online er nok en af de mere saglige og neutrale fora på internettet om motion og styrketræning. hvis du tager et par kig på getbig.dk eller t-nation.com vil du se en helt anden verden og gladeligt vende tilbage til mol.

derudover er der en del veluddannede medlemmer på mol som generelt sikre en saglig debat, hvor det er inforstået at brugerne ikke må reklamere for produkter. om du så vælger at trykke på bannerne er jo op til dig. hvis jeg ikke tager fejl kan du faktisk fjerne bannerne.

de reklamer der henvises til er jo mere en anmeldelese end reklame. hvis du læser anmeldelsen for tv-shopprodukter er mortenz virkelig elendig hvis han forsøger at reklamere for produkterne.

Link to comment
Share on other sites

[Fjernet kommentar til slettet indlæg]

>>Ontopic

Hvis man læser et blad som workout eller alle dameblade, vil man opleve en masse "skjult reklame" i form af forbrugerstof. Med mængden af negative anmeldelser på dette site, tror jeg næppe at det store Z laver penge på den samme form for ulækker "journalistik".

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke om hvorvidt jeg eller andre er imod reklamer hos MOL eller reklamer generelt,

men om hvor man placerer reklamer.

Hvis man kigger på placeringen, så er de sat mellem "videnskabelige indlæg" på forsiden

på MOL. Det giver indtrykket af at det er en videnskabelig artikel og ikke en anprisning fra en producent.

Enhver ejer af et internet site må bruge reklamer som de har lyst til, men det skal være åbentlyst for enhver, hvad der er reklame og hvad der kommercielt, for at man ikke er i tvivl om der er seriøse

motiver bag, eller der skal tjenes penge på et produkt !

Der er meget isenkram og mange indlæg som ikke har helt rent mel i posen på nettet !

Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke om hvorvidt jeg eller andre er imod reklamer hos MOL eller reklamer generelt,

men om hvor man placerer reklamer.

Hvis man kigger på placeringen, så er de sat mellem "videnskabelige indlæg" på forsiden

på MOL. Det giver indtrykket af at det er en videnskabelig artikel og ikke en anprisning fra en producent.

Enhver ejer af et internet site må bruge reklamer som de har lyst til, men det skal være åbentlyst for enhver, hvad der er reklame og hvad der kommercielt, for at man ikke er i tvivl om der er seriøse

motiver bag, eller der skal tjenes penge på et produkt !

Der er meget isenkram og mange indlæg som ikke har helt rent mel i posen på nettet !

Hvordan definerer du en reklame. Jeg har lige læst den igennem, og jeg kan ikke sætte en finger på den med hensyn til objektivitet eller saglighed, kan du, eller hvad er det i artiklen, som gør den upassende? og eftersom den, så vidt jeg kan se, præsenterer en ny teknologi indenfor spinningcykler, så er anmeldelsen relevant alene pga cyklens nyhedsværdi.

Derudover så er den med en stkpris på 21000kr, næppe noget man ville finde købere til på denne side.

Link to comment
Share on other sites

Jeg, ligesom mange andre, kan simpelthen ikke se hvad du bliver så forarget over. Der står da højt og tydeligt "Produktanmeldelse: Spinningcyklen eTenzor". I mine øjne er det da et helt fint koncept at MZ anmelder diverse produkter, faktisk er jeg da glad for at vi får en der er så kompetent til at anmelde diverse motions/trænings remedier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share