GT 10x10


SimonJuul
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

Lige i øjeblikket er jeg igang med at cutte, men når jeg engang bliver færdig med det, så skal jeg i gang med at smide mere masse på. :4mewantfood: Og så havde jeg tænkt mig at køre George Turner's 10 x 10 program, bare med nogle små ændringer. I stedet for at køre 10 X 10 i bænkpres, så kører jeg i stedet 5 X 10 i bænk og 5 X 10 i Incline bænk. Bare for at få lidt variation så det ikke bliver alt for kedeligt. Og det samme gør jeg med nogle andre øvelser.

Men her kan i lige se programmet:

10x10.JPG

Så har jeg nogle spørgsmål:

1) Hvad synes i om de små ændringer jeg har lavet? Er det en fornuftig ide, eller er orginal versionen bedre?

2) I orginal programmet står der at hvis ens 10 RM er 105 kg, så skal man køre sine dropssæt på følgende måde:

2 sæt x 10 reps med 100 kg

2 sæt x 10 reps med 95 kg

2 sæt x 10 reps med 90 kg

2 sæt x 10 reps med 85 kg

2 sæt x 10 reps med 80 kg

Men så skriver de også "Man forsøger så at øge topvægten med 2½ kg pr. gang, så vidt det er muligt."

Betyder det så at man "skal" stige 2,5 kg pr uge hver eneste gang? Eller bare kun når man føler sig klar til det?

3) Hvornår ville i ligge mavetræningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i samme båd som dig, er også lige begyndt på lidt bulk (+500Kcal ca./dagen) og startet på GT10x10..

Jeg vil godt mene du kan gøre som du gør, med at splitte det op.... Jeg har nu gjort det på en anden måde, som du kan se i min egen tård om emnet:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=35238

Men så skriver de også "Man forsøger så at øge topvægten med 2½ kg pr. gang, så vidt det er muligt."

Betyder det så at man "skal" stige 2,5 kg pr uge hver eneste gang? Eller bare kun når man føler sig klar til det?

3) Hvornår ville i ligge mavetræningen?

Mht. til forøgelsen i dropsæt, så har jeg sagt til mig selv at det må komme hvis der er krafter til det. For i den artikel som du henviser til - skrives der også at man skal starte med en vægt der ligger lige LIDT under sin 10RM.. Men en sådan vægt som man måske kan tage 12 gange, er der jo ikke megen plads til forøgelse fra gang til gang..... Så hellere øge f.eks. hver 2. gang eller færre.... !!

Det er jo primært volumen i det program der tæller, og - så vidt jeg forstår - ikke så meget prograsionen...

Man kan også bare lade være med at droppe så mange kg hver gang..... F.eks. droppe lidt mindre ugen efter osv.. Sådan gør jeg i hvert fald...

Håber det var til bare en smule hjælp !

Også skal jeg lige sige, at DAG 2 er - efter min mening - klart den hårdeste.. Men selvfølgelig også der, der er flest kg ! Løftede idag - på dag 2 - f.eks. ialt 13.7Ton :D (hvilket jo egentlig nok ikke er så meget - set i forhold til hvad andre MOL'eres styrke er... Tsk tsk)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i samme båd som dig, er også lige begyndt på lidt bulk (+500Kcal ca./dagen) og startet på GT10x10..

Jeg vil godt mene du kan gøre som du gør, med at splitte det op.... Jeg har nu gjort det på en anden måde, som du kan se i min egen tård om emnet:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=35238

Mht. til forøgelsen i dropsæt, så har jeg sagt til mig selv at det må komme hvis der er krafter til det. For i den artikel som du henviser til - skrives der også at man skal starte med en vægt der ligger lige LIDT under sin 10RM.. Men en sådan vægt som man måske kan tage 12 gange, er der jo ikke megen plads til forøgelse fra gang til gang..... Så hellere øge f.eks. hver 2. gang eller færre.... !!

Det er jo primært volumen i det program der tæller, og - så vidt jeg forstår - ikke så meget prograsionen...

Man kan også bare lade være med at droppe så mange kg hver gang..... F.eks. droppe lidt mindre ugen efter osv.. Sådan gør jeg i hvert fald...

Håber det var til bare en smule hjælp !

Også skal jeg lige sige, at DAG 2 er - efter min mening - klart den hårdeste.. Men selvfølgelig også der, der er flest kg ! Løftede idag - på dag 2 - f.eks. ialt 13.7Ton :D (hvilket jo egentlig nok ikke er så meget - set i forhold til hvad andre MOL'eres styrke er... Tsk tsk)

Okay, tak for svaret :)

-Men hvordan kan det være at du har smidt ekstra øvelser ind i dit 10x10 program? :crazy: Volumen er jo i forvejen virkelig høj?

Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for svaret :)

-Men hvordan kan det være at du har smidt ekstra øvelser ind i dit 10x10 program? :crazy: Volumen er jo i forvejen virkelig høj?

Det er jo "kun" 3 øvelser ud over maveøvelserne jeg har lagt ind.. Og det er primært fordi jeg også gerne vil ramme bagskulder - reverse flyvers, også have noget mere skrå bryst og markeret kavelergang (hvis det hedder det ved mænd)

Maveøvelserne, er ikke slemme.. Eller jo det gør nas - når de laves rigtigt - men i og med de er supersættet er de tidsmæsseigt hurtigt ovre.. !

Reverse flyvers, er også en øvelse hvor man - i forhold til andre øvelser - har meget kort restiutions tid. hvilket bevirker at den er hurtig ovre...

Desuden er det kun i DB Incline Benchpres at jeg køre 10x10. De andre er færre sæt. !

Link to comment
Share on other sites

Tillader mig lige at opdatere:

Jeg har slettet DB Incline BP 10x10 - da det andet er meget tidskrævende.. Det tager længer tid end man lige regner med + det er hårdere end først antaget...

Men dvs:

Dag 1:

10x10 @ Bænk

3x10 @ Cable Flyers (kabel med vilje, for at få et lidt anderledes træk end ved DB)

10x10 @ DB Row

Crunch supersættet med Cable crunch

Dag 2:

6x10 @ squat

6x10 @ leg extension

6x6 @ dødløft

6x10 @ claf raises

Dag 3:

10x10 @ DB skulderpres

3x10 @ reverse flyvers (bagskulder)

Db (evt incline) curl supersættet med dips (m. vægt)

Reverse bench crunch supersættet med hanging reverse crunch

Tager ca. 1 - 1½ time.... !

P.s. så kører jeg 2 dage on , 1 off, 1 on og 1 off som en cyklus.. Hvorefter programmet startes forfra igen !

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share