Akivt og anderledes træningsprogram


billyblanks
 Share

Recommended Posts

Hej

Kunne være rimelig fedt, hvis I lige gad at tjekke dette program igennem.

Jeg styrketræner en time til halvanden hver morgen, og det konkrete spørgsmål er, om dette program vil virke godt på kroppen? For lige nu træner jeg fullbody hver dag, og så er tvivlen jo om det er bedre at fokusere på en muskelgruppe for hver dag? Alle dage følges ad med en 10 min til 20 min mavemuskeltræning.

Mandag:

Shoulder

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Tirsdag:

Back

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Onsdag:

Chest

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Torsdag:

Arms

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Fredag:

Legs and Buns

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Link to comment
Share on other sites

Hej

Kunne være rimelig fedt, hvis I lige gad at tjekke dette program igennem.

Jeg styrketræner en time til halvanden hver morgen, og det konkrete spørgsmål er, om dette program vil virke godt på kroppen? For lige nu træner jeg fullbody hver dag, og så er tvivlen jo om det er bedre at fokusere på en muskelgruppe for hver dag? Alle dage følges ad med en 10 min til 20 min mavemuskeltræning.

Mandag:

Shoulder

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Tirsdag:

Back

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Onsdag:

Chest

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Torsdag:

Arms

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Fredag:

Legs and Buns

5 - 10 Øvelser 3 Gange 12-15 Reps

Ingen af delene virker.

Fullbody hver dag over en længere periode resultere i overtræning, og at det er om morgenen gør det ikke bedre... - hvis altså formålet er andet end forbrænding?

Det program du har skitseret ovenfor, er efter min mening også helt hen i vejret. Praktisk talt kører du et "5-split", hvilket heller ikke er optimalt i forhold til hypertrofi. - desto flere muskelgrupper du aktiverer i et træningspas, desto bedre.

Jeg går ud fra at rep-ranget er ment til fordel for muskelmasse, men det bliver vist mere hen i retning af udholdendenhedstræning.

Hvis du absolut vil træne om morgenen, synes jeg kun du skal gøre det mandag, onsdag og fredag. På denne måde får du din hvile (som er næsten lige så vigtig som træningen selv), og du får aktiveret flere muskelgrupper af gangen. = øget hypertrofi

Smid evt. dit program, med øvelser, sæt og reps.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare et forslag til et program, jeg vil sige, mht. reps, at der kører jeg lige til den sidste brænder helt igennem, dvs. mellem 12-15 - mener også, man bygger en mere stabil muskel op ved dig og selvfølgelig stiger jeg i vægt, når jeg kan, dvs. nok hver anden eller tredje uge, eller oftere men det kommer lidt an på øvelserne.

Mandag:

Shoulder

- Lateral Raises 3 x 12-15

- Seated Shoulder Press 3 x 12-15

- Shoulder Press 3 x 12-15

- Military Press 3 x 12-15

- Front Raises 3 x 12-15

- Up Right Rows 3 x 12-15

- Reverse Flies 3 x 12-15

- Hyperextensions 3 x 12-15

- Four Point Arm Raise 3 x 12-15

..........

Men ellers så vil jeg bare køre ligesom jeg gør nu, 3 x 3 x 12-15, dvs. tre øvelser i hver muskelgruppe, 3 sets, og 12-15 reps.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare et forslag til et program, jeg vil sige, mht. reps, at der kører jeg lige til den sidste brænder helt igennem, dvs. mellem 12-15 - mener også, man bygger en mere stabil muskel op ved dig og selvfølgelig stiger jeg i vægt, når jeg kan, dvs. nok hver anden eller tredje uge, eller oftere men det kommer lidt an på øvelserne.

Mandag:

Shoulder

- Lateral Raises 3 x 12-15

- Seated Shoulder Press 3 x 12-15

- Shoulder Press 3 x 12-15

- Military Press 3 x 12-15

- Front Raises 3 x 12-15

- Up Right Rows 3 x 12-15

- Reverse Flies 3 x 12-15

- Hyperextensions 3 x 12-15

- Four Point Arm Raise 3 x 12-15

..........

Men ellers så vil jeg bare køre ligesom jeg gør nu, 3 x 3 x 12-15, dvs. tre øvelser i hver muskelgruppe, 3 sets, og 12-15 reps.

Hvad mener du med "mere stabil muskel"?

... Den får ellers ikke for lidt hva? Hvis du vil køre split, vil jeg anbefale dig at træne 2-3 muskelgrupper pr. træningssæt (og ja det betyder færre øvelser pr. msukelgruppe), da hypertrofri-responset som sagt er større desto flere du aktiverer på samme tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share