Juice Vs. Appelsiner


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Nu sad jeg lige og diskuterede med nogle af de gamle nisser fra arbejdet, og de mente at der absolut ikke var noget vitaminindhold i juice, fordi det var fyldt med tilsætningsstoffer (hvilket det er ikke er..)

Men lige for at få sat det på plads, hvad er forskellen så kontra alm. juice og friske appelsiner?

Jeg er selvfølgelig udmærket klar over at juice ikke er lige så sundt som frisk frugt, men at sige det er totalt næringsfattigt passer jo heller ikke.

(Denne idé har de i øvrigt fået, fordi Lene Hanson i "du er hvad du spiser" har stået og taget juice ud af køleskabet og smidt det ud, fordi det jo overhovedet ikke var noget værd, stupide sæk :crazy:)

Link to comment
Share on other sites

Brug http://www.foodcomp.dk til sammenligning

Ved f.eks. appelsin og æble forsvinder alt kostfiber når det laves til juice = skidt.

Derudover kan jeg se der sker visse ændringer i indholdet af vitaminer og mineraler, men både lidt den ene og den anden vej.

At sige juice ikke indeholder vitaminer og mineraler pga tilsætningsstoffer er noget værre vrøvl. Tilsætningsstoffer kan give farve, smag, mere ensartet konsistens og længere holdbarhed.

Link to comment
Share on other sites

Jamen kommer da helt an på hvilken juice vi snakker om! De billige 5% appelsin juice der står og koger i afdelingen med andre syntetiske frugtdrikke i karton, er der sgu ikke meget godt i. Desuden smager det forfærdeligt! Hvis jeg køber juice køber jeg kun økologisk juice med frugtkød i som står på køl i fx Føtex. Det er bare pissedyrt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share