Øvelser til rotator manchet?


Mr. Bulk
 Share

Recommended Posts

De to nedeste øvelser på denne side er gode: http://www.exrx.net/Articulations/Shoulder.html#anchor107050

Det er sandsynligvis primært udadrotationen du skal lægge vægt på. Jeg kører selv mine øvelser med elastik og du kan så vælge at lave dem stående i stede for liggende som vist på siden.

Lav 1 eller 2 sæt a 10-15 reps til udmattelse. Jeg har selv rigtig god erfaring med at holde to sekunders pause i "toppen" af bevægelsen, altså der hvor elastikken er strammest!

Link to comment
Share on other sites

Jeg leder efter en række gode øvelser til genoptræning af rotatormanchetten gerne med både vægt eller elastik og jeg ville blive glad for at få lidt hjælp fra nogle folk der havde personlige erfaringer med skidtet, tak :cool:

Genoptræning for hvad? Er du opereret eller skadet?

Der er mange forskellige øvelser og ligeså mange forskellige måder at gøre det på.

Generelt skal man satse på kvalitet og ikke kvantitet. Isometriske øvelser med eks vægt bæring på armen kan være en god start og så skifte mellem hvilke stillinger du har i skulderleddet.

Hvis der er knas med rotator manchetten er der god chance for at der også er andre muskler involveret og der kan med fordel konsulteres en med forstand på sagerne = fysioterapeut

ellers så prøv at kigge på nogle af de andre sider under skader hvor der synes at florere en del skulderskader for tiden.

Hilsen Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

:dry:genoptræning er måske også for meget sagt, har døjet lidt med smerter! ikke noget jeg har følt det er nødvendigt at kontakte en fys for, de har vist bare brug for lidt kærlig pleje :superman:

Nåah, jamen så ville jeg nok kigge lidt på dine hjælpe øvelser. Og din bagside.

Og starte med at øve dig i at stabilisere. Feks fødderne på stor bold og stå på hænder skiftevishøjre og venstre. Evt prøv at tage en armstrækker mens du har hænderne på bolden og fødderne på gulvet. tænk på at skubbe ryggen helt op mellem skuldrene, så du nærmest "forlænger armene".

Men igen, du kan altså nå temmelig langt med lidt god rådgivning. Det er jo fint nok at få at vide man skal sætte sit skulderblad ordentligt hvis man ikke ved hvad ordentligt er. Iøvrigt uden at have set dig.......?

Så alt i alt kan du ikke bruge dette til meget mere end velkvalificerede gæt. prøv det af og se om det hjælper.

Held og lykke med det.

Hilsen Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share