Tips til træning samt kost


Mr. J
 Share

Recommended Posts

Hej med jer :)

Jeg har været igang med at træne i nogle måneder nu.

Jeg har ikke så mange redskaber til rådighed, men det går fint nok.

Er der nogle der kan give nogle gode tips til at få trænet skulder, ryg og bryst-muskler, da det er dem jeg er lidt bagefter med. Jeg vil meget gerne have hvis i forklarer øvelserne da jeg ikke ved så meget om det endnu.

Jeg har håndvægte til rådighed.

Jeg vil senere her til vinter søge ind i træningscenter, men indtil der vil jeg gerne lige have nogle tips.

Jeg vil også gerne tage på. Jeg har læst mange artikler, men de har ikke rigtig kunne hjælpe mig.

Er der nogen der kan fortælle hvordan du tager på - hvad skal du spise og sådan?

Jeg vil ikke lægge hele min kost om, men jeg er villig til at ændre på den.

Jeg håber meget at I kan hjælpe herinde :)

Link to comment
Share on other sites

Skulder:

Skulderpres til at træne hele skulderen

Lateral raise til at træne den laterale del af skulderen - den øverste/yderste del

Bryst:

Bænkpres til at træne brystet, forsiden af skuldrene og triceps

Flyes som en extra brystøvelse.

Ryg:

Bent-over Row til at træne ryggen.

Shrugs for at træne den øverste del af ryggen og hele nakken.

Du får formentlig brug for tunge håndvægte (20+ kg) til at få udbytte af at træne langt de fleste pres-øvelser, ryg-øvelser og shrugs.

Link to comment
Share on other sites

Skulder:

Skulderpres til at træne hele skulderen

Lateral raise til at træne den laterale del af skulderen - den øverste/yderste del

Bryst:

Bænkpres til at træne brystet, forsiden af skuldrene og triceps

Flyes som en extra brystøvelse.

Ryg:

Bent-over Row til at træne ryggen.

Shrugs for at træne den øverste del af ryggen og hele nakken.

Du får formentlig brug for tunge håndvægte (20+ kg) til at få udbytte af at træne langt de fleste pres-øvelser, ryg-øvelser og shrugs.

mange tak, det hjalp mig meget.

mht. til vægten på håndvægtene er det ikke noget problem.

jeg er ved at køre træt i at træne maven, jeg tager bare mavebøjninger på skrå bænk. findes der en anden og måske mere effektiv metode?

er der en der også kan sige noget om kost?

Link to comment
Share on other sites

Mavebøjninger er ret godt, specielt med vægt på... Du kan evt. lave dem reversed... Hvor du ligesom hænger ned af den skrå bænk og så hiver knæene op til ørene, den river godt i abs'ne :4thumbup: Når den så bliver for nem hænger du dig bare ned fra loftet og hiver knæene op mod ørene...

Med hensyn til kosten, så er den i forbindelse med at tage på i vægt, ikke så voldsomt kompliceret faktisk, alm. sund varieret kost, godt med mellemmåltider og så spise så du fæler dig mæt hele tiden så du ligger i kcal overskud... Kombiner evt med shakes efter træning... Jeg napper for det meste også en protein shake om morgenen, da min morgenmad ik indeholder så mange proteiner...

Vej dig en gang om ugen og se om du ik tager stille og roligt på... Synes du tager for voldsomt på, så spiser du nok i overkanten og så sætter det sig for nemt som fedt, og tager du ik på så skal der noget mere i sækken... Det behøver ikke være en kæmpe videnskab for den gennemsnitlige BB'er :-)

Edited by pese
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvor meget du vejer, men prøve at spise omkring 2-3 gram protein pr. kg kropsvægt om dagen.

F.eks. mindst 140-200 gram, hvis du vejer 70 kg.

Vær ikke bange for fedt, men spis det med moderation og prøv at have nogenlunde en fordeling på 30% protein 40% kulhydrat og 30% fedt.

Med hensyn til mavetræning, kan du altid prøve dragon flags (google det) eller leg raises.

Leg raises med strakte ben kan man også prøve. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mavebøjninger er ret godt, specielt med vægt på... Du kan evt. lave dem reversed... Hvor du ligesom hænger ned af den skrå bænk og så hiver knæene op til ørene, den river godt i abs'ne :4thumbup: Når den så bliver for nem hænger du dig bare ned fra loftet og hiver knæene op mod ørene...

Med hensyn til kosten, så er den i forbindelse med at tage på i vægt, ikke så voldsomt kompliceret faktisk, alm. sund varieret kost, godt med mellemmåltider og så spise så du fæler dig mæt hele tiden så du ligger i kcal overskud... Kombiner evt med shakes efter træning... Jeg napper for det meste også en protein shake om morgenen, da min morgenmad ik indeholder så mange proteiner...

Vej dig en gang om ugen og se om du ik tager stille og roligt på... Synes du tager for voldsomt på, så spiser du nok i overkanten og så sætter det sig for nemt som fedt, og tager du ik på så skal der noget mere i sækken... Det behøver ikke være en kæmpe videnskab for den gennemsnitlige BB'er :-)

Jeg forstår ikke helt hvad det skulle hjælpe at hive knæene op til ørene?

ang. kosten så siger jeg tak, det hjalp mig :) jeg vil forsøge, og samtidig følge dine råd.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvor meget du vejer, men prøve at spise omkring 2-3 gram protein pr. kg kropsvægt om dagen.

F.eks. mindst 140-200 gram, hvis du vejer 70 kg.

Vær ikke bange for fedt, men spis det med moderation og prøv at have nogenlunde en fordeling på 30% protein 40% kulhydrat og 30% fedt.

Med hensyn til mavetræning, kan du altid prøve dragon flags (google det) eller leg raises.

Leg raises med strakte ben kan man også prøve. :superman:

Jeg vejer kun omkring de 60, er og 178 høj :S

Ang. det med protein er jeg ikke så god til.

Kan du sige hvad for en slags mad der er godt at spise?, så jeg ikke skal tælle alt op hehe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejer kun omkring de 60, er og 178 høj :S

Ang. det med protein er jeg ikke så god til.

Kan du sige hvad for en slags mad der er godt at spise?, så jeg ikke skal tælle alt op hehe.

Kylling

Oksekød

Svinekød

Tun

Mælk/kakao

Du kan kigge på varedeklarationen eller her www.kalorietabel.dk

2xprotein pr. kropsvægt er udemærket.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share