Problem med maven...


Lone16
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger, har jeg et vældigt problem med at min mav bliver oppustet, når jeg spiser, også selvom jeg ikke engang spiser mig mæt. Noglegange dropper jeg helt at drikke til maden, da det gør det hele endnu værre.

Hvad skyldes dette? Kan deet være forstoppelsse eller noget i den stil? Og - hvad kan jeg gøre? Det irriterer mig virkelig. Jeg kan nærmest ikke have en stramtsiddende trøje på til et måltid, og det er ikke ligefrem sjovt at rende rundt og føle sig gravid konstant.

Link to comment
Share on other sites

Ja, som overskriften siger, har jeg et vældigt problem med at min mav bliver oppustet, når jeg spiser, også selvom jeg ikke engang spiser mig mæt. Noglegange dropper jeg helt at drikke til maden, da det gør det hele endnu værre.

Hvad skyldes dette? Kan deet være forstoppelsse eller noget i den stil? Og - hvad kan jeg gøre? Det irriterer mig virkelig. Jeg kan nærmest ikke have en stramtsiddende trøje på til et måltid, og det er ikke ligefrem sjovt at rende rundt og føle sig gravid konstant.

Jeg kender alt for godt til det problem. Dog er det blevet reduceret markant, efter at jeg har planlagt mine måltider og fokuseret på at få de rigtige mængder af protein, fedt (vigtig) og kulhydrater...

Hvis jeg f.eks. spiser en større mængde gulerødder i løbet af en dag, så kan jeg få den gravide mave igen... Så dem spiser jeg i mindre mængder...

Tidligere havde jeg stor gavn af en pille der hedder idoform - hvilket er en pille med en bakterieflora i. Men blev træt af at tage piller hele tiden, og det gik mig på at det faktisk bare var symtombehandling og egentlig ikke en metode at fjerne problemet ved roden...

Desuden har jeg også oplevet, at jeg i perioder ikke mærker noget til problemet og omvendt så kan jeg komme ind en dårlige periode hvor det hele bare driller... Sidst men ikke mindst går jeg lidt med en lommeteori om at det også kan være lidt humørafhængig (ja lyder skørt). Men har lagt mærke til at jeg ofte - i de gode perioder - er glad, hvilket kan være fordi jeg ikke føler mig stor på samme måde. En slags selvforstrækende effekt kan man vel kalde det (hvis teorien holder stik). Og igen, andre gange kan jeg have ondt i maven, og den her oppustet fornemmelse - som ikke er en følelse, man kan tydelig se på maven at den er oppustet - samtidig med at mit humør i den periode ikke er super duper... !!

Det skal siges, at jeg er blevet undersøgt på kryds og tværs... Har fået fortaget diverse blodprøver - intet at se - har fået fortaget kikkertundersøgelse (absolut ikke en rar oplevese, både krænkende og pinlig :nonono:) Intet at se der heller.... ! Jeg har også taget rådet om op, om at motionere ens tarm via - ja - motion. Har været licens cykelrytter og kørt 400km om ugen... Det hjalp heller ikke på problemet... Ikke andet end de her gode og dårlige perioder kom og gik som de lystede... Nu har jeg sendt en hårtot til analyse i England, og fået en Alm. læge med stor interresse for kinesisk medicin osv. til at analyere den data der kommer af det. Gennem håret kan de - dem i England - se hvilke ting der er i kroppen. Da alle affaldsprodukter efterlades i håret... Håranalyse er f.eks. også brugt som våben til at teste om personer inden for en given periode har været under påvirkelse af stoffer... Min mor har lige fået svar tilbage fra selv samme prøve og det viste sig at hun havde unaturlige mængder af tin(! :blink::blink: !) i kroppen. Hvorefter vi finder ud af at tin kan påvirke hjertet.. Og sjovt nok lider hun af hjertekramper!!!

Jeg er måske kommet lidt ud på et sidespor her. Men ville lige forklare dig sagerne - fordi jeg ved hvor træls det kan være....! Man er pludselig ikke sig selv, og føler sig ikke tilpas i kroppen!

Håber du kunne bruge noget - eller i det mindste nikke genkendene til det jeg har beskrevet...

Venlig Hilsen

Joakim

P.s. Det skal siges at jeg også får oppustet mave, hvis jeg drikker meget kaffe.. Men 1 kop gør ikke noget... Og vand - massere af vand kan hjælpe hvis uheldet er ude...!

Edited by Juvic
Link to comment
Share on other sites

Ja, som overskriften siger, har jeg et vældigt problem med at min mav bliver oppustet, når jeg spiser, også selvom jeg ikke engang spiser mig mæt. Noglegange dropper jeg helt at drikke til maden, da det gør det hele endnu værre.

Hvad skyldes dette? Kan deet være forstoppelsse eller noget i den stil? Og - hvad kan jeg gøre? Det irriterer mig virkelig. Jeg kan nærmest ikke have en stramtsiddende trøje på til et måltid, og det er ikke ligefrem sjovt at rende rundt og føle sig gravid konstant.

Det kan være flere ting. I første omgang bør du konsultere lægen. Det kan være du har gluten eller laktose (mælke) intolerance, eller intolerance overfor andre fødevarer. Du kan i 3-4 dage helt undgå hvedeprodukter (gluten) og se om det har nogen effekt - bemærk at der er gluten i mange ting. Hvis ikke det hjælper kan du i 3-4 dage helt undgå mælkeprodukter (laktose) og se om det hjælper.

Derudover skal du selvfølgelis spise varieret og masser af frugt og grønt (min. 600g. om dagen) og derigennem få en masse kostfibre. Hvis ikke det hjælper kan du prøve at supplere med "HUSK" som er psyllium frøskaller - de fås i matas. HUSK er et fiber tilskud.

Ellers kan du, som Juvic foreslår, prøve mælkesyrebakterier (probiotika). Desværre er der ikke mange gode danske mærker på markeder da det er vigtigt du indtager en vis mængde bakterier dagligt - op imod 1 millard!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share