Hjælp til kosten


Rommy89
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet i 4 måneder, og har da fået nogle gode resultater. Jeg har indtil nu læst en masse om kost, men har ikke rigtigt fundet det nødvendigt at lave en kostplan.

Men jeg er nu lidt nysgerrig om jeg egentlig får det rette på en ganske normal dag.

Så derfor vil jeg nu tage en ganske normal dag, så vil jeg gerne have bedømt om det er helt til rotterne, eller om det er ok. En ting er i hverdtfald sikkert, det er ikke godt :blush:

Jeg er en dreng på 17 år

Er 192 høj

Vejer omkring 87.5kg

Træning 3 gange om ugen

Måltid 1 - 07-08:

1 stykke rugbrød

1 bolle

1 glas juice

Måltid 2 - 10-11:

2 stykker rugbrød med smør - kødpålæg og agurk

Måltid 3 - 12-13:

4 stykker rugbrød med smør - kødpålæg og agurk

1 bolle med smør - pålægschokolade

2-3 gulerødder

En juice

Måltid 4 - 3-5:

3 bananer

2 clementiner

1 stykke kage

2 stykker rugbrød

2 stykker franskbrød med smør - rullepølse

(Dette er 2 måltider, men i samme tidsinterval)

Måltid 5 - 6-8:

½ tallerken salat

½ tallerken kød og ris/kartofler

Måltid 6 - 9-11:

Frugt eller brød

Ved træning tager jeg altid en bar inden, og en weight-gainer shake bagefter.

Jeg er ikke så heldig at have programmer som word og excel på spanden her, så udregning har jeg haft lidt svært ved.

Dog er det lykkedes mig at tage på ved cirka denne indtagelse af mad. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at få lidt respons på det, og bare giv den peber med kritikken, men husk lige at sig hvad der skal ændres også! :xmas:

Tak for hjælpen! Og god jul :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns enlig ikke der er grund til den store kritik :)

Virker som om du spiser forholdsvis sundt, og i den rette mængde. Jeg tvivler dog på om du får protein nok. Med din kropsvægt burde du ihvertfald få over 150 g., men det virker til det ikke er tilfældet. Derfor ville jeg nok overveje at tage proteintilskud.

Hvordan ser det elllers ud med vægten? hvor meget har du taget på siden du startede? Dette kan give et nogenlunde billede af om du spiser for meget eller for lidt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns enlig ikke der er grund til den store kritik :)

Virker som om du spiser forholdsvis sundt, og i den rette mængde. Jeg tvivler dog på om du får protein nok. Med din kropsvægt burde du ihvertfald få over 150 g., men det virker til det ikke er tilfældet. Derfor ville jeg nok overveje at tage proteintilskud.

Hvordan ser det elllers ud med vægten? hvor meget har du taget på siden du startede? Dette kan give et nogenlunde billede af om du spiser for meget eller for lidt..

Tak for dit svar - det var dejligt :bigsmile:

I hvilke tidspunkter på dagen ville du foreslå der skal mere protein ind? Og i hvilken form?

Jeg startede på godt 80-82, men jeg har også mistet noget fedt %.. :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar - det var dejligt :bigsmile:

I hvilke tidspunkter på dagen ville du foreslå der skal mere protein ind? Og i hvilken form?

Jeg startede på godt 80-82, men jeg har også mistet noget fedt %.. :nissecool:

Din morgenmad kunne være oplagt til mere protein - noget pålæg på brøddet fx. Og så kunne du erstatte noget af kagen og bollerne med pålægschokolade med nødder - så får du både lidt protein og sundt fedt.

Link to comment
Share on other sites

Din morgenmad kunne være oplagt til mere protein - noget pålæg på brøddet fx. Og så kunne du erstatte noget af kagen og bollerne med pålægschokolade med nødder - så får du både lidt protein og sundt fedt.
Tak for svaret :4mewantfood:

Jeg får allerede pålæg på brødet om morgenen, derudover vil jeg også til at tage en shake med i skole.

Spørsmålet er om det skal være weight gainer, eller bare protein?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :4mewantfood:

Jeg får allerede pålæg på brødet om morgenen, derudover vil jeg også til at tage en shake med i skole.

Spørsmålet er om det skal være weight gainer, eller bare protein?

Sys du skal nøjes med protien, da du helt sikkert får nok kulhydrater, med resten af din kost. Stadig fint at du drikker weight gainer efter træning, da efter denne, har brug for hurtigt optagelige kulhydrater såvel som protein. Med de ændringer er du på ved mod toppen. Sørg bare for at dit kcal overskud ikke bliver alt for stort, ved at indtage yderligere med kcal. fra protein drikken, men evt. fjern et måltid.

Link to comment
Share on other sites

Sys du skal nøjes med protien, da du helt sikkert får nok kulhydrater, med resten af din kost. Stadig fint at du drikker weight gainer efter træning, da efter denne, har brug for hurtigt optagelige kulhydrater såvel som protein. Med de ændringer er du på ved mod toppen. Sørg bare for at dit kcal overskud ikke bliver alt for stort, ved at indtage yderligere med kcal. fra protein drikken, men evt. fjern et måltid.
Tak skal du have!

Så må jeg ud og bruge nogle penge på noget protein pulver! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have!

Så må jeg ud og bruge nogle penge på noget protein pulver! :4mewantfood:

Hvad med at spare pengene og spise rigtig mad i stedet for? Der er masser af mad med højt proteinindhold - og her kan du være så heldig også at få lidt vitaminer og mineraler med i købet! :xmas:

Erstat eksempelvis kagen, smørret og pålægschokoladen med noget kyllingebryst, tun, hytteost, rejer, makrel, kalkun, oksekød (osv) på en smuk bund af rugbrød (gerne et brød med nødder og kerner - så du kan få lidt af det sunde fedt).

Ikke fordi der er noget i vejen med proteinpulver, mener bare at det kan gøres mindst lige så hensigtsmæssigt uden - og på mors madregning :nissetunge: .

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at spare pengene og spise rigtig mad i stedet for? Der er masser af mad med højt proteinindhold - og her kan du være så heldig også at få lidt vitaminer og mineraler med i købet! :xmas:

Erstat eksempelvis kagen, smørret og pålægschokoladen med noget kyllingebryst, tun, hytteost, rejer, makrel, kalkun, oksekød (osv) på en smuk bund af rugbrød (gerne et brød med nødder og kerner - så du kan få lidt af det sunde fedt).

Ikke fordi der er noget i vejen med proteinpulver, mener bare at det kan gøres mindst lige så hensigtsmæssigt uden - og på mors madregning :nissetunge: .

Det er self. også en mulighed, man kan ligeså godt sparer tilskudende hvis man kan klarer sig uden, selvom det ikke er den billigste løsning. Prøv evt. at mål dit indtag at protein over dagen igennem en ugen, så du ca. ved hvor meget du får. Er det kun ca. 30 gram du mangler ville lidt ekstra kød, og glas mælk kunne gøre det. Er det over 50, ville protein tilskudet være en let måde at få de forholdsvis mange ekstra proteiner. Man skal stadig holde øje med kcal indtaget. og derfor er der en fordel ved protein tilskudet, som har et lavt indhold af fedt, og ingen kulhydrater, som du ellers vil få med kødet osv. Man skal helst være lean jo ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share