Er det her man kan få feed back på sit program ?


skovtrolden
 Share

Recommended Posts

Jeg dyrker kampsport, og styrketræner ude i min garage, løse vægte, bænkpress og kropsvægtøvelser. Jeg trænede nogel uger hver anden dag, men gik ned på 2x/uge. Jeg træner for tiden 2-3 timer i træk, stort set uden "pustepauser" imellem øvelserne, de fleste øvelser kombinerer jeg, feks. armhævninger/mavebøjninger skiftevis.
Hej og velkommen til MOL.....!

Jeg vil gerne prøve at lægge ud med dit indlægt. Kan ikke svare på det hele men vil gøre et forsøg :blush:

Dejligt at høre at du træner hjemme. Det kan jo have sine fordele. Nok om det...! 2 x /ugen. Kan jo sagtens være nok, det kommer jo helt an på hvilkene mål man har for sin træning. Masse, styrke mm...!

Men jeg syntes at 2-3timer lyder UTROLIGT langt tid at træne på en dag, især uden nogle pauser :crazy:

Jeg ville nok se om der var nogle af de mange øvelser/sæt/rep man kunne skære væk.

Så skriv dit træningsprogram, så vil det være nemrer for os at hjælpe.

Hvad er bedst mht. max. styrke, hver anden dag, eller 2 gange om ugen ?
Personligt ville jeg mene at du skal op og træne 3-4 gange om ugen. (Fullbody) Men ikke 2-3 timer pr. gang :blush:
Og iøvrigt, når folk her på forumet skriver 5x8 er det så 5 gentagelse 8 gange, eller 8 gentagelser 5 gange ?
Det er forskelligt hvad folk mener...! Personligt skriver jeg sæt først. Dvs. 5 sæt á 8 gentagelser
Det virker på mig, når jeg læser de forskellige træningsprogrammer her på debat forumet, som at det er bedst at køre mange sæt med få gentagelser, med max. vægt, har ellers mest kørt 8-15 gentagelser i 3-4 sæt.
Igen forskelligt. Det er jo hvilken mål man har. Træner du efter masse, så er det små sæt og mange af dem. Eks. træner de fleste piger mange rep, og få sæt.

Håber dette var en lille hjælp

:POPP:

Link to comment
Share on other sites

Ok, de sidste par uger har jeg været knæskadet, og holdt pause med løb og kampsport, og istedet kørt dette;

Formålet med programmet er at opbygge styrke.

Alle øvelser direkte videre til næste, kun lige pause nok til at skrive antal rep. og vægt på et papir. Jeg kører med vægtene enten 12-10-8 eller 12-12-12 eller 15-15-15, jeg sætter vægten op hvis jeg kan mere end 12-10-8 og hvis jeg ikke kan fuldføre, så tager jeg ekstra bagefter.

5 min. boksning på sandsæk

skiftevis armhævninger og mavecurl (12-10-8 og 3x25-50 mave alt efter type)

Skiftevis alm. armbøjninger og rygbøjninger (3x25-35 og 3x 50-100 ryg)

Skiftevis bænkpress, 3-4 rep. 8-15 rep. vægt 62, og deltoideus (strakt arm ud til siden) 12-10-8, 9kg

Skiftevis Biceps lige stang 12-10-8, 34½ kg. og triceps med enkelt vægt bag nakken 12-10-8, 24 kg.

Skiftevis military press og ligende flyers, begge 12-10-8 med 24 kg. på hver.

Skiftevis Dumbell pullover 12-10-8, 24 kg. og armbøjninger på knoerne 3x ca. 20

Så enkelt øvelser

skiftevis standing row på en arm, 3x12, 24 kg

Skiftevis enkelt triceps med løs vægt, 14 kg.

Skiftevis enkelt triceps med løs vægt, bag nakken, 9 kg.

Skiftevis bagerste deltoideus, liggende på siden på gulvet, 3x12 5 kg.

Skrå mave (langsom skift, cykel stilling), ca. 3x25

Sidelæns mave, ca. 3 x 50

Ryg på bænk (sparke ben fra gulv, tuil loft) 3x25

mave på bænk (isometrisk løft med bækken)3x25

5 min. på sandsækken igen, og lidt udstrækning.

Hele programmet tager 2-3 timer alt efter tempo og motivation, og jeg har forsøgt at holde det hver anden dag.

Edited by skovtrolden
Link to comment
Share on other sites

Ok, de sidste par uger har jeg været knæskadet, og holdt pause med løb og kampsport, og istedet kørt dette;

Formålet med programmet er at opbygge styrke.

Alle øvelser direkte videre til næste, kun lige pause nok til at skrive antal rep. og vægt på et papir. Jeg kører med vægtene enten 12-10-8 eller 12-12-12 eller 15-15-15, jeg sætter vægten op hvis jeg kan mere end 12-10-8 og hvis jeg ikke kan fuldføre, så tager jeg ekstra bagefter.

5 min. boksning på sandsæk

skiftevis armhævninger og mavecurl (12-10-8 og 3x25-50 mave alt efter type)

Skiftevis alm. armbøjninger og rygbøjninger (3x25-35 og 3x 50-100 ryg)

Skiftevis bænkpress, 3-4 rep. 8-15 rep. vægt 62, og deltoideus (strakt arm ud til siden) 12-10-8, 9kg

Skiftevis Biceps lige stang 12-10-8, 34½ kg. og triceps med enkelt vægt bag nakken 12-10-8, 24 kg.

Skiftevis military press og ligende flyers, begge 12-10-8 med 24 kg. på hver.

Skiftevis Dumbell pullover 12-10-8, 24 kg. og armbøjninger på knoerne 3x ca. 20

Så enkelt øvelser

skiftevis standing row på en arm, 3x12, 24 kg

Skiftevis enkelt triceps med løs vægt, 14 kg.

Skiftevis enkelt triceps med løs vægt, bag nakken, 9 kg.

Skiftevis bagerste deltoideus, liggende på siden på gulvet, 3x12 5 kg.

Skrå mave (langsom skift, cykel stilling), ca. 3x25

Sidelæns mave, ca. 3 x 50

Ryg på bænk (sparke ben fra gulv, tuil loft) 3x25

mave på bænk (isometrisk løft med bækken)3x25

5 min. på sandsækken igen, og lidt udstrækning.

Hele programmet tager 2-3 timer alt efter tempo og motivation, og jeg har forsøgt at holde det hver anden dag.

Nu må du endelig rette mig hvis jeg ikke lige har set det, men synes ikke du træner ben? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu må du endelig rette mig hvis jeg ikke lige har set det, men synes ikke du træner ben? :smile:

Nej, men når knæet er i orden skal jeg lære de der et-bens squats, de lyder helt vildt hårde.

En af mine venner har lige rådet mig til at køre mere vægt, og 8-6-4 og max. køre 2 gange på samme muskel gruppe i en omgang, og ikke træne mere end 1 - 1½ time.

Har lige prøvet det, føles egentligt meget godt, så er der bare nogle øvelser der må vælges fra.

Edited by skovtrolden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share