lig. collaterale mediale smerte


homer555
 Share

Recommended Posts

Fornylig har der opstået smerte i mit lig. collaterale mediale stort set ud af den blå luft. Jeg har ikke fået slag eller andet på ydersiden af knæet som kunne fremprovokere dette.

Ved at trykke på indersiden af knæet, midt på, kan jeg mærke en smerte som løber op og ned (passer godt med den anatomiske placering af ledbåndet).

Umiddelbart har jeg ikke nogen sideløshed i knæet så satser på skaden af ledbåndet er begrænset.

Problemet ligger i jeg skal på skiferie i uge 5 (alpin skiløB) hvilket jeg frygter knæet ikke når at blive klar til, samtidig er skiløb jo en hård belastning for knæet.

Nogen som har idé til hvordan jeg bedst muligt bliver klar til uge 5.

komplet ro, øvelser, støttebind, fysioterapeut, ect?

min læge siger jeg skal spise gigtpiller i 5 dage, men det siger de jo ligemeget hvad man fejler :(

Håber I har et par råd

Link to comment
Share on other sites

Fornylig har der opstået smerte i mit lig. collaterale mediale stort set ud af den blå luft. Jeg har ikke fået slag eller andet på ydersiden af knæet som kunne fremprovokere dette.

Ved at trykke på indersiden af knæet, midt på, kan jeg mærke en smerte som løber op og ned (passer godt med den anatomiske placering af ledbåndet).

Umiddelbart har jeg ikke nogen sideløshed i knæet så satser på skaden af ledbåndet er begrænset.

Problemet ligger i jeg skal på skiferie i uge 5 (alpin skiløB) hvilket jeg frygter knæet ikke når at blive klar til, samtidig er skiløb jo en hård belastning for knæet.

Nogen som har idé til hvordan jeg bedst muligt bliver klar til uge 5.

komplet ro, øvelser, støttebind, fysioterapeut, ect?

min læge siger jeg skal spise gigtpiller i 5 dage, men det siger de jo ligemeget hvad man fejler :(

Håber I har et par råd

Hmmm

Når du siger ud af den blå luft?! Hvad har du foretaget dig af træningsmæssig karakter, drukture eller andet i dagene op til symptom start? et eller andet har vel været udløsende årsag?

Hvis ikke vil jeg godt udelukke at du skulle have sprængt ledbåndet eller på anden måde beskadiget det! Tilgengæld er der nogle fejlkilder af muskulær karakter som kan spille ind.

Hvis du ikke har lavet noget alvorligt og du ikke har nogen symptomer andet end ondt så synes jeg din læges råd virker ganske fornuftigt.

Og hvis du skal gøre dig klar til en skiferie så er hvile en rigtig dårlig strategi......

Hilsen gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share