Murer


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

Jeg vil også sige dødløft og bent over rows... Men også sige træne hele kroppen... En generelt sund og stærk fysik er en god ide hvis man skal kunne holde til arbejdet som mure :smile:

Nu opdagede jeg lige at indlægget var fra dig TechnoTrold... Du har da snart fået så meget hjælp til programmer at du burde være godt i gang på nuværende tidspunkt... Og med et fornuftigt fullbody med dødløft burde det ikke være noget problem at få en god allround fysik så du ik får rygproblemer...

Man skal dog ikke glemme at det også handler om at løfte rigtigt når man løfter tunge ting, ellers får man altså dårlig ryg med tiden uanset ens fysik!

Edited by pese
Link to comment
Share on other sites

det er så rigtigt nok, går jeg også meget op på Byggepladsen eller andre steder hvor man skal løfte tungt altid ned i knæ

men tusind tak for svarene

På mit arbejde løfter jeg ofte rundt på tunge fustager. Og min erfaring er at det ikke er nok at bøje i benene, da dette udelukkende ikke skåner lænden nok. Derfor tager jeg inden løftet en vejrtrækning ned i maven og holder vejret så jeg er spændt godt op.

Dette er selvfølgelig ikke nødvendigt hver gang du skal løfte en mursten, men tænk over det næste gang du løfter en tung trillebør. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share