Træning for sundhed og velvære


Gizmo7913
 Share

Recommended Posts

Med tiden ændrer ens formål sig med træning. Jeg har ikke behov for at kunne løbe en 10 km på en god tid, lave 100 armbøjninger, have en sindssyg total, eller være en kæmpe bodybuilder. Jeg har dog meget velvære i at holde min krop i form, da jeg dermed følger jeg har overskud til mere i hverdagen, og forbygger sygdomme. Jeg ville derfor gerne have jeres vurdering af hvordan man opnår mest mulig sundhed og velvære med træning? Jeg ved godt der er mange andre væsentlige aspekter i det som f. eks kost, men hvis vi ser på træning isoleret, hvordan mener I så man skruer det mest sundhedsmæssige træningsprogram sammen?

Min egen vurdering er at Crossfit vel nærmest er det da passer bedst, da der vel er mest sundhed i en allround form?

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvordan du definerer Crossfit, men mit eget bud på et træningsprogram synes jeg egentlig lever op til kravet om at sikre generel sundhed/fitness. Jeg træner i udgangspunktet 4 gange om ugen, 2 cardiopas (MTB, løb, kondicykel) og 2 fullbody vægttræningspas. Vægttræningen er bygget op om 3 ugers cyklusser, hvor jeg øger vægten fra pas til pas (gående fra 2 sæt af 15 reps pr muskelgruppe i første pas til 2 sæt af 5 reps i cyklussens sidste pas). Næste cyklus skifter jeg øvelser, for ikke at kede mig og for ikke at "slide" ensidigt på mine led. I maj mdr har jeg planer om at løbe et 14 kilometers motionsløb og i perioden op til det, vil jeg formentligt køre 3 cardioo-/løbepas og kun et vægttræningspas om ugen. I andre perioder kan jeg prioritere vægttræningen, så jeg kun træner et cardiopas, men tilgengæld 3 vægtttræningspas om uge.

Link to comment
Share on other sites

Med Crossfit mener jeg at man kører deres daglig WOD’s på deres hjemmeside. Har dog ikke selv været i stand til at overholder deres WOD’s 100 % dels fordi jeg ikke har adgang til alt det nødvendige udstyr endnu, og dels fordi jeg holder af at svømme, og det har de aldrig med i deres WOD’s

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share