Præstations fremmende middel til én løbeprøve


MHH
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg løber nogle gange om ugen og har en god udholdenhed på lange ture med lav hastighed. Men ved højere hastighed er jeg ikke særlig funktionel, da jeg er lidt overvægtig.

Der er her mit problem ligger. I næste uge skal jeg nemlig løbe 2400 meter på under 12 minutter. Jeg skal bare klare turen, da det er en optagelsesprøve. Jeg har det sidste stykke tid løbet 2400 meter, men har endnu ikke kunne klare turen på under de 12 minutter. Jeg kommer i mål ca. efter 14 minutter. Jeg har desværre ikke kunne træne mig selv bedre op da jeg rent faktisk først troede denne prøve først ville komme til august og har indtil nu kun løber ved lave hastigheder. Jeg vil gerne bestå nu så jeg ikke behøver vente et halvt år.

Derfor er mit spørgsmål: hvilke præstations fremmende middel kunne jeg bruge den ene gang når jeg skal klare de 2400 meter på 12 min? Jeg vil ikke bruge noget ulovligt!

Jeg tænker i baner af ting som koffein, ginseng, kreatin, energidrikke osv. Jeg kender ikke så meget til hvad der findes, hvordan de virker og hvornår de bruges, så derfor håber jeg at en herinde kunne hjælpe.

På forhånd tak!

Magnus

Edited by MHH
Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom i mili havde jeg aldrig løbet før, men jeg tog 2660 på de 12 minutter, og 3000 på 14:40 tror jeg, og løb siger mig INTET ellers!

Jeg smed bare en MP3'er i ørene og lod for alt i verden være med at tænke på tiden, og så kiggede jeg bare tomt ned på jorden, og så synes jeg det hjalp at følge den takt min halskæde hoppede i!

Lidt mega nybegynder-råd fra en der selv aldrig løber!

Link to comment
Share on other sites

Mit største problem er min vægt. Ved godt jeg skal tabe mig, men det hjælper ikke på min nuværende situation. desværre kan jeg ikke være afhængig af musik i ørene for tror ikke jeg får lov at bruge det. Men ellers er det en god ide jeg vil bruge når jeg løber ellers.

Link to comment
Share on other sites

Hvornår er løbetesten præcist ??

Det for sent at bekymre sig om hvad man kunne og skulle have gjort anderledes, men hold fokus på bedst mulig forberedelse til selve løbet.

Der er desværre ingen præstationsfremmende midler der vil kunne gavne et 2400meter løb. Evt en "hare" der kan holde den påkrævede hastighed kan være en god ide. En opvarmning hvor du får pulsen op inden er heller ikke en dum ide, det vil formentlig kunne influere dit løb lidt.

Er det optagelse til politiet om man må spørge ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du søger noget som kan skære 2min af din tid på én uge, så glem det!

Mit råd:

Giv dig selv det ½år til at komme i den form som kræves til prøven.

Så har du tid til at smide kilo'ene og træne specielt til netop denne prøveform.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Hvornår er løbetesten præcist ??

Det for sent at bekymre sig om hvad man kunne og skulle have gjort anderledes, men hold fokus på bedst mulig forberedelse til selve løbet.

Der er desværre ingen præstationsfremmende midler der vil kunne gavne et 2400meter løb. Evt en "hare" der kan holde den påkrævede hastighed kan være en god ide. En opvarmning hvor du får pulsen op inden er heller ikke en dum ide, det vil formentlig kunne influere dit løb lidt.

Er det optagelse til politiet om man må spørge ?

Jeg kan da komme på noget så simpelt som vand, sukker og salt. :smile:

Ved godt det ikke er det der tænkes på, men man kommer langt, hvis væskebalancen er i orden og kulhydratdepoterne er fyldt op.

Klemmer man samtidig balderne sammen og løber røven ud af bukserne, er det da muligt. Hvor der er en vilje er der en vej. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da komme på noget så simpelt som vand, sukker og salt. :smile:

Ved godt det ikke er det der tænkes på, men man kommer langt, hvis væskebalancen er i orden og kulhydratdepoterne er fyldt op.

Klemmer man samtidig balderne sammen og løber røven ud af bukserne, er det da muligt. Hvor der er en vilje er der en vej. :wink:

Ja okay, nu tænkte jeg ikke på almindelig næring som værende præstationsfremmende - men selvfølgelig er især hydreringsstatus vigtig med henblik på at lave en god 2400meter tid. Fyldte kulhydratdepoter burde ikke udgøre en bekymring ved 12 min arbejde :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men skære 2 minutter af på en uge er IKKE nemt, selv med ulovlige midler vil det blive svært at nå... Jeg ser 1 mulighed...

Du tager en test, hvor du virkelig giver den gas, sådan virkelig alt hvad du kan... når du det på under 12 min, så kan du gøre det igen... når du det ikke, så giv det det halve år og løb den på 10 :bigsmile:

Med hensyn til mad, så betyder det ik det store på så kort en distance, men som flere siger så undgå tunge måltider den dag du skal løbe.. og spis dig heller ik helt i sænk aftenen før...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hejsa..

Jeg var til den løbeprøve som jeg fortalte og klarede den på 2450 meter.. Idag har jeg været ved mili i 2 måneder og løber 2850 på 12 minutter.. Jeg har tabt mig 7 kilo på vægten (og helt sikkert mere i spejlet).

Jeg fik en masse gode råd og vil rigtig gerne dele dem med dem der er interesseret..

Men udover det, tusinde tak til dem som forsøgte at hjælpe :4thumbup:

Edited by MHH
Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Jeg var til den løbeprøve som jeg fortalte og klarede den på 2450 meter.. Idag har jeg været ved mili i 2 måneder og løber 2850 på 12 minutter.. Jeg har tabt mig 7 kilo på vægten (og helt sikkert mere i spejlet).

Jeg fik en masse gode råd og vil rigtig gerne dele dem med dem der er interesseret..

Men udover det, tusinde tak til dem som forsøgte at hjælpe :4thumbup:

:4thumbup: Supergodt gået!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share