Marathon træning - nogle erfaringer?


krigeren
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg skal løbe marathon i berlin til sommer. Jeg er begyndt at træne. Kan løbe 15 km på lidt under en time. Jeg løber ikke efter noget decideret program.

Er der nogen, der har nogle marathon træningsprogrammer, de har haft gode erfaringer med? alt har interesse.

håber på at løbe under 3 timer.

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lige et program ved hånden, men check marathonsports hjemmeside, Spartas hjemmeside og CBH marathons hjemmeside. De har forskellige programmer liggende.

Så vidt jeg husker er et af dem lavet af Allan Zachariasen, og burde give en sluttid omkring 2.48.

Det ville være super, hvis du opretter en log. Jeg vil være meget imponeret, hvis du kan debuttere i marathon med en tid på under 3 timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej Krigeren

Tjaaa... det handler jo om nogle få faktorer:

Øg samlet distance pr. uge

Øg det lange pas

Forøgelsen pr. uge bør ikke overskride 10%

Fysisk er det formodentlig ikke nødvendigt, at løbe længere end ca. 26 km. som det længste, men psykisk er det muligvis rart at have været lidt nærmere målet.

Jeg har selv købt Gyldensdals Løbebog, der giver virkelig god vejledning.

Ellers kan jeg kontaktes på 21 60 17 94 el. [email protected]. Jeg giver gerne gode råd.

I in ungdom har jeg løbet 2.26 og for et par år siden løb jeg 2.39 i en alder af 44.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share