Smerter i venstre side af hoften efter o - løb


mikkellundø
 Share

Recommended Posts

Hej MOl

Jeg har gennem længere tid gennemført et træningsprogram, så jeg kan søge ind til Jægerkorpset. Men på det seneste, så er jeg begyndt at have store problemer med min hofte. Det er hovedsageligt, når jeg løber o - løb og går march, at den gør ondt, men smerterne fortsætter også efter min restituations periode. Jeg skal starte om 14 dage, er der nogen, der ved hvad det kan være og hvordan det kan afhjælpes!???

Mvh

En ganske frustreret soldat...

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til den nærmeste kiropraktor og få en tid, så du kan få stillet en diagnose og få nogle retningslinjer ift. afhjælpning af dit problem...

Hvis du vil have hjælp herfra, så blir du nød til at uddybe dine symptomer meget mere, omkring smerteudbredning, smertekarakter, varighed, lindrende/forværrende faktorer, mm...

En god ting er altid at begynde på rimelig intensiv udstrækning. Det kan afhjælpe dysfunktioner hos nogen og så kan det være god restitution...

Go bedring...

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret...

Jeg har altid gået meget op i udstrækning, for det er jo en ligeså vigtig del som styrke og kondition, specielt når jeg har skader "ongoing", så bruger jeg ekstra tid på udstrækning!

Jeg har været til kiropraktor, men han kan ikke hjælpe, for jeg har ingen skævheder i kroppen, ydermere har jeg været til fys og ligeledes der er svart, at der skal restitueres og strækkes ud, det gør jeg allerede, så er ganske meget i vildrede...

Men mange tak for det hurtige og rigtige svar...

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid gået meget op i udstrækning, for det er jo en ligeså vigtig del som styrke og kondition, specielt når jeg har skader "ongoing", så bruger jeg ekstra tid på udstrækning!

Jeg har været til kiropraktor, men han kan ikke hjælpe, for jeg har ingen skævheder i kroppen, ydermere har jeg været til fys og ligeledes der er svart, at der skal restitueres og strækkes ud, det gør jeg allerede, så er ganske meget i vildrede...

Du er nødt til at blive lidt mere specifik hvis du kan ellers er det meget vanskeligt at give noget fornuftig respons.

Hvor gør det ondt? hvad gør ondt? Tid og hvornår smerterne sætter ind? Hvorlænge er på det seneste osv....

Og mere vigtigt er der noget du ikke kan? begrænser smerterne dig?

Mere overordnet så ville jeg prøve at finde en anden fys som måske er bedre til din problemstilling - en der er interesseret i sport og nysgerrig med hensyn til hvad der er i vejen.

Hilsen Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til at tænke på, da jeg for 10 år siden efter et par år uden løb - men dog med anden (non impact) sport - ville igang igen. Jeg lagde da ud med en løbemængde, "som jeg tidligere havde kunnet klare". Desværre havde kroppen en anden mening om, hvad jeg kunne klare. Kredsløb og muskler var ikke noget problem, - men leddene!!!

Jeg fik efter ikke ret lang tid så ondt i hofterne, at jeg gik som en gravid med bækkenløsning, og det tog mig ret lang tid at komme over det. Det var om ikke overtræning, så ihvertfald overbelastning!

Sidste sommer fik jeg lysten igen og startede op med at løbe, men denne gang har jeg bygget det langsommere op, og (7-9-13) endnu uden problemer med led eller andet, selvom jeg er både ældre og tungere.

Du ved nok selv bedst, om du har givet dig tid nok til at lade kroppens led vænne sig til belastningerne. Kredsløb og muskler reagerer og bygger op efter få ugers træning, men led og bindevæv kræver halve års tilvænning til træningsbelastningerne. Det kan kræve tålmodighed, og det er ikke nok kun at tage hensyn til kredsløbets restitutionstid.

Du har vel ikke skruet træningen dramatisk i vejret her kort inden, du skal ind? (Jeg ved godt, det ikke er det budskab, du har lyst til at høre lige nu!) ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share