Protein Shake (Cacao Skummemælk)


nzme90
 Share

Recommended Posts

Heej MOL

Jeg har nu trænet seriøst i 2 måneder, og det hele går sådanset okay..

Folk er bare begyndt at sige til mig at jeg burde drikke en shake efter eller imens jeg træner, for at sikre mig at jeg får positiv effekt ud af min træning.

Det jeg gør nu er at jeg drikker Cacao Skummemælk efter træningen, eller hvis der er overfyldt i centeret, kan drikker jeg cacao'en mens jeg venter på at fx bænken bliver ledig.

Så overvejer nu at begynde med lidt shakere når jeg træner.

Grunden til at jeg søger hjælp hos jer er at, jeg regner med at i har mere erfaring og kan hjælpe mig med at få fat i noget der vil gavne mig på den måde som det nu er jeg har brug for.

Jeg har læst en masse opkrifter og emner om protien shakes herinde, og kan se at der er mange der bruger havregryn, valleprotein, bananer osv.

Hvad vil i foreslå at man kan blande med en cacao skummemælk ? (sådan at det stadigt smager af cacao :) )

Jeg er ikke ligeså seriøs med min træning som mange andre herinde, men gør hvad jeg kan for at holde den til 3 gange om ugen. og vil os lige sige at jeg træner ikke for at blive stor, men for at blive stærk (ved godt at de 2 ting hænger sammen, men der er jo stadigt en forskel på hvordan man træner) .

Nogen der kan hjælpe... (også med hvilken slags protein jeg kunne overveje.. (ikke noget weight gainer haløj) )

@På forhånd tak, nzme

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger i til det her? :

100 % rent valleprotein. Kvalitetsblanding af udenatureret valleprotein-koncentrat og isolat. (Hvor meget har jeg ingen ide om endnu)

1 l Cacao Skummetmælk

1 Banan

@ nzme

Hvis du har mulighed for det ville jeg erstatte kakao med mælk - der er meget tilsat sukker i kakao - IMO for meget!

Hvor meget protein påtænker du at indtage? Synes umiddelbart det lyder voldsomt med både 1 L mælk/kakao + proteinpulver (afhænger self. af hvor stor en mængde vi taler om).

Link to comment
Share on other sites

Synes også mængden lyder lidt ekstrem - 1 liter kakaoskummetmælk vil alene give 36g protein og 48 gram tilsat sukker! Hvis du smider bananen oven i, endda uden at medregne evt. tilsat proteinpulver i shaken, så ender du med et energiindhold på over 700 kcal.

Du kunne evt. blande 40g proteinpulver med chokosmag med 300 ml skummetmælk i stedet, hvis du gerne vil have noget der smager i retning af kakaomælk uden at have store mængder ubrugeligt sukker.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for det ville jeg erstatte kakao med mælk - der er meget tilsat sukker i kakao - IMO for meget!

Hvor meget protein påtænker du at indtage? Synes umiddelbart det lyder voldsomt med både 1 L mælk/kakao + proteinpulver (afhænger self. af hvor stor en mængde vi taler om).

Jeg ved ikke hvor meget protein jeg har tænkt mig at indtage endnu. Mange siger ca. 35 gram ville være passende efter træning. Vil os prøve at erstatte cacao med mælk og så få cacao protein for at se hvordan det smager. Det med 1 L cacao er sådanset bare fordi det er nemt at have med og cacaoen kan lukkes igen hvis man ikke drikker det hele første gang..

Link to comment
Share on other sites

Synes også mængden lyder lidt ekstrem - 1 liter kakaoskummetmælk vil alene give 36g protein og 48 gram tilsat sukker! Hvis du smider bananen oven i, endda uden at medregne evt. tilsat proteinpulver i shaken, så ender du med et energiindhold på over 700 kcal.

Du kunne evt. blande 40g proteinpulver med chokosmag med 300 ml skummetmælk i stedet, hvis du gerne vil have noget der smager i retning af kakaomælk uden at have store mængder ubrugeligt sukker.

Jeg vil lige prøve det med chokosmag, (har lige bestilt nogle smagsprøver. man ved jo aldrig om man kan lide det før man har smagt det)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor meget protein jeg har tænkt mig at indtage endnu. Mange siger ca. 35 gram ville være passende efter træning. Vil os prøve at erstatte cacao med mælk og så få cacao protein for at se hvordan det smager. Det med 1 L cacao er sådanset bare fordi det er nemt at have med og cacaoen kan lukkes igen hvis man ikke drikker det hele første gang..

Det kan mælk med skruelåg også :superman::tongue:

Synes det lyder som en mere fornuftig plan - du har slet ikke brug for så stor en mængde raffineret sukker! RuneN's forslag om 300 ml mælk + et scoop protein (+ en banan) lyder som et ret fornuftigt postworkout meal.

Link to comment
Share on other sites

Det kan mælk med skruelåg også :superman::tongue:

Synes det lyder som en mere fornuftig plan - du har slet ikke brug for så stor en mængde raffineret sukker! RuneN's forslag om 300 ml mælk + et scoop protein (+ en banan) lyder som et ret fornuftigt postworkout meal.

Ja self kan mælk med skruelåg os :D , men nu var det lige cacao jeg mente :P

r ikke selv den store mælke elsker.

Jeg vil prøve:

Mælk + Valleprotein(cacao-smag) + 1 banan og se hvad jeg siger til det :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er fordi du gerne vil vokse så ville jeg mene at der er 2 parametre der skal være på plads før du begynder at bekymre dig om timingen og kvaliteten af dit protein-indtag

1) Du skal være i kcal-overskud

2) Du skal have protein nok, gerne omkring 2gram prot/ kg kropsvægt eller mere

Hvis du ikke er har fået nok kcal'er indenbords, altså er i plus så at sige så er din krop i katabolsk (nedbrydende) tilstand og det vil sgu ette gøre meget hvilken slags protein du får hvornår

Istedet for 1L kakaoskummetmælk efter træning så drik da 2L skummetmælk

1L kakaoskummet mælk = 600kcal og 35g prots, 100g carbs og 3g fedt

2L skummetmælk = 700kcal og 70g prots, 95g carbs og 2 g fedt ... desuden er laktosen (mælkesukkeret) i mælken rigeligt så du behøver ikke at købe kakao med tilsat sukker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share