Lidt spg ang. kost


nzme90
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Jeg læser og læser om kost, da jeg gerne vil være i stand til at kunne ligge et for mig i fremtiden. Når jeg engang skal cutte eller bulke .

Så har lige nogle spg. som jeg ikke syntes jeg kan få læst mig frem til.

Et ex. på daglig kost:

Morgenmad:

Havregrød (På vand) + 1 banan og et glas mælk

Frokost:

2 Grovboller med pållæg, fx Salat og skinke og et glas mælk.

Middagsmad:

4 Skiver Rugbrød, med forskelligt pållæg, (Makrel, Æg osv.) og en halv l vand

Mellem middag og aften:

2-3 Stykker frugt, banan/æble og lidt nødder.

Aftensmad:

Pasta/Tun/Salat/Æg/Ærter/Majs/Akurt

+ Noget Mælk

Efter Aftensmad:

Lidt Frugt.

Ved ikke engang om den kostplan der holder overhovedet, (Det vil jeg også gerne vide, hvad der fx kunne forbedre den) men det jeg er mest usikker på, er hvordan får man den tilpasset til sig selv ?

Altså hvis man vil prøve at smide 500 g om ugen. Hvad gør man så ?

Har været inde og bruge mols energiforbrug udregner ud, og den siger at jeg har brug for ca. 3500 kcal om dagen. Nu hvor jeg ved det, hvad gør jeg så hvis jeg skal have lavet min kost mængde om/ sådan at det vil virke som et cut ?

.. Jeg har prøvet at forklare mit spg så godt som muligt, så håber at i bærer over med mig :D :P

@ nzme

Link to comment
Share on other sites

For at gå ½ kg. ned om ugen, vill jeg nok skære mit energiforbrug ned med 500 kcal om dagen. Dit eksempel på en kostplan giver så vidt jeg har kunnet estimere mig til ca. 1800 kcal uden aftensmad. (Jeg har regnet med 80 gram havregryn om morgenen (ca. 2 dl.)) Og hvis en pastasalat med tun er en typisk aftensmad for dig, får du nok ikke så mange kcal derfra....

Hvis dit energibehov er på 3500 kcal/dag, så ville du tabe dig en del på den der kostplan! Og foruden ville du ikke have energi nok til at træne overhovedet. Mht. forbedring hvad tænker du på der? For at kunne optimere din træning? Sundhed? Gå ned i vægt? Du bør jo næsten ikke spise mindre end det der kaloriemæssigt. Medmindre det slet ikke var et eksempel på hvad du spiser nu....??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share