Uforbeholdte mening om dette program


Surfer
 Share

Recommended Posts

Venligst kom med jeres uforbeholdte mening om denne type træning kontra fullbody/HST

Program:

• Dag 1

o Bryst: 4 øvelser 4*8 i hver øvelse

o Biceps: 3 øvelser med 4*8 i hver øvelse

o Mave

• Dag 2

o Ryg: 4 øvelser 4*8 i hver øvelse

o Triceps: 3 øvelser med 4*8 i hver øvelse

o Mave

• Dag 3

o Skulder: 4 øvelser med 4*8 i hver øvelse.

o Mave

Link to comment
Share on other sites

Venligst kom med jeres uforbeholdte mening om denne type træning kontra fullbody/HST

Program:

• Dag 1

o Bryst: 4 øvelser 4*8 i hver øvelse

o Biceps: 3 øvelser med 4*8 i hver øvelse

o Mave

• Dag 2

o Ryg: 4 øvelser 4*8 i hver øvelse

o Triceps: 3 øvelser med 4*8 i hver øvelse

o Mave

• Dag 3

o Skulder: 4 øvelser med 4*8 i hver øvelse.

o Mave

Efter min mening kunne programmet sagtens være bedre. Ben-træningen mangeler, og træningsfrekvenser bliver for lav. (med mindre du træner 6 gange om ugen, hvilket du højst sandsynligt har svært ved at restituere dig fra).

Link to comment
Share on other sites

Meningen er at træning kun skal være 3 gange om ugen.

Der skal lige siges at det ikke er mit eget program, men et program en kammerat har fået, han er lige begyndt at træne og vil primært gerne tage lidt kg på.

Jeg har foreslået fullbody/HST istedet...

Link to comment
Share on other sites

Det program har plads til MEGEN forbedring.

1) Der er for mange isolations øvelser, der er absolut ingen grund til at isolere triceps og biceps så meget når der ikke en gang er ben med i programmet

2) Der mangler benøvelser

3) Umiddelbart ser det ud til der også mangler store basis øvelser.

Programmet kunne nemt blive forbedret ved at indlægge f.eks. noget squat/lunges og dødløft/pullups alt efter om de forskellige øvelser er 'mestret'.

Umiddelbart ser det ud som om at programmet er lagt ud fra at der ikke skal bruges mere end max 30 min på træning hver dag. Hvis det skyldes tidsmangel eller fordi personen ikke ønsker at bruge mere tid hver dag, kan der sagtens laves noget 2-3 split program der kommer godt rundt om hele kroppen på 2 dage på max 30 min per gang.

Link to comment
Share on other sites

Meningen er at træning kun skal være 3 gange om ugen.

Der skal lige siges at det ikke er mit eget program, men et program en kammerat har fået, han er lige begyndt at træne og vil primært gerne tage lidt kg på.

Jeg har foreslået fullbody/HST istedet...

Synes ikke det virker imponerede. Jeg kunne sikkert finde flere gode grunde til hvorfor det forholder sig sådan, men vil nøjes med følgende:

- Han er begynder, det vil sige at han slet ikke har workcapacity og neural effektivtitet, til at kunne presse sig så meget at det kan berettige at der er 1 uge mellem de forskellige kropsdele.

- Indlæringen af nye øvelser vil også være forringet, eller trække ud i evigheder. Da man lærte at cykle fik man ikke et forsøg en gang om ugen, næhh, man prøvede hele tiden. På samme måde kan det være en fordel at træne de samme basisøvelser oftere, ihvertfald for nybegyndere.

Prøv at finde TJ´s fundamentprogram inde på getbig.dk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share