Klaus


Kluns
 Share

Recommended Posts

Måned opdatering

Marts:

Jeg vil bestræbe mig på at lave en opdatering 1 gang om måneden for at følge min udvikling, har desværre ikke lige fået vejet mig selv.

Træning:

Antal km løbet: 47,2 km.

Fodbold: 3 gange.

Styrketræning: 10 gange.

Svømning: 0 gange.

Tider (bedste)

Løb:

10 km: 44:26

5 km: 23:58

Jeg kan godt lide min mellemtid på 10 km er hurtigere :laugh:

Styrkemål:

Chins

3sæt volume: 46 reps

1 sæt allout: 20 reps.

Krop:

Vægt: ? :laugh:

Kunne evt komme med kropsmål på et tidspunkt, men....... så begynder jeg bare at gå for meget op i det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag morgen:

Styrketræning, der var fin knald på.

Så gik der druk i den fra torsdag middag til fredag morgen, også blev der også drukket fredag aften :laugh: Det skal man jo i ferien!

Idag 5 km løb, det blev rundt om uni, gad ikke tage til fortræning for sølle 5 km, men mine ben er alt for ømme til at jeg kunne 10 idag igen.

Tid: 22:50

Herligt vejr, og super dejligt lige at komme ud og smage luften sådan en dag som idag. I aften står den på påske middag, det skal nok blive godt! :4mewantfood:

Edit:

I alt: 64,2 km

Edited by Klaus_s
Link to comment
Share on other sites

Guns-træning :4thumbup:

- Hjemme træning med mine 15 kgs håndvægte

Supersæt mellem DB curls og Triceps kickbacks

DB curls:

3x40 x 15kg

Kickbacks:

3x20 x 15 kg

Også skulle der også lige køres lidt ekstra triceps, closegrip pushups:

3 x 30 x kv, puh de sidste var fandme hårde!

Link to comment
Share on other sites

Første dag i skole, puh.. :nonono:

Styrketræning: Ben,ryg,bryst og biceps.

Der blev sku gået til den selvom jeg virkelig var træt, det er sku super at kunne sætte sig op alligevel!

For eftertiden vil jeg nok prøve at køre pullups med 10/20 kgs ekstra vægt, for at kunne rykke lidt..

Link to comment
Share on other sites

Let aftensløb, 5 km. Løb sammen med min træningsmakker, så tempoet var lidt svingende da han er en ret stor gut. Det passede mig fint, da jeg ikke helt kommer så hurtigt over bentræningen. På lørdag gælder det en 10'er hurtigt!

Løb ialt: 69,2 km.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

Vi var 55 min om det idag!

Chinups:

20 reps.

3 bryst øvelser:

3 sæt af hver.

3 skulder øvelser:

3 sæt af hver

2 maveøvelser:

3 sæt af hver

2 triceps øvelser:

3 sæt af hver

Lænd:

3 sæt

34 sæt på 55 minutter, så forstår jeg bedre hvorfor jeg synes det var så hårdt! Dejlig træning!

Link to comment
Share on other sites

Nå, så blev det sku lige offentligtgjort her igår hvornår den famøse fodboldturnering skal afholdes. Det er så noget før tid de indledende grupper skal spilles, der er tilmeldt 16 hold fordelt på 4 grupper, vi spiller så kamp imorgen tirsdag d. 17, torsdag d. 18 og onsdag d. 25.

Dagenstræning:

Et hold mødte ikke op, og da det var dagens sidste kamp var vi lige nogle gutter der kunne sætte et hold, det blev lige til 2 timers bold dagen før.. ups :laugh:, men eftersom vi kun spiller 2x15 min bliver det ikke et problem med formen imorgen. Men rart lige at få løbet selvom jeg ikke specifikt får det trænet, der er sku ikke lang tid til eventyrløbet efterhånden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fodbold igår var 2x15 min, vi tabte 6-4 mod et hold jeg ville mene var dårligere end os, men de spillede rigtigt og lavede 6 kontra mål. Godt spillet af dem og rigtigt skidt af os, man kan godt mærke man er den eneste der er i form på sit hold :laugh: Jeg fik selv nogle kommentarer om jeg spillede rigtigt godt så det var super, vi kan stadig gå videre så efter nogle holdændringer er vi klar til imorgen!

Idag blev det til noget styrketræning, jeg var alene så det blev lidt mere på "MOL-præmisser" træningen foregik, dog blev benene ikke trænet da jeg skal spille imorgen.

Styrketræning:

Jeg var næsten alene i centeret idag, træningen blev dog ikke dårligere af det!

Chinups

5 x kv

10 x kv + 10kg

10 x kv + 10 kg

9 x kv + 10 kg

Den sidste var der sku ikke lige :crazy:

Bænkpres:

6x 70 kg

6x100kg

5x100kg

6x100kg

5x100kg

3x100kg

Det sidste sæt blev sku lidt hårdt, så ville ikke tage flere alene.

Lænd:

10 x kv

10 x kv

10 x kv

Yates Rows - Lang tid siden jeg kørte den, så det blev ikke det vilde

8 x 60 kg

8 x 60 kg

8 x 60 kg

8 x 60 kg

Skulderpres i maskine

10 x 10blokke

8 x 13 blokke

8 x 13 blokke

Mave benløft-ting

12 x kv

12 x kv

12 x kv

Biceps DB curls

10 x 18kg

10 x 18kg

10 x 18kg

Dips

15 x kv + 15kg

15 x kv + 15kg

15 x kv + 15 kg - Den sidste sved sku!

Mave-maskine

10 x 40kg

10 x 45kg

10 x 50 kg

Biceps curls stående med EZ-curl stang

10 x 20 kg + stang

10 x 20 kg + stang

10 x 20 kg + stang - pump!

Triceps pushdowns

10 x 55 kg

10 x 75 kg

10 x 75 kg

- Det var vist det! Faktisk en god træning hvor jeg holdte et godt tempo, savnede dog lige at brænde benene af, men ingen grund til at skyde sig selv i foden med tung bentræning før eventyrløbet der lige bliver plads i skemaet.

Opvarmning + 38 sæt på ~ 1 time 10 min.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: Lidt fodbold.. ikke det vilde

Onsdag: Kollegie turnering!

En fremragende kamp hvor vi vinder 3-1 og er nu videre fra gruppespillet. Jeg starter med at score til 1-0 og ikke lang tid efter til 2-0. Før halvleg reduceres der til 2-1. I anden halvleg får vi spillet noget kontra bold hvor bold bliver spillet ned til mig i bunden af feltet hvor jeg sender den ind over til et perfekt hovedstøds mål! 3-1 og kampen virkede afgjort, vi misbrugte sindsygt mange chancer, men når vi vinder er det sku ligemeget ! :laugh:

Dårlige ting: Jeg blev totalt savet mit over og har smerte i højre lår, æv bæv - jeg fik dog et ligegyldigt frispark :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i kollegiets kælder - jeg var helt alene dernede, så måtte lige holde igen. Der er fandme ikke det helt vilde udstyr, og de stænger er sku nogle værre nogle :laugh: Bænk-stangen vejer vist 10 kg, de andre har jeg ingen idé om..

Bænkpres:

10x70kg

5x90kg

2x 110kg

2x 110kg

1x 120kg

1x 120kg

Da jeg var alene er jeg helt fint tilfreds, troede faktisk jeg var noget slappere.

Mave:

Leg raise

4x10 fordelt over træningen

Military - supersættet med bicepscurls

5 x 8 x 30 kg + stang

Biceps curls - supersættet med Military

5 x 8 x 30 kg + stang

Dips:

30 reps - fandme et lorte stativ!

Squat:

1 x 40 kg + stang

Låret gjorde simpelthen stadig for ondt fra fodbold tidligere idag :nonono::sneaky2:

Yates rows:

10 x 40 kg + stang

6 x 60 kg + stang

10 x 60 kg + stang

Så var der ikke rigtigt andet udstyr, så gad jeg ikke mere :smile: Det var faktisk en fin lille træning, så det hele ikke bliver langdistance sport!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg desværre ikke har fået trænet ordentligt til eventyrløbet besluttede jeg mig for at blive tappet for blod i torsdags allgievel. Den eneste fejl var vist jeg tog ud og drak øl om aftenen, der skal sku ikke meget til at blive stang stiv så :laugh:

Lørdag:

2 timers fodbold

Søndag:

Styrketræning, Ryg, bryst & biceps

Mandag:

5 km løb

Løb ialt 79,2 km

Jeg har heldigvis fået spillet en del fodbold herude, løbeformen er ikke helt afhelvedes til, men da jeg er en naturlig sprinter ( :tongue: ) bliver det jo selvfølgelig udnyttet mere til fodbold, end den udholdenhed jeg burde optræne ved løbeture, men så får jeg da lidt fart :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

Styrketræning, det var Bryst,skulder og triceps.. kan kun huske jeg lavede 22 chinups som er ny PR.

Torsdag:

Druk - tour de chambre - oh yeah :laugh:

Fredag:

2 timers fodbold på denne super fede bane:

post-3023-1178485698_thumb.jpg

Det var mega sjovt, det er så sej en bane.. - på vej hjem fik jeg det mega dårligt jeg var åbenbart blevet ret rød og MEGA dehydereret :laugh: lå død resten af dagen.. det var sku noget af et solstik!

Lørdag:

Lektier og 5 km løb med en ven..

Løb i alt: 84,2 km

Søndag

5 km løb alene

Løb i alt: 89,2 km

bane.bmp

Edited by Klaus_s
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nu er der jo ikke så længe til 17. maj og dit løb!

Er du i topform, og hvilken tid forventer du nu på din 10K?

Link to comment
Share on other sites

Træning idag:

Fodboldturnering:

Kvartfinale!

3-1 til os, scorede første mål og lagde op til andet.. yay yay! Der var en gammel gymnasie-kammerat på det andet hold så mit vinder-gen blev lidt glad :laugh:

Styrketræning:

Øh.. ben,bryst,ryg,biceps..

Chinups:

18

16

14

Kan ikke huske resten dog vandt jeg i decline bænkpres med:

2x 120 kg

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ikke så længe til 17. maj og dit løb!

Er du i topform, og hvilken tid forventer du nu på din 10K?

Hey velkommen i loggen, det er ikke lang tid nej :unhappy:

Jeg er faktisk i god form hvis jeg selv skal sige det, men problemet er jeg har spillet alt for meget fodbold og fået løbet alt, alt for lidt 'rigtigt'.

Jeg håber lidt på en tid under 45 min, så har jeg ikke sagt for meget :superman:: Hvis du er sød så kan jeg godt afsløre jeg bliver skuffet hvis tiden bliver meget over 42-43 min! (Nu håber jeg fandme jeg kan gøre det!! :laugh: )

Har du selv nogle planer til noget løbe-stævne?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey velkommen i loggen, det er ikke lang tid nej :unhappy:

Jeg er faktisk i god form hvis jeg selv skal sige det, men problemet er jeg har spillet alt for meget fodbold og fået løbet alt, alt for lidt 'rigtigt'.

Jeg håber lidt på en tid under 45 min, så har jeg ikke sagt for meget :superman:: Hvis du er sød så kan jeg godt afsløre jeg bliver skuffet hvis tiden bliver meget over 42-43 min! (Nu håber jeg fandme jeg kan gøre det!! :laugh: )

Har du selv nogle planer til noget løbe-stævne?

Jamen mange tak :nejerogbukker:

Troede ikke at fyre kunne spille for meget fodbold :blink: men du har måske bare manglet at løbe nogle intervaller, for din grundform er da på plads! Så må vi håbe på 42-43 min., det kommer jo også meget an på hvordan man lige har det fysisk og mentalt på selve dagen. Men tror da slet ikke, at du får en tid på mere end 45 :bigsmile: Jeg selv er sådan én, som stresser mig selv helt vildt, hvis jeg f.eks. bliver overhalet :nonono: og skal helt klart arbejde på at tage det mere roligt, og koncentrere mig om mig selv.

Løb er stadig lidt nyt for mig (aug. 2006), men elsker det bare. Var i en løbeklub på mit gamle job, og der kunne jeg virkelig mærke hvordan intervalløb hjalp på ens præstation. Sidste år løb jeg kun 5 løb i aug., sept., med 5K 24:03, og 10K 50:23 som bedst. Men jeg skal da helt bestemt ha' tempoet op i år, og når min astma-allergi er ovre for denne sæsonen skal jeg bare give den gas. Man giver sig også lige lidt ekstra til løb, fremfor alm. træning. Overvejer at starte i løbeklub når jeg er flyttet, og kommet helt på plads på Amager.

Bliver Eventyrløbet dit første løb, eller?

:cool:

Link to comment
Share on other sites

Jamen mange tak :nejerogbukker:

Troede ikke at fyre kunne spille for meget fodbold :blink: men du har måske bare manglet at løbe nogle intervaller, for din grundform er da på plads! Så må vi håbe på 42-43 min., det kommer jo også meget an på hvordan man lige har det fysisk og mentalt på selve dagen. Men tror da slet ikke, at du får en tid på mere end 45 :bigsmile: Jeg selv er sådan én, som stresser mig selv helt vildt, hvis jeg f.eks. bliver overhalet :nonono: og skal helt klart arbejde på at tage det mere roligt, og koncentrere mig om mig selv.

Løb er stadig lidt nyt for mig (aug. 2006), men elsker det bare. Var i en løbeklub på mit gamle job, og der kunne jeg virkelig mærke hvordan intervalløb hjalp på ens præstation. Sidste år løb jeg kun 5 løb i aug., sept., med 5K 24:03, og 10K 50:23 som bedst. Men jeg skal da helt bestemt ha' tempoet op i år, og når min astma-allergi er ovre for denne sæsonen skal jeg bare give den gas. Man giver sig også lige lidt ekstra til løb, fremfor alm. træning. Overvejer at starte i løbeklub når jeg er flyttet, og kommet helt på plads på Amager.

Bliver Eventyrløbet dit første løb, eller?

:cool:

Så for lidt fodbold :innocent: Eventyrløbet er ikke det mest seriøse løb der findes, har løbet det før. Løb det også sidste år med en tid på 45 min. Kan se det giver mig startnummer 461 ud af 20.000 allerede tilmeldte. Havde lidt håbet på at smide en masse kg når jeg gik igang med at træne op til stævnet, har bare styrketrænet for meget ved siden af så det er kun fedtet der er forsvundet, så jeg tror stadig jeg vejer omkring 80 kg. Lidt et super luksus problem :laugh:

Jeg kan godt lide du har samme problem med arrigskab, ingen skal fandme overhale mig!! Lyder spændende med en løbeklub, helt så seriøs ved jeg ikke om jeg bliver med løb, vil også gerne svømme, styrketræne, spille fodbold og alt muligt andet. Og så er jeg vist ikke rigtigt bygget til langdistance løb :sneaky2:

Træning

3 km restitutionsløb (skulle have mælk efter brugsen havde lukket :laugh::crazy: ) - Lidt tynd træning :tongue:

Km i alt: 87,2

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag:

Fodbold kamp, vi røg ud.. æv æv

Styrketræning efterfølgende på kollegiets rum, gav den totalt gas :laugh: Hader at tabe.

Torsdag, fredag og lørdag: Den ultimative druk, vågnede ved der står en brandmand på mit værelse, fedt at få lov til at sove 1 time..

Træning lørdag:

Blok fodbold finale (de 5 bedste spillere fra hver blok mod hinanden).. tjaa alle var totalt i hegnet men vi vandt :laugh:

Træning søndag:

5 km løb

Løb i alt: 92,2 km

Træning mandag

5 km løb

Løb i alt: 97,2 km

Træning tirsdag

5 km løb

Løb ialt 102,2 km.

Nu tror jeg ikke jeg skal løbe mere før eventyrløbet torsdag. Har konsekvent ikke løbet for lange ture, tror det her har været okay.

Så må jeg lige få lidt tid til noget styrketræning igen snart. Men har lige en eksamensopgave der kommer i første række, så må jeg lige lave nogle aftens løbeture istedet, det tager ikke så meget tid.

Link to comment
Share on other sites

Eventyrløbet 2007

Så blev det endelig dagen, mødtes med mine forældre 45 minutter før vi skulle afsted, følte mig rimelig frisk og klar.

Da starten gik var jeg alligevel overrasket over hvor mange underlige skabninger der var startet i første gruppe, så det tog noget tid at komme igennem og jeg løb generelt pænt ringe. Anden halvdel efter de 5 km gik faktisk godt. Hurtige facts:

Afstand: 10 km

Tid: 44:37

Tilfreds: yeps.

Som min kære moder sagde bagefter: >Med den weekend skal du da være godt tilfreds< :laugh:

Egentligt har hun ret, ikke fordi jeg har drukket mig fra det - for det tror jeg ikke har haft SÅ meget at sige igen, men simpelthen fordi jeg ikke har fået løbet nok, men det var en rigtig god dag. Fik de bedste pølser efterfølgende fra www.reneslagter.dk ren oksekød med rød og grønne peberstykker i. Mums :4mewantfood:

De kørte forsøg med elektronisk tidtagning, må sige det var smertefrit og super fedt at kunne se sin tid lige efter på nettet.

Næste år bliver det bedre, men det er en forbedring med ca. 1:10 fra sidste år, så hvis jeg holder den stil er jeg under 40 min før jeg bliver 25 det ville da bare være super duper!

post-3023-1179432404_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share