Lyskeskader


Scholes
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har en diskusion kørende med en fra fodboldklubben vedrørende lyskeskader.

1) Træne eller ikke træne

Jeg mener at man ved lyskeskader skal holde pause = ro i hvert fald i motion der vedrører belastning af lysken - hvorimod han har fået besked fra sin fys om at man bare skal træne løs.

2) Varmebukser (de der blå elastiske)

Vi diskuterer om disse bukser på sigt skader mere end de gavner. Altså om muskler mv. bliver slappere af at spille med sådanne bukser.

Jeg vil være glad for svar med henvisninger til "fakta". Altså beviser mod min eller helst min holdkammerats synspunkter :bigsmile: .

Med venlig hilse Scholes

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har en diskusion kørende med en fra fodboldklubben vedrørende lyskeskader.

1) Træne eller ikke træne

Jeg mener at man ved lyskeskader skal holde pause = ro i hvert fald i motion der vedrører belastning af lysken - hvorimod han har fået besked fra sin fys om at man bare skal træne løs.

2) Varmebukser (de der blå elastiske)

Vi diskuterer om disse bukser på sigt skader mere end de gavner. Altså om muskler mv. bliver slappere af at spille med sådanne bukser.

Jeg vil være glad for svar med henvisninger til "fakta". Altså beviser mod min eller helst min holdkammerats synspunkter :bigsmile: .

Med venlig hilse Scholes

>Der er to ting som gør at man ikke kan svare på dit spørgsmål! Lyskeskader kan være mange ting og skal derfor behandles forskelligt. Træne er også mange ting og indebærer derfor forskellige belastninger på skaden.

Generelt skal man ikke holde sig fra at træne selv når man er skadet, man skal bare indrette træningen så den ikke forværrer eller sinker helingen af skaden. Det er ofte her problemet opstår for det kan kræve supervision af en fagperson.

Ang de blå bukser så kan du bruge dem som du vil. de har ingen effekt på musklerne, men de lugter grimt og hæmmer bevægelserne.

Hilsen Gribben :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share