Ondt omkring albue


Ceramic
 Share

Recommended Posts

Hey

For ca. 18 dage siden kørte jeg yates row, hvor jeg åbentbart holde forkert eller lignende for siden da har jeg haft ondt omkring albuen. På dagen hvor det skete fortsatte jeg bare min træning og tænkte, at de ikke gør mere ondt end jeg kunne klare det.. Jeg har derfor trænet mere eller mindre normalt, undtagen curls, siden. Jeg har ikke mærket det helt store til det før igår, og nu mener jeg at skal gøre noget seriøst ved problemet da det begynder at gå mig på. Det er specielt ved øvelser som military press, pulldowns og curls det kan mærkes. Ved alm. BP mærker jeg faktisk næsten ingen ting. Det gør ondt omkring dette område:

http://www.jau.dk/upload/00006369.jpg

Omkring der hvor jeg har tegnet sort.

Nu jeg begyndt at strække ud, og køle ned med is.. Håber på det går fremaf igen.. Men nogen der har en ide til hvordan jeg kan komme hurtigere back on track?

Jeg tror ikke det er en tennisalbue, da jeg ikke mærker nogen yderligere smerte når jeg bøjer mit håndled tilbage.. men mere lidt i underarmen når jeg har håndled i "curl" position..

PFT

Link to comment
Share on other sites

Du kunne forsøge med noget 100-rep band pushdowns inden eller efter træning, for at få pumpet noget blod ned i albuerne.

Nogen gange virker det andre gange gør det ikke. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det skulle hjælpe i dit tilfælde men det er da forsøget vær. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne forsøge med noget 100-rep band pushdowns inden eller efter træning, for at få pumpet noget blod ned i albuerne.

Nogen gange virker det andre gange gør det ikke. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det skulle hjælpe i dit tilfælde men det er da forsøget vær. :smile:

Hvad går det ud på? :)

Link to comment
Share on other sites

hej. hvis jeg var dig, ville jeg tage en pause på en 14 dage og se om det ikke hjælper. samtidig ville jeg opsøge en fysioterapeut bare for en sikkerhedsskyld. Har selv fået en skade (inflammation) det samme sted som du har udpeget og jeg har ikke kunne træne i 1½ mdr. nu!

Fik selv ondt i albuen men fortsatte bare, og nu sidder jeg her på ubestemt tid ved den møg pc, for det er det eneste jeg kan med min arm! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Vil da lige komme med en update på albuen..

Jeg sprang torsdags-træningen over (for første gang siden jeg begyndte at træne :(), og har siden onsdag lavet lidt forskellige udstrækningsøvelser, og ikke overbelastet noget vildere..

Idag er den ved at være tilbage i topform :D!! jeg kan bevæge albuen næsten som jeg vil uden at få særlig store smerter af det.. Kun når jeg strækker helt ind det stadig kan mærkes.. Idag tager jeg så ned i centret og giver den gas på cardioen :P, også noget stille og roligt bænk, samt andre øvelser som albuen ikke brokker sig over.. Vil starte med at curle lige så stille igen.. Har nemlig besluttet mig for at tage det stille og roligt til jeg er 100 % klar igen! med den fremgang jeg har haft de sidste dage, forudser jeg at jeg er klar i løbet af næste uge..

En sørgelig historie AHP.. Hvor lang tid trænede du med skaden?

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre det går bedre. Jeg (genop)trænede med skaden sådan lidt on and off efter hvor ondt det gjorde i 2 mdr. men har fritidsjob på en gård hvor albuen også fik nogle tæsk! men det går da lidt bedre nu! bare vær opmærksom på at gør det det mindste ondt, så stop! under alle omstændigheder ville jeg nok aftale en tid med en fys! bare for en sikkerheds skyld

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share