Respons på kostplan


algernon
 Share

Recommended Posts

Ja, som emnetitlen indikerer handler det om min kostplan. Hopper direkte ud i det, så nedenfor ses min kostplan:

__________________________________________________

Morgen: 100 gram havregryn - 3 rugbrød - 1 æg - 1 banan - Juice = 740 kcal

kl 10: Flute = 100 gram kylling 250 gram franskbrød, salat og bacon - Vand= 600 kcal

Æble = 50 - vand = kcal

kl 14: ½ pose ris + 125 gram kylling + bønner + havregryn 100 gram = 840 kcal

aftensmad: 200 gram kartofler - 200 gram kød + grøntsager - vand = 500 kcal

(Træning) Juice + banan + 50 gram rosin = 250 kcal

kl 21: pasta med 125 gram kylling = 500 kcal

Derudover 400 ml frugtjuice hver dag = 200 kcal

ialt: 3680 kcal dagligt

__________________________________________________

Målet er at tage på, men samtidig på en fornuftig måde - Altså primært muskler. Starter med og træne "20 rep breathing squat" 3 x om ugen, så skal bare lige have styr på kosten inden.

Edited by algernon
Link to comment
Share on other sites

Ja, som emnetitlen indikerer handler det om min kostplan. Hopper direkte ud i det, så nedenfor ses min kostplan:

__________________________________________________

Morgen: 100 gram havregryn - 3 rugbrød - 1 æg - 1 banan - Juice = 740 kcal

kl 10: Flute = 100 gram kylling 250 gram franskbrød, salat og bacon - Vand= 600 kcal

Æble = 50 - vand = kcal

kl 14: ½ pose ris + 125 gram kylling + bønner + havregryn 100 gram = 840 kcal

aftensmad: 200 gram kartofler - 200 gram kød + grøntsager - vand = 500 kcal

(Træning) Juice + banan + 50 gram rosin = 250 kcal

kl 21: pasta med 125 gram kylling = 500 kcal

Derudover 400 ml frugtjuice hver dag = 200 kcal

ialt: 3680 kcal dagligt

__________________________________________________

Målet er at tage på, men samtidig på en fornuftig måde - Altså primært muskler. Starter med og træne "20 rep breathing squat" 3 x om ugen, så skal bare lige have styr på kosten inden.

Sådan umiddelbart vil jeg da sige det ser megt fornuftigt ud, men kender jo hverken din vægt, højde eller træningsmængde?

Jeg ville putte proteiner ind mellem måltidet kl 10 og så det kl. 14...sammen med æblet...der går alligevel 4 timer der. Hvor lang tid går der mellem dit måltid kl 14 og så til din aftensmad..?

Hvor bliver proteinen efter træning af? Sys måske heller ik rigtigt a jeg ville spise pasta lige inden jeg ska sove, da det indeholder forholdsvis mange kulhydrater, og har et relativt lavt GI tal....

Link to comment
Share on other sites

Sådan umiddelbart vil jeg da sige det ser megt fornuftigt ud, men kender jo hverken din vægt, højde eller træningsmængde?

Jeg ville putte proteiner ind mellem måltidet kl 10 og så det kl. 14...sammen med æblet...der går alligevel 4 timer der. Hvor lang tid går der mellem dit måltid kl 14 og så til din aftensmad..?

Hvor bliver proteinen efter træning af? Sys måske heller ik rigtigt a jeg ville spise pasta lige inden jeg ska sove, da det indeholder forholdsvis mange kulhydrater, og har et relativt lavt GI tal....

Undskylder for de manglende informationer. Er 20 år gammel, måler 187 og vejer 84 kg. Må desværre ikke drikke mælk eller benytte mig af proteinpulver osv. Men hvis du har andre ideer til proteinrigt mad er de mere end velkomne :)

Ville en banan være okay at smide ind kl 12 sammen med æblet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg steger kyllingen i godt med olivenolie - Hvor meget helt præcist ved jeg ikke. Bliver jeg dækket ind der? Eller skal der andet til?

Olivenolie er ikke særligt godt som stegeolie, men mere som salatolie eller øvrige kolde retter.

I olivenolie kan dannes giftige stoffer ved høje temp. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for giftstoffer? bare nysgerrig.....

Nye nordiske undersøgelser afslører, at der forekommer alarmerende høje

koncentrationer af kræftfremkaldende giftstoffer i nogle olivenolier. Politiken

har fundet olierne på hylderne i danske butikker.

Nye norske og svenske undersøgelser viser, at flere olivenolier har et højt

indhold af kræftfremkaldende giftstoffer. Der er tale om tjærestoffer med fællesbetegnelsen

PAH. Disse olivenolier kan også købes i danske butikker.

Allerede for tre måneder siden advarede de danske myndigheder midlertidigt

danskerne mod at spise olivenolie. Al olivenolie blev fjernet fra hylderne,

indtil butikkerne havde dokumentation for, at olien ikke havde for højt et

indhold af de giftige stoffer. Politikens besøg i flere Københavnske butikker

afslørede imidlertid, at giftige olivenolier er at finde på hylderne i danske

butikker.

– Det er utroligt overraskende. Vi vil allerede i dag gå i flæsket på det

her og forbyde de pågældende produkter og gøre det klart for folk, at de ikke

må bruge disse olier til madlavning, siger Henrik G. Jensen, vicedirektør i Fødevaredirektoratet.

De to giftige olier 'Famous' og 'Lio' blev fundet i hver sin lille forretning på

Vesterbro. Det er de små butikker, der skal sættes ind overfor.

Supermarkederne har styr på dokumentationen. Det mener i hvert fald Henrik G.

Jensen.

Man frygter at PAH også forekommer i andre madolier, da giftstofferne dannes i

produktionsprocessen. Når der forekommer PAH i olien, er det et tegn på, at

det er spædet op med affaldsprodukter. PAH opstår, idet man opvarmer den

masse, der er tilbage efter koldpresningen.

Kilde: Politiken (7.12.), 1. sektion, s. 1. og 12.

Link to comment
Share on other sites

Nye nordiske undersøgelser afslører, at der forekommer alarmerende høje

koncentrationer af kræftfremkaldende giftstoffer i nogle olivenolier. Politiken

har fundet olierne på hylderne i danske butikker.

Nye norske og svenske undersøgelser viser, at flere olivenolier har et højt

indhold af kræftfremkaldende giftstoffer. Der er tale om tjærestoffer med fællesbetegnelsen

PAH. Disse olivenolier kan også købes i danske butikker.

Allerede for tre måneder siden advarede de danske myndigheder midlertidigt

danskerne mod at spise olivenolie. Al olivenolie blev fjernet fra hylderne,

indtil butikkerne havde dokumentation for, at olien ikke havde for højt et

indhold af de giftige stoffer. Politikens besøg i flere Københavnske butikker

afslørede imidlertid, at giftige olivenolier er at finde på hylderne i danske

butikker.

– Det er utroligt overraskende. Vi vil allerede i dag gå i flæsket på det

her og forbyde de pågældende produkter og gøre det klart for folk, at de ikke

må bruge disse olier til madlavning, siger Henrik G. Jensen, vicedirektør i Fødevaredirektoratet.

De to giftige olier 'Famous' og 'Lio' blev fundet i hver sin lille forretning på

Vesterbro. Det er de små butikker, der skal sættes ind overfor.

Supermarkederne har styr på dokumentationen. Det mener i hvert fald Henrik G.

Jensen.

Man frygter at PAH også forekommer i andre madolier, da giftstofferne dannes i

produktionsprocessen. Når der forekommer PAH i olien, er det et tegn på, at

det er spædet op med affaldsprodukter. PAH opstår, idet man opvarmer den

masse, der er tilbage efter koldpresningen.

Kilde: Politiken (7.12.), 1. sektion, s. 1. og 12.

Men så længe man holder sig fra de 2 mærker, burde det vel ikke være farligt, eller hva?

Jeg var af den overbevisning at olivenolie ikke var velegnet til stegning, da at den ikke kunne tåle den høje temperatur og dermed blev de umættede fedtsyre "ødelagt" og ansås derefter som mættet fedt?

Men at rapsolie derimod var lagt bedre egnet til stegning...?

Link to comment
Share on other sites

Undskylder for de manglende informationer. Er 20 år gammel, måler 187 og vejer 84 kg. Må desværre ikke drikke mælk eller benytte mig af proteinpulver osv. Men hvis du har andre ideer til proteinrigt mad er de mere end velkomne :)

Ville en banan være okay at smide ind kl 12 sammen med æblet?

Hvorfor må du 8ikke drikke mælk? gælder det så mht. alle mælkeprodukter også? en banan indeholder ik ligefrem de proteiner jeg søgte, men du kan vet. rutte noget fisk ind, eks. tun? Og sørg endelig for a få nogle proteiner li efter din træning, ser ik for godt sådan der, men kan godt se at det er svært når du ikke må drikke mælk, hvorfor egentligt heller ikke protein pulver?

Lidt mere fisk ind, det ville også være en god måde at få lidt mere fedt på, hvis du eksempelvis spiste en 100 g. torskerogn der kl. 10, det indeholder "sundt" fedt og så er der også godt med proteiner i....hm, du kan også indtage noget tun li efter din træning, helt sikkert ikke det mest optimale, men bedre end slet ingen proteiner...

Bar lidt forslag ;)

Link to comment
Share on other sites

algernon >> Spiser du det samme hver dag?

Ja, det havde jeg da ihvertfald tænkt mig. Det skal jkeg måske ikke, eller?

Hvorfor må du 8ikke drikke mælk? gælder det så mht. alle mælkeprodukter også? en banan indeholder ik ligefrem de proteiner jeg søgte, men du kan vet. rutte noget fisk ind, eks. tun? Og sørg endelig for a få nogle proteiner li efter din træning, ser ik for godt sådan der, men kan godt se at det er svært når du ikke må drikke mælk, hvorfor egentligt heller ikke protein pulver?

Lidt mere fisk ind, det ville også være en god måde at få lidt mere fedt på, hvis du eksempelvis spiste en 100 g. torskerogn der kl. 10, det indeholder "sundt" fedt og så er der også godt med proteiner i....hm, du kan også indtage noget tun li efter din træning, helt sikkert ikke det mest optimale, men bedre end slet ingen proteiner...

Bar lidt forslag ;)

Det menes at jeg har en intolerance overfor mælk og mælkeproteinerne i proteinpulver, så derfor. Men tun og makrel vil jeg helt sikkert smide ind der klokken 10-12. Kunne eventuelt skifte mellem det fra dag til dag så jeg ikke kører træt i det alt for hurtigt - Fisk er nemlig ikk helt lige mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det havde jeg da ihvertfald tænkt mig. Det skal jkeg måske ikke, eller?

Nu ser din plan jo ret varieret og sund ud, men at spise det samme hver dag tror jeg nu alligevel ikke er sundt i længden. Måske kan det give en ubalance if.t. vitaminer eller mineraler, der kunne have været blevet udjævnet hvis man havde spist mere varieret.

Men så igen, du falder jo nok ikke død om af det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det havde jeg da ihvertfald tænkt mig. Det skal jkeg måske ikke, eller?

Det menes at jeg har en intolerance overfor mælk og mælkeproteinerne i proteinpulver, så derfor. Men tun og makrel vil jeg helt sikkert smide ind der klokken 10-12. Kunne eventuelt skifte mellem det fra dag til dag så jeg ikke kører træt i det alt for hurtigt - Fisk er nemlig ikk helt lige mig :tongue:

Ja prøv du a variere det, det kan sometider hjælpe lidt på det :)

Link to comment
Share on other sites

Nu ser din plan jo ret varieret og sund ud, men at spise det samme hver dag tror jeg nu alligevel ikke er sundt i længden. Måske kan det give en ubalance if.t. vitaminer eller mineraler, der kunne have været blevet udjævnet hvis man havde spist mere varieret.

Men så igen, du falder jo nok ikke død om af det. :bigsmile:

Vil nu ikke mene at der skulle være noget galt i a følge den kostplan i en 4-6 uger, så bliver han nok træt af det og laver en ny, så sker der lidt forandring ;)

Men vil nu sige Torben, a du ikke behøver følge den 100 % slavisk, men 85-90% af tiden og så vær lidt god ved dig selv de sidste 10...hehe...virker for mig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share