eltroxin


miss Forster
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Har læst med længe, og da jeg selv er ivrig motionist dog med det tvist at jeg også får medicin, eltroxin, har jeg et spørgsmål:

Den motion jeg laver er primært konditionstræning, dvs løb, aerobic og cykling - og så lidt styrketræning 2 gange om ugen. Inden jeg begyndte på min medicin, havde jeg stort set altid en meget høj puls. Jeg er 30 år, og i nogenlunde god form, men en max puls på 182, og har trænet ca 4-5 gange pr uge, og min træningspuls lå altid meget højt.

Har haft perioder med abnorm træthed, og har i de perioder ikke kunnet træne. Har så ved min læge fået ordineret eltroxin mod for lavt stofskifte. Doseringen er ikke kommet helt på plads, men hvor har jeg da pludselig fået - ja - et liv!!! Har energi og mod på livet som jeg aldrig har prøvet før, så det er jo skønt, det spørgsmålet går på er følgende:

Min puls er faldet temmelig meget. Hvor jeg før med største lethed kunne komme op på ca 175 når jeg trænede almindeligt, har jeg nu svært ved at få pulsen op over 160! Og jeg er bare lige ved at dratte om af mangel på luft ;) når jeg når op i nærheden af 170! Ikke at det er et problem for mig, jeg forstår bare hvad der sker. Har fået at vide at netop ved eltroxin kan man risikere en øget puls, min er så gået den anden vej...

Nogle af jer der har et bud?

Link to comment
Share on other sites

Føler du selv at din puls er regelmæssig?

Virker det til tider som om dit hjerte løber lidt af sted med dig eller hopper et slag over??

Selvom du ikke mærker noget til dette så...

Hvis jeg var dig ville jeg få din læge til at lytte på dit hjerte evt. lave et EKG... der kan være tale om at din medicin gør at dit hjerte kommer til at trække sig uregelmæssigt sammen (arytmi) hvilket kan resultere i en lavere puls samt den åndenød du beskriver under motion du ellers før har kunne klare :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hej Angel!

Tak for dit svar!

Inden jeg fik målt stofskifte, kunne jeg kun træne en vis mængde, og så var min puls meget høj meget hurtigt. Og nu du nævner mit hjerte, så inden jeg fik eltroxin, så hamrede mit hjerte meget hårdt i perioder. Men EFTER jeg har fået eltroxin er der ingen prob. med hjerte-hamren, og det der med at min puls ikke bliver så høj, det er altså selvom jeg virkelig knokler igennem - akkurat som jeg gjorde før, hvor pulsen bare blev rigtig høj! Forstår du mig? Jeg føler det som om jeg generelt bare har fået det rigtig godt, det der undrer mig er at min puls er blevet lavere, ved samme mængde arbejde! På indlægssedlen til eltroxin står der at man godt kan risikere forhøjet puls og netop også følelsen af at hjertet slår for hurtigt eller for hårdt - det var sådan jeg havde det før! Nu har jeg det godt - så det er ikke fordi jeg er bange for noget -det undrer mig bare at min reaktion på medicinen ligesom er lidt omvendt :-))

Link to comment
Share on other sites

Hej Dochylle!

Tak for dit svar. Det kan da godt være min læge måske ikke kan det samme som en ekspert udi stofskiftesygdomme - dog synes jeg bare jeg har fået det så godt :-) det var bare, som jeg skrev til Angel, at min reaktion på medicinen er helt anderledes end den man "normalt" kan forvente, i.h.h. til indlægssedlen.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke lade dig snyde af lav puls.... lav puls kan netop være et udtryk for at dit hjerte IKKE trækker sig regelmæssigt sammen!

Og netop fordi du får et stof som burde have den modsatte effekt samt at du selv beskriver hvordan du nu bliver forpustet ved en lavere puls end tidligere, så er der en alarmklokke der ringer hos mig!

Derfor... så bør du konsultere den læge som overvåger din behandling og forelægge ham det du skriver her, så han kan følge op på om dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share