Vægt tab


AndersDK
 Share

Recommended Posts

Hej alle, efter at have læst en del herinde om hvordan man taber sig. Synes der er en del man skal have styr på.

Jeg er 19 år, 169 cm høj, min vægt er på 75. Hvad er gennemsnits vægten for en fyr på min alder? Og hvordan Cutter jeg ned i vægt?

Dyrker til dagligt motion hver dag, kampsport, motionscenter, i kampsport er der moderat modstand hele tiden og bruger derfor en masse styrke/energi, og i motionscentret er jeg mest på løbebåndet hvor jeg løber ca. 2 km herefter går jeg hen og styrke træne, men jeg synes bare ikke jeg taber mig nok..

Spiser en del sundt, men mine måltider er ikke så store kan dette være et problem?

Hvordan taber man sig generelt, via mangel på kcal eller? Har ikke forstået alt hvad jeg har læst herinde da jeg synes der er så mange teorier om hvordan man skal starte... Men helt fra start hvad gælder det så om for kroppen når man skal tabe sig?

Er det sundt at fx. Ikke spise morgenmaden og gå i motionscentret i stedet? Så burde kroppen jo skulle bruge den energi den har på nuværende tidspunkt? Eller er dette skadeligt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er gennemsnits vægten for en fyr på min alder?
Hvilken betydning har det for noget som helst? :wink:
Og hvordan Cutter jeg ned i vægt?

hvis du rent faktisk har læst en del herinde, har du så ikke en idé om dette?

Spiser en del sundt, men mine måltider er ikke så store kan dette være et problem?
Det er jo svært at forholde sig til når du ikke er mere konkret, men umiddelbart er det da ganske fornuftigt ikke at spise så store måltider. Det er ligesom forudsætningen for at tabe sig, at du bruger mere energi end du indtager.
Hvordan taber man sig generelt, via mangel på kcal eller? Har ikke forstået alt hvad jeg har læst herinde da jeg synes der er så mange teorier om hvordan man skal starte... Men helt fra start hvad gælder det så om for kroppen når man skal tabe sig?

Helt grundlæggende skal du bruge mere end du indtager. Det kan du så påvirke enten ved at spise mindre og/eller ved at være mere aktiv.

Der er mange "teorier" om hvordan det er bedst at gøre det, men grundlæggende forsøger de at opnå samme mål.

Er det sundt at fx. Ikke spise morgenmaden og gå i motionscentret i stedet? Så burde kroppen jo skulle bruge den energi den har på nuværende tidspunkt?

Det er generelt hverken nødvendigt eller en god idé.

Læs disse to:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...ocent/vaegttab/

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...lt/stofskiftet/

Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...ss_index_-_bmi/

ovenstående link kan du bruge til at regne ud hvor du ligger beregnet udfra højde/vægt.

Og efterfølgende kan han så smide det tal over højre skulder og gå ud og kigge sig i spejlet i stedet. Det er ikke meget enkeltpersoner kan bruge BMI til - særligt ikke den absolutte størrelse.

Link to comment
Share on other sites

hehe... bmi er vist best egnet til at sundhedsplejesken har noget at slå forældre med tykke børn i hovedet med :4thumbup:

Spejlet er din ven... De fleste BB'ere har et bmi der fortæller dem de er overvægtige :tongue:

Men med hensyn til at cutte... Så er det virkelig ik så kompliceret... Du skal bruge en vægt (til at veje dig selv på) og måske en køkkenvægt...

Hvad spiser du? Drikker du sodavand .. så ud med det... det er en dræber... Aftensmaden, skift kartofler/ris/pasta delvist eller helt ud med grøntsager... morgenmad, her kan jeg personligt godt lide cheasy yogurt (40kcal/100g) eller koldskål her om sommeren (60kcal/100g variere nok lidt mærke til mærke) og så med lidt musli i... og det skal så ik være sådan en sukker ristet fætter... men en med havregryn osv....

Frokost, et stykke rugbrød med kødpålæg, tun eller lignende... samt en skål salat.... der ud over spiser jeg en del frugt... en anden ting eg godt kan lide er fuldkornsknækbrød med cheasy ost... ingen kcal og ok med protein... så skal det altså nok komme...

Og det lyder måske lidt kedeligt... Men man lære nu at sætte pris på det synes jeg...

En god snack, smoothie.... skummet mælk med en håndfuld bær og evt. et mikro drys vanilie sukker..... smager godt.... og mætter faktisk også ganske godt...

Edited by pese
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share