okay at træne biceps og triceps samme dag?


pimpong
 Share

Recommended Posts

Har lige et enkelt lille spørgsmål.

Som navet siger må man så, i et fullbody program, træne alle muskelgrupper samme dag? Jeg tænker især på om det er okay at træne både biceps og triceps.

Det må man godt ja.

Fullbody = fuld krop.

- som du jo også selv siger.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes bare ikke jeg ser ret mange øvelser direkte målrettet biceps, når jeg læser de fullbody programmer der er i dette forum. Programmerne er bygget op omkring øvelser som squat, dødløft, bænkpres, military press, dip, chin ups, bent over row, mave, men næsten aldrig noget til biceps.

er det rigtigt eller er det mig der ikke fatter noget?

Link to comment
Share on other sites

jeg synes bare ikke jeg ser ret mange øvelser direkte målrettet biceps, når jeg læser de fullbody programmer der er i dette forum. Programmerne er bygget op omkring øvelser som squat, dødløft, bænkpres, military press, dip, chin ups, bent over row, mave, men næsten aldrig noget til biceps.

er det rigtigt eller er det mig der ikke fatter noget?

Chins og rows rammer da i højeste grad biceps, ligesom bænkpres, military og dips nok skal tæske triceps godt igennem, så dine arme skal nok få træning på sådan et program. Der er typisk ingen eller kun få isolationsøvelser til armene i et fullbody program, fordi man netop får mest ud af at begrænse sig til de øvelser der giver mest for pengene/indsatsen.

Link to comment
Share on other sites

Vil i fraråde at slutte af med lidt isolations træning kun målrettet biceps efter et fullbody program som skrevet ovenfor eller kan man snildt træne ren biceps hvis man altså har kræfter til det.

Tillægsspørgsmål: Vil man overhovedet få noget ud af at smide en isolationsøvelse ind hvis man har kræfter jf. målet om hypertrofi? Hvordan ved man om det er hensigtsmæssigt?

Link to comment
Share on other sites

Tillægsspørgsmål: Vil man overhovedet få noget ud af at smide en isolationsøvelse ind hvis man har kræfter jf. målet om hypertrofi? Hvordan ved man om det er hensigtsmæssigt?

I udgangspunktet er mere træning (øge fitness) er vel altid hensigtmæssigt, sålænge man sørger for at opretholde balancen i programmet og man tager de nødvendige deloads (mindske fatique). Det er ihvertfald min forståelse af fitness-fatique teorien.

Link to comment
Share on other sites

I udgangspunktet er mere træning (øge fitness) er vel altid hensigtmæssigt, sålænge man sørger for at opretholde balancen i programmet og man tager de nødvendige deloads (mindske fatique). Det er ihvertfald min forståelse af fitness-fatique teorien.

Irriterende. Jeg mener bestemt jeg for noget tid siden overværede en diskussion omkring samme emne, men jeg kan ikke lige finde emnet nu.

- dog mener jeg at "slut resultatet" blev, at det eneste - mere eller mindre -, overflødige iso-øvelser ikke ville give forøget hypertrofi, men kun ende i tidsspilde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share