vægtforøgelse


BBH.
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har et spørgsmål angående, vægtforøgelse. Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted jeg stiller spørgsmålet. Men jeg prøver alligevel.

Min kæreste vil gerne øge sin vægt med 5-7 kg, ikke via muskler men bare med lidt extra sul på kroppen ( hun er en tynd pige )

Jeg har sat hende på en kostplan hvor jeg giver hende 2600 kcal om dagen. Hun er 1,75 høj vejer 55 kg og er 22 år. (Det ska lige siges at hun ryger en del i løbet af dagen, men sidder dog stille det meste af dagen)

Problemet er at hun på 3 uger kun har taget 500 g. på, og at hun umuligt kan spise mere. selvom hun får proteinshake 2 gange om dagen.

Har i nogle forslag til hva hun kunne spise som indeholde mange kcal og ikke mætter så meget, eller har i andre forslag til hva hun kan gøre for at tage lidt på?

Link to comment
Share on other sites

proteinshake er nok ikke vejen frem da protein mætter meget i forhold til dets energiindhold. Skulle det endelig være noget, skulle det nok være en gainershake.

Men stikord til dit projekt:

flydende energi (skummetmælk, juice, kakaomælk)

Nødder (alle slags)

Tørret frugt (rosiner, abrikoser, ananas, papaya osv.)

Ingen stærkt krydret mad

Hold igen med fibrene

Link to comment
Share on other sites

2600kcal er jo heller særlige mange kcal, jeg vil da godt påstå at man godt kan spise mere i løbet af en dag!!...specielt hvis hun er naturligt tynd, så er hendes forbrænding nok rimelig god og hun skal nok have flere kcal...desuden bliver ens forbrænding vist også højere når man ryger...

Link to comment
Share on other sites

proteinshake er nok ikke vejen frem da protein mætter meget i forhold til dets energiindhold. Skulle det endelig være noget, skulle det nok være en gainershake.

Men stikord til dit projekt:

flydende energi (skummetmælk, juice, kakaomælk)

Nødder (alle slags)

Tørret frugt (rosiner, abrikoser, ananas, papaya osv.)

Ingen stærkt krydret mad

Hold igen med fibrene

Enig, men hvorfor skal hun holde igen med fibrene? Vil du uddybe, incognito?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hovedsageligt givet hende rugbrød, havregryn, juice, mælk, proteinshake, nødder og så varmt mad om aftenen. Det er hendes mellemmåltider der er svære for hende at overholde, fordi hun føler sig alt for mæt. Men tror i at hendes stofskifte kan være så højt, at hun ska op på 3000 kcal om dagen for at tage på? Taget hendes højde, vægt og alder samt aktivitetsnivau i batragtning skulle hun jo ikke helt der op. Men hun kan måske være udstyret med at ekstremt højt stofskifte?

Link to comment
Share on other sites

Enig, men hvorfor skal hun holde igen med fibrene? Vil du uddybe, incognito?

Fordi fiberrige produkter oftest mætter længere end tilsvarende fiberfattige. Der er altså ingen grund til at spise knækbrød og sårn. Man kunne også skifte noget af sit rugbrød ud med toastbrød fordi man simpelthen kan spise mere (energi) af det før man blvier mæt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share