Senehinde betændelse


Heine
 Share

Recommended Posts

Hey,

Fik for 1 år tilbage en arbejdsskade(arbejdsår på møbel fabrik, går i skole nu), senehinde betændelse(eller hvad det hedder) i håndledet jeg er lige begyndt på træning, hvordan skal jeg takle det?

Det eneste tidspunkt jeg har problemer med det er når jeg placet håndledet fladt på en overflade, altså håndleddet er i 90grader, hvor efter jeg ligger lidt vægt på.. Men sådan uddmiddelbart er der ikke rigtig nogen øvelser jeg kan komme på hvor håndleddet er placeret sådan udover når man tager armbøjninger..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey,

Fik for 1 år tilbage en arbejdsskade(arbejdsår på møbel fabrik, går i skole nu), senehinde betændelse(eller hvad det hedder) i håndledet jeg er lige begyndt på træning, hvordan skal jeg takle det?

Det eneste tidspunkt jeg har problemer med det er når jeg placet håndledet fladt på en overflade, altså håndleddet er i 90grader, hvor efter jeg ligger lidt vægt på.. Men sådan uddmiddelbart er der ikke rigtig nogen øvelser jeg kan komme på hvor håndleddet er placeret sådan udover når man tager armbøjninger..

min erfaring er at det kun er ro som får det til at gå væk :unhappy: men ellers køb et støtte bind/hånd som er til hele hånden. Det kan købes sportsforretninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Der kan bestemt gøres noget aktivt. ro lindrer men ordner ikke problemet.

Fin en kirorpaktor eller fys som kan manipulere med håndrodsknoglerne, løsne muskulaturen i underarmen og vejlede dig mht øvelserne.

Det er en relativ simpel gehandling.

Mvh

APH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share