Forslag ang køb af bænk + håndvægte..


Wickings
 Share

Recommended Posts

Hej herinde..

Håber nogle vil give mig et råd med på vejen..

Er træt af at jeg ikke kan nå i et motionscenter efter arbejder fordi jeg egentlig har en del af se til, og vil derfor gerne i gange med at træne så småt der hjemme.

Jeg har derfor kigget på en bænk (der kan foldes op/ned/hen) og nogle håndvægte.. men vil da lige høre om i herinde skulle have noget at sige til mig valg :)

Denne bænk fra Kettler:

Kettler Universal skråbænk

Er det noget der virker, eller er det noget skrammel som der ex. sælges i TV-shop? Kender ikke til mærket "Kettler" men kan da se mange online fitness butikker forhandler det..

Og nogle håndvægte fra siden HER

Kan se man kan købe nogle sæt med eks. 110 kg vægte i, men der får man typisk en lang stang på 160-180 cm med.. det har jeg ikke plads til / brug for. Skal have nogle små stænger og så måske en curlstang på 120 cm..

Ved i om der findes et sted hvor man kan sammensætte pakker helt ned til mindste vægt og stang, eller er det bedst bare at købe det ønskede løst?

På forhånd mange tak :)

- Glemte forresten af sige at jeg udelukkende vil benytte dette til at komme i gang med at træne arme, overkrop og mave.. så det burde vel kunne dække mit behov?

Edited by Wickings
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har prøvet at træne i et center, vil du helt sikkert synes det er noget skrammel. Har selv købt en bænk magen til, og er egentlig udmærket tilfreds. Den er hurtig at pille op og ned og fylder ikke meget når den er gemt væk. Som du selv siger, så når man langt med et sæt håndvægte oveni. Skal dog ud at investere i træktårn mm pladsen bliver til det.

Desværre har den en rimelig lav max belastning, men det er jo fint til træning på et tidligt niveau derhjemme.

Link to comment
Share on other sites

mth bænken må jeg indrømme at jeg er blank. en bænk er vel en bænk, den skal vel bare kunne holde til en del vægt.

mit råd går mere på at købe nogle andre håndvægte, har selv erfaringer med justerbare og efter min mening holder de absolut ikke og efter et stykke tid bliver man kune mere og mere irriteret over man hele tiden skal justere på dem, i stedet for bare at gå over og tage nogle andre.

og en curlstang?!? her ville jeg nok anbefale at købe en alm barbell, af den simple grund at den simpel hen kan bruges til langt flere øvelser. det ville også give dig en mulighed for at træne lidt ben, selvom jeg kan læse mig til at du ikke er interesseret i dette...

det er altid en god idé at træne hele kroppen fremfor kun den øverste del fx (ikke for at lyde fordømmende)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok hellere købe denne bænk, men den fylder selvfølgelig noget mere og kan ikke sådan lige pilles ned:

Finnlo bænk

Mht. håndvægte: Jeg har også sådan et Hammer sæt: Dvs. jeg købte et 140 kg sæt, hvor håndvægtene er med. Det er ikke den bedste kvalitet, da cromen kan gå af låsene og skære dig i fingrene. Desuden skal man være opmærksom på at spinlocken kan gå løs. Da disse problemer er de samme som for de 15 kg. håndvægte man jævnligt kan købe i Bilka på tilbud for 300 kr for 2, bør du nok overveje dem i stedet.

Jeg er enig i, man godt kan blive træt af at skifte skiver på håndvægtene. Det tager tid med det der spin lock system.

Jeg har ikke haft mit udstyr så længe, så jeg ved ikke om det ruster eller lign. Jeg har haft noget andet udstyr i næsten 25 år og der er næsten intet rust, men det laves ikke mere (Det kostede dengang i 80'erne faktisk det samme som det jeg har købt her i år).

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

jeg træner selv derhjemme. til bænk bruger jeg bare mavetræner samt mit lave bord(når jeg skal lave flad bænk) og smider en "puf" ovenpå bordet til decline. men det er bestemt ikke nogen optimal løsning, specielt fordi jeg har med mit tunge brug af trænere vridt den lidt skæv så den står og vipper lidt. bestemt ikke optimalt når man skal bænke - selvom jeg dog kun bruger dbs...

jeg har undersøgt det lidt. og har også kigget på de to førnævnte modeller. jeg har dog slettet kettleren fra min hukommelse. den er for spinkel... jeg overvejer lidt at nedenstående. men den koster sgu lidt knaster! men jeg vil også gerne betale lidt ekstra for at få noget holdbart kram. finnlo bænken er dog stadig i mine overvejelser. men det bliver ikke foreløbig da jeg mangler lidt monetos!!!

http://sport-tiedje.dk/hoist/hantelbaenke/hf142.htm

edit: glemte linket. flot helle!

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene!

Mit primære problem er helt sikkert at jeg ikke har så meget tid - og efter at være flyttet en kammerat at komme afsted i centeret med, ellers var jeg startet for længst.

Har for trænet i et par år, hvilket jeg virkelig godt kunne lide.. så må bare i gang igen på en måde.

Havde ikke tænkt over man kunne blive træt at af skifte de vægte ud, men det er vel næsten den eneste mulighed jeg har.

Bor i en lejlighed og svømme desværre ikke i plads, så at stille en større omgang op kan der desværre ikke blive tale om.

Når kvaliteten af de Kessler vægte ikke er så god så vil jeg da lige prøve at holde øje med noget tungt fra Bilka ;)

Hvis nogle skulle have mere at sige, så skriv endelig.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene!

Mit primære problem er helt sikkert at jeg ikke har så meget tid - og efter at være flyttet en kammerat at komme afsted i centeret med, ellers var jeg startet for længst.

Har for trænet i et par år, hvilket jeg virkelig godt kunne lide.. så må bare i gang igen på en måde.

Havde ikke tænkt over man kunne blive træt at af skifte de vægte ud, men det er vel næsten den eneste mulighed jeg har.

Bor i en lejlighed og svømme desværre ikke i plads, så at stille en større omgang op kan der desværre ikke blive tale om.

Når kvaliteten af de Kessler vægte ikke er så god så vil jeg da lige prøve at holde øje med noget tungt fra Bilka ;)

Hvis nogle skulle have mere at sige, så skriv endelig.

Et ord:

sandsæk

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej herinde..

Håber nogle vil give mig et råd med på vejen..

Er træt af at jeg ikke kan nå i et motionscenter efter arbejder fordi jeg egentlig har en del af se til, og vil derfor gerne i gange med at træne så småt der hjemme.

Jeg har derfor kigget på en bænk (der kan foldes op/ned/hen) og nogle håndvægte.. men vil da lige høre om i herinde skulle have noget at sige til mig valg :)

Denne bænk fra Kettler:

Kettler Universal skråbænk

Er det noget der virker, eller er det noget skrammel som der ex. sælges i TV-shop? Kender ikke til mærket "Kettler" men kan da se mange online fitness butikker forhandler det..

Og nogle håndvægte fra siden HER

Kan se man kan købe nogle sæt med eks. 110 kg vægte i, men der får man typisk en lang stang på 160-180 cm med.. det har jeg ikke plads til / brug for. Skal have nogle små stænger og så måske en curlstang på 120 cm..

Ved i om der findes et sted hvor man kan sammensætte pakker helt ned til mindste vægt og stang, eller er det bedst bare at købe det ønskede løst?

På forhånd mange tak :)

- Glemte forresten af sige at jeg udelukkende vil benytte dette til at komme i gang med at træne arme, overkrop og mave.. så det burde vel kunne dække mit behov?

Jeg har selv en KETTLER EDITION bænk, som kan indstilles til lige, decline og incline. Den er ganske solid og bestemt de kr. 2.000,- værd. Købte den i Sport-Tiedje for små 3 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share