Hjælp til målmandsøvelser


Recommended Posts

Hej !

Jeg er målmand og er rimelig seriøs, men jeg har et stort problem som jeg ikke ved hvordan jeg kommer til livs, så derfor håber jeg desperat at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.. mit problem er at jeg kan kaste mig til min højre side specielt godt.. jeg tror mit problem er at jeg ikke tør lande på siden i den side, for hver gang jeg kaster mig, vender jeg mig rundt i luften og lander på maven/albuerne..

jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, eller har nogle øvelser som kan hjælpe mig..

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Jeg er målmand og er rimelig seriøs, men jeg har et stort problem som jeg ikke ved hvordan jeg kommer til livs, så derfor håber jeg desperat at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.. mit problem er at jeg kan kaste mig til min højre side specielt godt.. jeg tror mit problem er at jeg ikke tør lande på siden i den side, for hver gang jeg kaster mig, vender jeg mig rundt i luften og lander på maven/albuerne..

jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, eller har nogle øvelser som kan hjælpe mig..

Hvis du læser din post nøje så har du selv svaret på en del af det.

Det du mangler er det som nogen kalder for 'commitment', det går igen hos alle der udøver en eller anden form for udfoldelse hvor kroppen og tankerne bliver taget ud af sin 'komfort zone'. Du har lært at gøre det med din højre side og erfaret at der er det intet problem; altså ved du godt logisk at det ikke er 'farligt' da du jo kan gøre det igen og igen i den ene side uden at komme til skade.

Overført til at gøre det venstre side er der to ting der skal øves: Teknik og fortrolighed.

Teknikken kan du evt. indøve med en madras til en start, øv dig i at kaste dig ned på venstre side. Start langsomt og byg det op så du rent teknisk bliver fortrolig med det. Når først du så kan gøre det med en madras kan du øve dig på f.eks. sand eller græs og skab fortrolighed med det der.

Det er en process, så tag det et skridt af gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share